Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

WRC legenda Sebastienas Loebas karjerą pabaigė avarija

Penkioliktame Prancūzijos WRC greičio ruože (GR) baigėsi legendinio sportininko Sebastieno Loebo karjera ralyje. Devynis kartus iš eilės WRC čempionu tapęs prancūzas jau prieš ralį buvo paskelbęs, kad tai – paskutinės jo lenktynės šioje automobilių sporto šakoje. Važiuodamas antroje vietoje, penkioliktame GR S.Loebas nuslydo nuo kelio, vertėsi bei baigė pasirodymą šiose varžybose.
Sebastieno Loebo „Citroen DS3 WRC“ po avarijos
Sebastieno Loebo „Citroen DS3 WRC“ po avarijos / „Scanpix“ nuotr.

Ketvirtą ralio dieną, atsilikdamas vos penkiomis sekundėmis nuo lyderio, S.Loebas asfaltu padengtame šlapiame kelyje slystelėjo ir, nespėjęs ištiesinti automobilio, nuslydo į kelkraštį, kur vertėsi. Jo „Citroen DS3 WRC“ liko ant stogo, kas automatiškai reiškė ralio pabaigą.

„Praradau automobilio galą greitame dešiniame posūkyje, apsisukau ir finišavau griovyje. Tada ralis man baigėsi. Žinoma, finišuoti savo paskutiniame ralyje norėjau, tačiau ne viskas įvyko pagal planą“, – po avarijos pasakojo ralio legenda.

S.Loebas, kuris nuo kitų metų dalyvaus Pasaulio kėbulinių automobilių čempionate (WTCC), išliko filosofiškas. „Nesu patenkintas šia situacija, tačiau nekovojau dėl čempiono titulo, tad taškų man nereikėjo. Jaučiuosi kaltas prieš žiūrovus ir komandą. Daug ralio gerbėjų laukia greičio ruožuose, kuriuose manęs jau nebebus“, – teigė lenktynininkas.

VIDEO: Sebastieno Loebo avarija

Devyni čempiono titulai iš eilės

Nuo 2004-ųjų iki 2012-ųjų pabaigos S.Loebas pasiekė tai, ko niekas kitas automobilių sporto istorijoje nebuvo pasiekęs. Jis laimėjo net 9 čempiono titulus iš eilės.

Sėkmingiausias visų laikų ralio vairuotojas, žinoma, ir savo patikimo šturmano Danielio Elenos dėka, 2005-aisiais pagerino dar vieną rekordą – jis tų metų sezone laimėjo net 7 etapus. Čempiono titulą Sebastienas užsitikrino likus keliems etapams iki sezono pabaigos bei pagerino Walterio Rohrl‘o rekordą – prieš artimiausią varžovą S.Loebas turėjo net 56 taškų persvarą. 2010-aisiais jo persvara prieš antrąją vietą čempionate užėmusį Jari-Matti Latvalla siekė 95 taškus. Kai kurie teigia, kad S.Loebas sugadino visą WRC varžybų stebėjimo intrigą – buvo aišku, kas demonstruos geriausią tempą.

2006 bei 2009 metais fenomenalus ralio meistras čempiono titulą išplėšė vos vieno taško skirtumu. Tačiau 2006-aisiais jam dėl lūžusios rankos teko praleisti net keturis paskutinius sezono etapus.

Šie metai Pasaulio ralio čempionate S.Loebui yra paskutiniai. Jis nusprendė dalyvauti tik 4 etapuose – tuose, kurie jam patiko labiausiai: Monte Karlo ralyje, Švedijos ralyje, Argentinos ralyje ir spalio 3-6 dienomis vyksiančiame Prancūzijos ralyje. Kol kas tik Švedijos etape prancūzas liko antras – ir Monte Karle, ir Argentinoje S.Loebas varžovus mokė, kaip reikia valdyti automobilį.

Ralio mėgėjai juokauja, kad devyniskart pasaulio ralio čempionas sugadino 2013-ųjų WRC sezoną. Jo pergalės minėtuose Monte Karlo bei Argentinos etapuose užgožė kitų dalyvių pasirodymą. Negana to, tai iškelia ir retorinį klausimą: kaip sektųsi dabartiniam čempionato lyderiui Sebastienui Ogier, jeigu S.Loebas būtų dalyvavęs visuose etapuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos