Tradicinis „Tour de Corse“ ralis – Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapas Prancūzijoje. Tai pirmoji sezono asfaltinė ralio trasa po apledėjusių Monte Karlo kelių, Švedijos sniegynų ir žvyruotos dangos Meksikoje. Pirmojo sezono pagrindinis prioritetas nesikeičia – įgyti naudingos patirties ir tobulinti „Yaris WRC“, nors komanda neįtikėtinai puikiai startavo gamintojų ir pilotų varžybose po Toyota grįžimo į Pasaulio ralio čempionatą.
Kuo ypatingas Korsikos ralis
Po šešerių metų pertraukos 2015 m. į automobilių lenktynių kalendorių įtrauktas Korsikos ralis (Tour de Corse) garsėja savo vingiuotais ir siaurais asfaltinės dangos keliais besidriekiančia trasa, kuri dar vadinama „Dešimties tūkstančių posūkių raliu“. Kalnuotuose trasos ruožuose, kuriuos iš vienos pusės supa uolienos, o iš kitos – statūs šlaitai, ir kuriuose nuolat keičiasi kelio paviršius, vairuotojų tyko daug sudėtingų išbandymų. Dėl asfalto poveikio ir ilgų ruožų labai svarbu atsižvelgti į padangas.
Ralis vyksta Bastijoje, tačiau balandžio 7 d. (penktadienį) jis prasidės salos sostinėje Ajače. Į dienos programą įtraukti du etapai ir du ratai (kiekvienas siekia apie 30 km ir važiuojamas dukart). Visapusiški techninės priežiūros darbai vidurdienį nebus atliekami. Numatytas tik padangų keitimas. Šeštadienį laukia du važiavimai dviem etapais šiaurinėje dalyje ties Bastija (131,96 km atkarpa). Ralis baigsis sekmadienį: komandos turės įveikti ilgiausią etapą (53,78 km) nuo Antisanti iki Poggio di Nazza ir greičio etapą (10,42 km) prie Porto Vecchio.
Grįžęs į Pasaulio ralio čempionatą 2015 m., Latvala tapo Tour de Corse nugalėtoju, taip pat pernai nuskynė pergalę Prancūzijoje (dabar Elzase). Hänninenas yra startavęs Korsikoje tik vieną kartą 2008 m. Tąkart jis laimėjo serijinių automobilių klasėje. Prieš startą abu pilotai dvi dienas treniravosi važinėdami Korsikos keliais, panašiais į ralio kelius.
Komandos narių pasisakymai
Tommi Mäkinen (komandos vadovas):
„Mes puikiai pasitreniravome ir galėjome pritaikyti automobilyje daugiau naujų elementų. Mūsų rezultatai važiuojant asfaltine danga teikia gana daug vilčių.
Tikimės, jog mūsų automobilis gerai pasirodys, nors mūsų tikslas nesikeičia: mes tiesiog norime įgyti daugiau patirties ir naudingų pamokų.
Aš jau pastebiu daug teigiamų dalykų, susijusių su šiuo raliu. Visų pirma Jari-Matti patinka šios lenktynės ir jis yra itin geros nuotaikos. Kai pilotai yra taip nusiteikę, jie gali pademonstruoti puikius rezultatus.
Jis yra antrojoje pozicijoje, tačiau Korsikoje tai ne problema, nes čia nėra kur „nupjauti kampų“, tad kelio sąlygos turėtų būti jam palankios. Be to, Juho jau visiškai pasveiko ir yra pasirengęs raliui. Net ir būdamas prastos savijautos, jis sugebėjo finišuoti Meksikos ralyje, gauti balų ir pademonstruoti gerą rezultatą. Dabar jis yra visiškai pasveikęs, todėl jis turėtų jausti dar didesnį pasitikėjimą savimi.“
Jari-Matti Latvala (automobilio pilotas Nr. 10):
„Korsikos ralis man yra ypatingas: pergalė man buvo labai svarbi, nes suomiams šis etapas visuomet yra sudėtingas. Čia Henri Toivonen patyrė avariją 1986 m. ir apskritai suomiams čia niekuomet nepavyko gerai pasirodyti. Dabar, manau, viskas yra kitaip, ir dalyvauti ralyje yra daug saugiau. Per dvi dienas mes puikiai pasitreniravome, įveikdami 380 km. Vieną dieną mes važiavome siaurais ir nelygiais keliais, o kitą – greitais, padangas dilinančiais keliais.
Ralio metu mums teks važiuoti abiejų tipų keliais, todėl, mano nuomone, mes tinkamai pasirengėme šių kelių sąlygoms, išbandydami skirtingus amortizatorių nustatymus. Mes jau turime idėjų apie automobilio galimybes važiuojant asfaltu po Monte Karlo. Dabar automobilis, mano supratimu, yra daug geriau sureguliuotas nei po bandymų rengiantis Monte Karlo etapui. Tačiau mūsų konkurentai bus labai stiprūs – tuo buvo galima įsitikinti visuose ralio etapuose iki šio momento. Todėl mes rengiamės nuožmiai kovai. Mes tiesiog toliau vykdome savo užduotį – tobuliname automobilį dalyvaudami kiekviename ralio etape. Mums puikiai sekasi siekti šio tikslo, todėl esu be galo laimingas.“
Juho Hänninenas (automobilio Nr. 11 pilotas):
„Jaučiuosi daug geriau, nei anksčiau, ir su nekantrumu laukiu ralio starto Korsikoje: smagu grįžti į asfaltinę trasą. Iki šio momento tik kartą dalyvavau ralyje, be to, tai buvo labai seniai, nors praėjusiais metais dalyvavau bandomajame važiavime. Todėl labai klausau Jari-Matti patarimų apie automobilio nustatymus. Jie labai padeda. Mano supratimu, automobilis važiuoja beveik taip pat, kaip ir Monte Karle. Tai puiku, nes man tada labai patiko jo važiavimo charakteristikos. Tiesa, pagrindinis skirtumas Korsikoje yra padangos. Mes stengiamės išgauti iš jų maksimalią naudą, ypač ilguose etapuose. Patirtis Meksikoje parodė, jog užsispyrimas gali padėti pasiekti gerų rezultatų net ir tuomet, kai aplinkybės nėra mums palankios. Tai iš dalies atspindi šių metų Toyota požiūrį: mes ir toliau sieksime tobulinti automobilius.”
2017 m. FIA Pasaulio ralio čempionatas pilotams po trečiojo etapo:
1 Sebastien Ogier 66,
2 Jari-Matti Latvala 58,
3 Ott Tanak 48,
4 Dani Sordo 30,
5 Thierry Neuville 28,
6 Kris Meeke 27,
7 Craig Breen 20,
8 Elfyn Evans 20,
9 Hayden Paddon 17,
10 Stephane Lefebvre 10,
11 Juho Hänninen 9.
2017 m. FIA Pasaulio ralio čempionatas gamintojams po trečiojo etapo:
1. M-Sport World Rally Team 103,
2. TOYOTA GAZOO Racing WRT 67,
3. Hyundai Motorsport 65,
4 Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team 55.