Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

„Weekend Grand Race“ Tauragėje: kai trintis tarp varžovų virsta atvira liepsna

Praėjusį šeštadienį, legendinėje Sungailiškių autokroso trasoje labai netradiciškai baigėsi trečias „Weekend Grand Race“ serijos etapas, generalinio varžybų partnerio UAB „Rigveda“ taurei laimėti. Organizatorių teigimu – tokio finalinių važiavimų sesijos finišo dar nebuvę per visą šių lenktynių istoriją. Trasoje buvo taip karšta, kad, galų gale, emocijos virto atvira liepsna ir nemenku, tačiau laimingai pasibaigusiu gaisru, rašoma pranešime spaudai.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Organizatorių nuotr.
Temos: 2 Tauragė Autokrosas

„Weekend Grand Race“ – mėgėjiškų lenktynių serija, iš eilės du etapus praleidusi Marijampolės trasoje, rugsėjo 4 dieną „persikraustė“ į Sungailiškių autokroso areną. Gal būt ši vieta dabar nespindi taip, kaip spindėjo ji savo aukso amžiaus metu, tačiau trasa vis dar alsuoja sena-gera sporto dvasia, kuri, noru „gerai pagazuoti“, užkrečia kiekvieną atsistojusį ant šios žemės. Įdomumo dėlei galima paminėti, kad 1987 metais čia buvo pasiektas Lietuvos autokroso masiškumo rekordas: senieji almanachai mena, jog sovietų sąjungos čempionato metu čia prie starto linijos rikiavosi bemaž 190 automobilių.

Prieš startą

Ankstyvą šeštadienio rytą į 3-ią „Weekend Grand Race“ etapą Sungailiškėse užsiregistravo 20 komandų, tarp kurių sutikome beveik visas greičiausias, dėl metinės įskaitos trofėjų kovojančias ekipas. Automobilių klasėje „Iki 1800cm³“, po dviejų etapų pirmaujančios komandos išsirikiavo 15-os taškų diapazone: 1vt. „Ginerda“ (95 tšk.), 2vt. „4x4 Kalvarija“ (83 tšk.), 3vt. „Antra pavara“ (80 tšk.). Automobilių įskaitoje „Virš 1800cm³“ pirmas dvi vietas pasidalijo po vieną pergalę turinčios „Remapo“ (95 tšk.) ir „Petro metalų“ (87 tšk.) komandos, o trečią vietą, su nedideliu 5 taškų atotrūkiu laikė „Premo“ trejetas (82 tšk.).

Svarbiausioje, bendroje „Weekend Grand Race“ sezono įskaitoje (joje fiksuojamas tik finalinių kiekvieno etapo važiavimų rezultatas), prieš varžybas Tauragės trasoje stipriausiai atrodė komanda „Construction Agent“ turėjusi 86 taškus, antroje ir trečioje vietoje rikiavosi „Skardinė bomba“ (68 tšk.) ir „Antra pavara“ (64 tšk.). Kita vertus, serijos dalyviai puikiai suprato, kad šie skaičiai komfortiškai jaustis dar tikrai neleidžia.

Nors taškų lentelės nemeluoja, tačiau jos piešia ir labai aiškias tendencijas, kurios byloja, jog yra ir kitos, pasiutusiai greitos, konkurencingus rezultatus rodančios komandos. Tačiau nuo lyderių jas skiria tai, kad nepavyksta parodyti reikiamo stabilumo, t.y. pasiekti finalą ir finalo finišo tiesiąją. Tokio tipo lenktynėse, kur standartiniams automobiliams tenka išlaikyti labai agresyvių trasų egzaminus ir švelnią kontaktinę kovą – vien finišo faktas jau tampa pasiekimu.

Kaip parodė laikas – trečiojo etapo įvykiai visas „Weekend Grand Race“ taškų suvestines pakoregavo ypač stipriai. Sezono intrigą dar labiau sustiprino iki minimumo sumažėjęs taškų deficitas tarp komandų bei fatališka vienos greičiausių etapo ekipų nesėkmė finalinio važiavimo metu.

Kvalifikacija

Priminsime, jog „Weekend Grand Race“ kvalifikacijos serija vykdoma grupėmis, kuriose važiuoja tiek klasėse „Iki 1800cm³“, tiek „Virš 1800cm³“ dalyvaujančios komandos, o grupės sudaromos pagal laisvųjų treniruočių rezultatą. Automobiliai pagal užimtą poziciją rikiuojami į vieną eilę ir kvalifikacijoje startuoja „iš eigos“ paskui saugos bagį. Trečiame etape Sungailiškių autokroso trasoje buvo sudarytos dvi grupės po 10 automobilių, tad kvalifikacinių važiavimų metu trasoje nebuvo ankšta ir, daugiau erdvės trasoje turėję dalyviai, galėjo siekti pagrindinio tikslo: kuo geresnio vieno rato įveikimo laiko. Trumpai tariant – kiekviena komanda turi tris kvalifikacijos bandymus. Pagal „Weekend Grand Race“ taisykles komandoje privalo būti 3 nariai, kurių kiekvienas kvalifikacijų metu važiuoja po 15 minučių. Kiek apsuksi ratų – gal ir nėra labai svarbu. Svarbu „atvežti“ vieną, kuo aukštesnį vieno rato įveikimo laiką. Kvalifikacijų serijai pasibaigus, varžybų laikininkai sumuoja tris geriausių ratų laikus ir taip išaiškėja komandos pozicija didžiojo finalo rikiuotėje. Tokia tvarka ekipas verčia dirbti maksimaliai tiksliai ir neleidžia spekuliuoti turint vieną labai greitą vairuotoją. Galvojant apie aukščiausią rezultatą – visi trys komandos vairuotojai privalo būti kiek įmanoma greitesni, gerai suprantantys automobilio išsaugojimo svarbą.

6 kvalifikacijų serijai pasibaigus nesunku buvo pastebėti, kad geriausius asmeninius trasos rezultatus komandos demonstravo kvalifikacijoms tik prasidėjus. Nenuostabu: tarp važiavimų sunkioji technika taisė trasos dangą, tad iškart po starto sąlygos būdavo idealiausios. Tai matome ir kvalifikacijų išklotinėse. Geriausi vieno rato laikai dažniausiai buvo „atvežami“ antrame – penktame ratuose, nors būta atvejų, kai kvalifikacijos grupės važiavimai buvo laimėti 7-ame ar net 12-ame rate.

Geriausiai su kvalifikacijos užduotimi absoliučiai ir klasėje „Virš 1800cm³“ susitvarkė „Žaibas Racing Team“ nariai: Ingrida Skačkauskaitė, Ričardas Skačkauskas ir Edvinas Svirplys. Jų 5-u starto numeriu pažymėta „Hyundai Coupe“ įsuko tris geriausius ratus (bendras laikas 2:22.624 min.). Antroje vietoje absoliučiai ir pirma klasėje „Iki 1800cm³“ komanda „Tauragai“ pilotavusi „Audi A4“. Marius Zajančiauskas, Ignas Gofmanas ir Agnė Gečaitė nuo lyderių kvalifikacijoje atsiliko pusantros sekundės (bendras laikas 2:24.083 min.). Nuo antros vietos atsilikusi vos 0.410 sek., startui finale iš trečios pozicijos ruošėsi komanda „TD Transport“: Agnė Vinčiauskaitė, Aidas Vingilys, Dovydas Šmulkštys vairavę „Proton 416“. Penketuką absoliučiai greičiausių, prieš finalą užbaigė komanda nr. 9 „Premo“ ir 51 nr. „Kokybės garantas 2“. Absoliutūs sezono lyderiai po 2 etapų, komanda „Construction Agent“ (Kęstutis Krakys, Gabrielė Aleksynaitė, Agnė Rupšytė) kvalifikacijoje stipriai nesublizgėjo, tačiau su savąja „Opel Corsa“ atvažiavo gan aukštoje, 6 -oje pozicijoje.

„Karštas“ finalas

Finalinio važiavimo starte komandos Sungailiškių autokroso trasoje buvo išrikiuotos pagal kvalifikacinį rezultatą. Tvarka čia aiški ir paprasta: finale dalyviams reikia įveikti 55 ratus, o komandų vairuotojai privalo keistis kas 15 minučių. Skirtingai nei kvalifikacijoje, klasių bei laiko faktorius finale jau negalioja – pirmą vietą laimi ta komanda, kuri po 55 ratų atvažiuoja pirma, antrą – antra ir t.t.

15 valandą į „Weekend Grand Race“ 3 etapo finalą teisėjai pakvietė visus, kurie „dar gali važiuoti“. Iš 20 startavusių ryte, prie finalo starto linijos išsirikiavo 17 komandų, o jau po 10-ies nuvažiuotų ratų jų jau sumažėjo iki 13-os.

Labai apmaudžiai įvykiai susiklostė kvalifikacijos laimėtojams. Dar nesulaukus pirmo keitimo laiko (finalą pradeda merginos ir tik nuvažiavę 15 ratų jos gali vairą perduoti komandos draugams), „Žaibas Racing Team“ automobilyje lūžo važiuoklė, o kol ji buvo sutaisyta serviso zonoje, greičiausi varžovai spėjo pabėgti į priekį. Spėlioti kas laimės „Weekend Grand Race“ etapo finalą – tai tas pats kaip burti iš kavos tirščių. Kai prasideda vairuotojų keitimų serija – skaičiai ir pozicijos gyvoje rezultatų lentelėje keičiasi taip greitai, kad po eilinio keitimo tenka palaukti mažiausiai 5 minutes, kol jie normalizuojasi ir vėl galima kažką aiškiai suprasti. Regis taip ir buvo po antro keitimo. Jau 25-ame rate į pirmą vietą išsiveržė kvalifikacijos nugalėtojai klasėje „Iki 1800cm³“, komanda „Tauragai“, varžybose vairavusi 30 numeriu pažymėtą „Audi A4“. Po nemenkos pilotų keitimo suirutės antrą vietą užsiėmė komanda „Kokybės garantas 2“ (Dalius Mockapetris, Mangirdas Meištas, Rūta Saladžienė) 51 starto numeris „Mazda 323“. Pasirinkę teisingą vairuotojų keitimo strategiją į trečią vietą net iš 9 -os pozicijos pakilo komanda „Skardinė Bomba“ („Mitsubishi Colt“, #12). Ekipa gina antrą vietą bendroje sezono įskaitoje ir jai tai sekasi puikiai.

Kai regis viskas pamažu stojo į savo vietas, 35 -ame rate trasoje pakilo raudonos, nieko gera nežadančios vėliavos. Paskutiniame posūkyje prieš finišo vėliavos bokštelį atvira liepsna užsidegė 52 -u numeriu pažymėtos komandos „Kokybės garantas“ „Peugeot 307“. Į trasą išvažiavo saugos automobilis, kuris varžybų dalyvius maža eiga „vedėsi“ aplink trasą, o tuo metu varžybų personalas kovojo su ugnimi. Patyrusi varžybų vadovo akis suprato, kad gaisras gali būti rimtas, tad važiavimas buvo visiškai sustabdytas 39 -ame rate. Šiandien jau žinome, kad automobilyje buvo pažeista degalų magistralė, tad ugnis buvo numalšinta tik didelių pastangų dėka. Svarbiausia, kad suveikus varžybų saugos planui viskas baigėsi laimingai ir niekas nenukentėjo.

„Džiaugiuosi, kad visi liko sveiki, džiaugiuosi profesionaliu teisėjų darbu, kurie viską padarė taip kaip ir turi būti. Tiesa po gaisro likvidavimo teko priimti nelengvą sprendimą. Varžybų finalą užbaigėme ties 39 ratu ir etapo nugalėtojus išaiškinome pagal einamąjį faktą. Norint pratęsti varžybas reikia iš naujo paruošti trasą, ištempti visus sustojusius ir nukentėjusius komandų automobilius, pasirūpinti priešgaisrine sauga. Tam tiesiog nebeturime dienos laiko. Tokią situaciją turime pirmą kartą per 3 „Weekend Grand Race“ sezonus“, – sakė varžybų organizatorius, ASK „Vilkaviškio greitis“ vadovas Edgaras Kurauskas.

Podiumas

„Weekend Grand Race“ podiumas visuomet lūžta nuo prizų ir dovanų. „Greičiausios merginos“ nominacijoje pergalę šventė greičiausiai ratą tarp merginų įveikusi Rūta Saladžienė. Jai atiteko Oksanos Butkutės Permanent Makeup prizas.

„Greičiausiu vyru“ pripažintas absoliučiai geriausio vieno rato laiko autorius, kvalifikacijos laimėtojų komandos „Žaibas Racing Team“ narys – Edvinas Svirplys. „Uosio įrankiai“ sportininkui dovanojo „Vykend reise“ laaabai reikalingą daiktą: automobilinių įrankių komplektą.

„Greičiausių tauragiškių“ nominacijoje pergalė atiteko komandai „Tauragai“. Prizą jiems įsteigė „Auto Tauragė“.

„Greičiausiais vilkaviškiečiais“ pripažinta komanda „Premo“ (Gabrielė Mačiokaitė, Dainius Doleris, Andrius Inkrata. „Citroen C4”, #9). Jiems atiteko LR seimo nario Algirdo Butkevičiaus taurė, „Vilkaviškio kukurūzų labirinto“ ir automobilių plovyklos „Vador“ prizai.

Kiekvieno etapo metu „Weekend Grand Race“ „Facebook“ paskyroje vyksta ir sportiškiausio automobilio rinkimai. Žiūrovų simpatijos šį kartą atiteko 99 numeriu pažymėtam „Ford Focus“ ir jį surinkusiai komandai „Antra pavara“. Komandai prizus dovanojo sporto prekių prekybos tinklas „SportsMan“.

Kvalifikacijų prizininkai taip pat nelieka užmiršti. Svarbu priminti, kad pagal kvalifikacijų rezultatą vedama įskaita pagal klases, tad ji – ne ką mažiau svarbi „Weekend Grand Race“ serijoje dalyvaujančių komandų nariams. Klasėje „Iki 1800cm³“ kvalifikacijoje trečią vietą pelnė „Kokybės garanto“ komanda, antroje vietoje klasifikuota komanda „TD Transport“, pirmą vietą laimėjo „Tauragai“.

Automobilių įskaitoje „Virš 1800cm³“ trečią vietą pelnė „Kokybės garantas 2“, antroje vietoje greičiausi vilkaviškiečiai: komanda „Premo“, o etapo kovą klasėje laimėjo „Žaibas Racing Team“.

Svarbiausioje, bendroje įskaitoje, burtai buvo mesti 35 -ame finalo rate. Podiumo laiptelius išsidalijo pirmas trejetas, kuris gaisro metu išsirikiavo paskui saugos automobilį. Pergalė atiteko komandai „Tauragai“ („Audi A4“), antra vieta finale: „Kokybės garantas 2“ („Mazda 323“). Trečioje pozicijoje komanda „Skardinė Bomba“ vairavusi „Mitsubishi Colt“.

Reikia pastebėti, jog „Weekend Grand Race“ suvestinė po trijų įvykusių etapų su ką tik aptartais rezultatais didelių sąsajų neturi. Geriausiai pozicionuojamos tos komandos, kurios nors ir nelaimi aukščiausių vietų, tačiau stabiliai finišuoja visose lenktynėse ir pamažu didina metinį taškų bagažą.

Štai kaip lentelė atrodo po rudeninio etapo Tauragėje: klasė „Iki 1800cm³“ 1vt. „Ginerda“ (122 tšk.), 2vt. „Antra pavara“ (121 tšk.), 3vt. „4x4 Kalvarija“ (120tšk.). Visos komandos „išsibarstė“ per vieną tašką, tad, galima sakyti, jog „Weekend Grand Race“ sezonas joms prasideda iš naujo!

Panaši situacija susiklostė ir įskaitoje „Virš 1800cm³“: pirmas dvi vietas besidalijančios komandos „Premo“ (127 tšk.) ir „Remapas“ (126 tšk.) jau stumdosi vieno taško diapazone, o trečią vietą laiko „Construction Agent“ (121 tšk.). Tiesa net ir 3 vietoje klasifikuota komanda ramiai miegoti negali: po dviejų etapų su 120 taškų juos prie sienos jau remia „Žaibas Racing Team“.

Po trijų etapų absoliučioje „Weekend Grand Race“ 2021m. įskaitoje pirmauja komanda „Construction Agent“ (127 tšk.). Žvelgiant į ateitį, lyderiai gali jaustis šiek tiek saugiau. Antroje vietoje esanti „Skardinės bombos“ komanda nuo absoliutaus sezono lyderio atsilieka 16 taškų, o trečioje reziduojanti „Antra pavara“ net 36-iais taškais. Daugiaetapės varžybų serijos tuo ir žavios. Laimėti vienerias varžybas čia negana. Kiekviename etape reikia stabilumo ir bandymo finišuoti kuo aukštesnėje pozicijoje. Tik taip galima galvoti apie aukščiausias vietas sezonui pasibaigus.

Daugiau apie „Weekend Grand Race“ – varžybas mėgėjams su „mėgėjišku“ biudžetu sužinosite organizatorių paskyroje „Facebook‘e“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas