„Žemaitijos ralis“: intrigos Lietuvos čempionato rikiuotėje

Lietuvos ralio čempionatas pasiekė pusiaukelę – tuoj po Joninių, birželio 26-27 dienomis startuosiantis „Žemaitijos ralis 2015“ jau ketvirtasis iš šių metų lenktynių kalendoriuje numatytų septynių etapų. Visose šešiose įskaitose aiškūs lyderiai, tačiau saugia persvara negali pasigirti nei vienas ralio virtuozas – kiekviena klaida, užkertanti kelią finišo link, visą turnyrinę lentelę dar gali apversti aukštyn kojomis.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

„Žemaitijos ralio“ žiūrovams tai reiškia tik vieną – trasose jie stebės bekompromisę pačių geriausių sportininkų kovą. Čia nebus jokios „matematikos“, kas kiek kam gali pralaimėti vardan garantuoto taškų minimumo. 

„Žemaitijos ralis“ turi dar keletą neginčijamų kozirių. Tarp 51 startuoti pasirengusio ekipažo bus tik penki svečiai: Lietuvos ralio čempiono titulo siekiantis latvis Janis Vorobjovas, lenkas Danielas Zarna, rusas Igoris Bulantsevas ir dar pora automobilių latviškais bei lenkiškais numeriais, kurie kol kas tolokai  atsilieka nuo lyderių. Kitaip tariant, atsisakę pompastikos ir galimybės pasigirti plačia į Žemaitiją pakviestų ralio dalyvių geografija, šių lenktynių organizatoriai leis pamatyti kas yra kas Lietuvos ralio bendruomenėje.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Apdovanojimų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Apdovanojimų akimirka

Pažiūrėti tikrai yra į ką, nes dabartinis čempionato I įskaitos (jai priskiriami patys galingiausi ir radikaliausiai modifikuoti sportiniai automobiliai) lyderis Vytautas Švedas greičio ruožuose pralaimi itin  drąsiai ir pavydėtinai tiksliai važiuojančiam Martynui Samsonui. Triumfuoti pastarosiose dvejose varžybose šiam nutrūktgalviui sutrukdė prieš pat finišą prakirstas ratas (taip nutiko Latvijoje „Talsi Rally“ ir nedidelė avarija, dėl kurios buvo sulaužyta pakaba „Rally Utena“). Techninių problemų paskutiniu metu turėjo ir dar keletas ralio meistrų – Ramūnas Čapkauskas, Gierius Notkus, Deividas Jocius. Birželio 26 – 27 dienomis „Žemaitijos ralyje 2015“ šie vyrai pasirodys jau išsigydę skirtingų kartų „Mitsubishi Lancer“ žaizdas.

Kuklioje dalyvių skaičiumi III įskaitoje tarp pirmoje vietoje esančio Jono Pipiro ir jam ant kulnų lipančio Lauryno Diržininko – viso labo vieno taško skirtumas. 

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Tradiciškai itin gražią kovą žiūrovams dovanoja IV įskaitos (joje varžomasi automobiliais su priekiniais varančiaisiais ratais, turinčiais bene vienintelį apribojimą – ne didesnį kaip 2 litrų darbinio tūrio variklį) lyderiai Justas Tamašauskas („Opel Astra“) ir Ignas Teletavičius („Renault Clio“). Šiuos vaikinus čempionato įskaitoje skiria viso labo 8 taškai, todėl galima neabejoti, kad Justas ir Žemaitijoje lėks taip, tarsi visai neturėtų stabdžių. Atkreipti dėmesį derėtų į dar keletą vyrukų, besivaržančių šioje įskaitoje – Ričardą Baubiną ir Mantvydą Repšį (abu vairuoja „Honda Civic Type-R“), Mantą Morkį („Renault Clio“) ir visada publikai „dirbantį“ Dovilą Čiutelę su „Lada 2015  VFTS“.   

V įskaita, kurioje sportininkai vairuoja galinius varančiuosius ratus ir 3,5 litrų darbinio tūrio variklius turinčias mašinas, būtų galima drąsiai pervadinti BMW įskaita – čia rungtyniaujama beveik vien tik BMW M3 bolidais. Dėl konstrukcinės specifikos šie automobiliai beveik visus posūkius įveikia slysdami šonu ir sukuria iš tiesų užburiantį reginį. V įskaitoje šiuo metu karaliauja Paulius Nanartavičius (88 taškai). Antroje vietoje Renaldas Šeinauskas su  55 taškais. Vienas favoritų Egidijus Valeiša, dažnai lekia greičiau nei Paulius, tik dažniau įsivelia į visokius „kriminalus“, apkulia automobilį ir išbarsto taškus. Trečią vietą šioje įskaitoje užima Saulius Trapuila trasoje net ne važiuoja, o perkėlinėja erdvę aplink save.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Nuo rimtų bolidų kovų ne ką atsilieka ir VI įskaita. Čia važiuoja iš esmės gamykliniai automobiliai aprūpinti saugos įranga. Šioje įskaitoje rimtai nusiteikę nepaleisti čempiono titulo tiek Virginijus Daudžvardis („Opel Kadett“), tiek Edvinas Bieliauskas („VW Golf“), tiek ir Egidijus Gelūnas („Honda Civic“). Nors tai patys silpniausi automobiliai čempionato įskaitoje, tai visiškai nereiškia, kad čia verda mažesnės kovos dėl įskaitos pirmosios vietos.

„Žemaitijos ralį 2015“ išskirtiniu galima laikyti ir dėl sprendimo sportinę programą paįvairinti naktiniu greičio ruožu. Turint galvoje, kad varžybos vyksta Saulei kabant virš horizonto daugiau nei 17 valandų, visiems ekipažams užtikrinti „tokią pat juodą tamsą“ – vienas didžiausių organizatorių rūpesčių. Todėl startas naktiniam greičio ruože bus duotas tik 23 val. vakaro. 

Šio egzamino nelaikys antrąją  „Žemaitijos ralio“ dieną savas kovas pradėsiantys Ralio sprinto čempionato dalyviai. Jie 6 greičio ruožus (bendras ilgis – 80,8 km) įveiks anksčiau nei profesionalūs pilotai. Pagrindiniai skirtumai tarp šių pirmenybių ir „tikro“ ralio – „sprinteriai“ varžosi gerokai pigesne, labiau artima standartiniams automobiliams technika, o lenktynės vyksta tik vieną dieną. Kelmėje susirinks 17 Ralio sprinto čempionate besivaržančių ekipažų. 

Iš viso „Žemaitijos ralio“ dalyviams teks įveikti 9 greičio ruožus, kurių bendras ilgis 130 kilometrų. Žiūrovai laukiami trylikoje pačių patogiausių varžybų stebėjimui zonų, leisiančių mėgautis pačiais įspūdingiausiais vaizdais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis