Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 10 07 /17:04

WRC Katalonijos ralis: esto O.Tanako spurtas, dulkių audra ir aplenktas S.Ogier

Ketvirtadienį margu atidarymu Salou kurorte prasidėjęs ir penktadienį žvyro trasose startavęs WRC Katalonijos ralis žadėjo intriguojančią kovą. Iki šiol ketvirtoje vietoje žengiantis „Toyota Gazoo Racing“ pilotas Jari Matti Latvala daugumą šių trasų puikiai pažįsta ir ne kartą yra buvęs tik per plauką nuo šio ralio nugalėtojo titulo.
WRC Katalonijos ralis
WRC Katalonijos ralis / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Tačiau „M-Sport“ atstovas estas Ottas Tanakas su „Ford Fiesta“ pastaruoju metu demonstruoja puikią spartą. O ką jau kalbėti apie jo komandos draugą ir absoliutų lyderį Sebastieną Ogier.

VIDEO: Estijos lenktynininkas Otto Tanak WRC Katalonijos ralyje

Unikali dangos kombinacija: žvyras ir asfaltas

Tačiau prieš penktadienio etapą visi lenktynininkai buvo labai atsargūs ir kalbėjo maždaug tą patį. Prieš startą 15min kalbintas suomių trejetas Jari-Matti Latvala, Esapekka Lappi ir Juho Hänninen (visi – „Toyota“) sakė, kad penktadienio lenktynės įdomios dėl besikeičiančio paviršiaus.

Jari-Matti Latvala, Esapekka Lappi ir Juho Hänninenas
Jari-Matti Latvala, Esapekka Lappi ir Juho Hänninenas

Jos penktadienį startavo greituose, tačiau pavojinguose žvyro ruožuose, o ilgiausiame (38,95 km) Terra Alta ruože yra ir asfalto atkarpų. Taigi bet koks rato smūgis į aštrią uolą ar akmenį gali baigtis sustojimu. Be to, keičiantis dangai, pilotams reikia trumpam keisti ir vairavimo stilių.

Primename, kad anksčiau Pasaulio ralio čempionato etapas Ispanijoje vykdavo lygiais, greitais ir tiesiais asfaltuotais Katalonijos keliais, kurių charakteristikos panašios į žiedinių lenktynių trasų. Nuo 2010 m. šio etapo bandomųjų važiavimų dieną važiuojama žvyrkeliu.

Puikus esto Otto Tanako spurtas

15min jau rašė, kad trečioje vietoje žengiančio Estijos piloto Otto Tanako palaikymas WRC trasose tiesiog fenomenalus. Tad ir Katalonijoje turistų iš Estijos, pasidabinusių tautinėmis spalvomis puoštais marškinėliais ir nešinų vėliavomis – daugybė.

Estas ir lenktynių atidarymo metu buvo sutiktas garsiausiais plojimais ir ovacijomis. Tad nieko nuostabaus, kad penktadienį pirmuose dviejuose žvyro ruožuose estas demonstravo patį geriausią laiką.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./WRC Katalonijos ralio atidarymo ceremonija
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./WRC Katalonijos ralio atidarymo ceremonija

Bet vėliau smuktelėjo žemyn. Kaip vėliau komentavo, davikliai parodė, kad krenta padangų slėgis, galvojo, kad galimai vieną iš jų pradūrė, todėl turėjo važiuoti konservatyviau, išsimušė iš pradinio ritmo.

O Katalonijos ralio lyderio poziciją penktadienį, įveikus 115,9 km greičio ruožų (maždaug iš 300 km), užėmė Andreas Mikkelsenas su „Hyundai“, prie šios komandos prisijungęs mažiau nei prieš mėnesį. Jis absoliutų WRC 2017 lyderį Sebastieną Ogier aplenkė 1,4 sek.

Trečias liko kelis greičio ruožus laimėjęs Krisas Meeke su „Citroën C3“, o nuo jo 3,3 sekundės atsiliko Ottas Tanakas.

O didelę patirtį Katalonijos greičio ruožuose turintis J.M.Latvala dėl tepimo sistemos gedimo sugadino „Toyota“ variklį ir šeštadienį nestartavo.

VIDEO: WRC Katalonijos ralio pradžia penktadienį: žvyro ruožas SS1 ir dulkių audra

Papildomas laikas automobilių aptarnavimui

Paprastai WRC etapų metu komandos turi galimybę tris kartus per dieną – ryte, per pietus ir vakare – atlikti remonto darbus techninio aptarnavimo zonoje. Atitinkamai 15, 30 ir 45 min. Tačiau būtent dėl Katalonijos ralio specifikos, kai po žvyro trasų pilotai turi grįžti į asfalto kelius, penktadienio vakarą serviso zonoje komandoms buvo skirtos 75 minutės – pilnai pakeisti automobilių pakaboms. Taigi šeštadienio rytą jie startavo būdami gerokai arčiau žemės.

VIDEO: WRC Katalonijos ralis: ilgiausias Terra Alta ruožas - SS3

Katalonijos asfaltiniai greičio ruožai yra unikalūs. Suomio Esapekka Lappi nuomone, tai geriausi asfalto ruožai pasaulyje. Asfaltiniai keliai yra labai lygūs, nevingiuoti kaip Korsikoje, ir nesiauri kaip Vokietijoje, todėl jais smagu važiuoti.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Toyota Gazoo Racing“ techninio aptarnavimo zona Salou
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Toyota Gazoo Racing“ techninio aptarnavimo zona Salou

2017 m. FIA Pasaulio ralio čempionato pilotų įskaita po dešimtojo etapo:

1. Sebastienas Ogier – 177 tšk.
2. Thierry Neuville – 160,
3. Ottas Tanakas – 144,
4. Jari-Matti Latvala – 123,
5. Dani Sordo – 89,
6. Elfynas Evansas – 87,
7. Craigas Breenas – 64,
8. Juho Hänninenas 58,
9. Haydenas Paddonas – 55,
10. Esapekka Lappi 49.

2017 m. FIA Pasaulio ralio čempionato komandų įskaita po dešimtojo etapo:

1. „M-Sport World Rally Team“ – 325 tšk.
2. „Hyundai Motorsport“ – 261,
3. „TOYOTA GAZOO Racing WRT“ – 213,
4. „Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team“ – 163.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?