WRC etapų metu, ypač 2019 m. kai sprendėsi nugalėtojo likimas, O.Tanakas buvo mažakalbis, o dabar Pernu šis Estijos ralio vunderkindas buvo atsipalaidavęs, geros nuotaikos, nes neslėgė atsakomybė.
Suprasti akimirksniu
- O.Tanakas 2019 m. su šturmanu M.Jarveoja (tuomet dar „Toyota GR“) tapo WRC čempionu. 2020 m. perėjo į „Hyundai“.
- Šiais metais WRC įskaitoje O.Tanakas – penktas. Vieną iš devynių etapų laimėjo, o Akropolio ralio etape rugsėjį finišavo antras.
Prieš važiavimus trasoje O.Tanakas pasidalijo mintimis apie numatomus pokyčius WRC ir šių metų čempionatą. Šis sezonas estui – gana banguotas. Pirmajame etape Monako WRC jis pradūrė dvi padangas ir parado galimybes kovoti dėl podiumo. Bet paskui labai užtikrintai laimėjo arktinį Suomijos ralį. Dabar nuo lyderio S.Ogier (180 tšk.) atsilieka 74 taškais. Tačiau nepraranda gero ūpo:
„Dar liko trys etapai ir jų metu situacija gali keistis. Mes stengsimės būti greiti. Tačiau šiuo metu komanda jau galvoja apie kitus metus ir dideles pajėgas skiria naujo automobilio tobulinimui“.
Kuo ypatingas 2022 m. WRC automobilis
Pagal naują techninį reglamentą, kuris įsigalios nuo 2022 metų, WRC čempionate bus naudojami turbokompresoriniai 1,6 l varikliai kartu su 100 kW elektros motoru bei baterija energijai kaupti. Energija baterijoje bus kaupiama stabdymo metu. Kitaip tariant, trasoje artimiausius trejus metus lenktyniaus hibridiniai automobiliai, varomi dar ekologiškesniais degalais.
Tiesa, variklį, kurį naudos kitąmet, komanda pagal reikalavimus jau homologavo liepos mėnesį, jį išbandė Estijos ir Belgijos WRC etapuose. Graikijoje, pasak O.Tanako, jis važiavo su senuoju varikliu.
Paklaustas, kuo skiriasi 2022 m. WRC automobiliai nuo tų, kuriais lenktyniauja dabar, lenktynininkas atsakė trumpai: skiriasi iš esmės.
Pirmiausia, naujuose WRC automobiliuose bus mažiau aerodinaminių elementų, taigi jie atrodys panašesni į „normalius automobilius“. Tačiau bus panašumų su F1 – naujieji bolidai turės plokščią dugną, tokiu būdu mažinant jų oro pasipriešinimą.
Kitas svarbus momentas – efektyvus hibridinių sistemų panaudojimas. Nuo šiol, pasak O.Tanako, pilotai turės sukti galvą, kada ir kaip gali įkrauti baterijas ir kiek elektros energijos panaudoti. Tą griežtai reglamentuos taisyklės. Tai reiškia, kad komandų inžinieriai ir strategai bandys prieš kiekvieną startą simuliaciniu režimu numatyti, kiek ir kur geriausia panaudoti elektros energiją.
Automobilis bus saugesnis, tą lems jo „vamzdinė“ kėbulo konstrukcija.
Skirsis ir automobilio važiuoklė, nes jis taps sunkesnis. Papildomo svorio pridės ne tik baterija, bet ir jos aušinimo sistema.
Hibridiniai automobiliai O.Tanakui nėra naujiena, jis kasdien, važiuodamas su šeima, vairuoja automobilį, turintį hibridinę sistemą.
„Su hibridu ar elektromobiliu galima sklandžiai ir greitai pajudėti sankryžoje nuo šviesoforo, tai yra patogu. Elektra yra ateities dalis. Tačiau kai kalbame apie autosportą, ralio pilotai nori jausti benzino kvapą ir girdėti variklio keliamą triukšmą. Nes tai ir yra adrenalino šaltinis“, – apibendrino savo įžvalgas Ottas Tanakas.
Pasižiūrėkite, kaip žurnalistui sekėsi su Ottu Tanaku apvažiuoti Pernu trasą. Estijos pilotas tikrai nemažai juokavo: