Savo paskaita „Saugumo komponentai sportiniuose automobiliuose“ E. Janavičius papildė kolegos iš užsienio Jano Phersono įžvalgas apie saugumą automobilių sporte. Lietuvis nuo idealistinio požiūrio perėjo prie Lietuvos situacijos. Jo teigimu, atvejai, kai yra naudojami garsių gamintojų diržų falsifikatai, yra retenybė, tačiau dėmesį reikia atkreipti į pačių lenktynininkų nedėmesingumą.
„Net ir tobulai sumontuoti diržai neveiks, jei jie bus prisegti neteisingai. Pastebiu, kad dažnai tinkamai neprisegami diržai einantys per dubenį. Tokiu atveju tvirtumas kompensuojamas užtraukiant pečių diržus. Avarijos atveju kūnas nėra sulaikomas, o paneria po dubens diržu“, - nieko nekainuojantį saugumo patarimą pabrėžė ekspertas.
Pasak jo, tai lengvai ištaisoma švietimu ir elementariomis taisyklėmis. Vis dėlto dažnai nekokybiški saugumo sprendimai gali kainuoti daug pinigų ir laiko. Šiuo atveju turėtų suklusti ne tik lenktynininkai, tačiau ir mechanikai.
„Labai dažnai originalias ir FIA patvirtintas saugos komponentų kilputes pakeičia privirintos veržlės. Daug kartų esu matęs nekruopščiai suvirintus saugumo lankus ir išpjaustytas svarbias automobilio konstrukcijas. Labai gaila, nes žmogus jau sumokėjęs pinigus, bet negauna leidimo startuoti. Šioje vietoje labai svarbu, kad patys sportininkai atsakingai žiūrėtų į atliekamus darbus“, - sezoną galintį išgelbėti paprotinimą sakė E. Janavičius.
Tai buvo paskutinioji šio sezono „Wolf School“ paskaita prieš pat lenktynių maratoną. „Autoplius.lt Fast Lap“ sezonas prasidės pirmu etapu gegužės 13 dieną Kačerginės „Nemuno žiede“. Sezoną sudarys keturi etapai – du Lietuvoje, du užsienio trasose.