„Martyno automobilis galbūt nėra taip išbandytas, kaip mūsų, tačiau greičio prasme jis ralyje buvo kaip naikintuvas, tikrai nebūtume paviję“ – kalbėjo Benediktas Vanagas, drauge su šturmanu Mindaugu Čepuliu pirmajame Lietuvos ralio čempionato etape, „Winter Rally 2018“, užėmę pirmąją vietą absoliučioje įskaitoje.
Jo žodžiams pritarė ir Giedriaus Notkaus bei Daliaus Strižano ekipažas, absoliučioje įskaitoje pasilikęs antroje vietoje.
„Galėčiau tik pritarti kolegos žodžiams, todėl labai norėtųsi palinkėti patikimumo“, – sakė G.Notkus po žiemos ralio surengtoje spaudos konferencijoje.
Beje, nors G.Notkaus ir D.Strižano ekipažas greičio ruožuose užtruko lygiai tiek pat laiko, kiek ir pirmąją vietą užėmę B.Vanagas ir M.Čepulis – 48 min. 17.10 sek. Antroji vieta jiems atiteko todėl, kad remiantis FIA taisyklėmis, esant lygiam laikui lemiamą reikšmę turi tai, kuris ekipažas buvo greitesnis pirmajame greičio ruože.
Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas, užtrukę 48 min. 56.90 sek., pastebėjo ir tai, kad antroje ralio dalyje, penktajame greičio ruože, pasitraukęs Martynas Samsonas žinomas ne tik kaip lenktynininkas, bet ir kaip pripažintas visame pasaulyje konstruktorius, tad dalyvavimas ralyje jam – ir galimybė pasireklamuoti.
Tokių atvejų seniai nebuvo
Ralio dalyviai vienbalsiai sutarė, kad kone nepamena atvejų, kada pasibaigus raliui dviejų ekipažų laikai būtų idealiai vienodi ir tektų pritaikyti kokias nors taisykles aiškinantis, kuris pirmas.
M.Čepulis prisiminė, kad prieš ketverius ar penkerius metus analogiška situacija kilo tarp lenktynėse dalyvavusių Roko Lipeikio ir to paties Martyno Samsono. Visgi tąkart galiojo taisyklė, kad laimi tas ekipažas, kuris daugiau greičio ruožų užbaigė pirmoje vietoje. Tąkart M.Samsonas buvo greitesnis didesnėje dalyje greičio ruožų, tad pergalė atiteko jam.
Tikėjosi atsargesnių varžovų
Antroje vietoje likęs G.Notkus pasakojo, kad koją pakišo sniegas ir per didelis atsargumas. Pasak jo, pirmuosiuose, rytiniuose, greičio ruožuose slydinėjo automobilis ir ekipažas važiavo atsargiau.
„Per sniego sluoksnį dygliai negali užtikrinti gero sukibimo ir tai lėmė, kad buvome atsargesni, o paskui teko vytis kolegas“, – kalbėjo G.Notkus.
Tiesa, jo šturmanas D.Strižanas išdavė, kad įprastai pilotas pirmąsias ralio dalis yra lėtesnis, o antrose – pagreitėja.
„Tikėjomės, kad ir varžovai bus atsargesni, kaip kad mes. Paaiškėjo, kad nebuvo“, – juokavo šturmanas.
Techniniai rūpesčiai nesutrukdė
Ramūnas Čapkauskas į ralį grįžo po pusantrų metų pertraukos ir, kaip sako pats, pasibandę važiuoti drauge su šturmanu Tomu Šipkausku net nustebo, mat jautėsi taip, tarsi pertraukos net nebūtų buvę.
Apie dalyvavimą kituose Lietuvos ralio čempionato etapuose R.Čapkauskas kalbėjo nedrąsiai, tačiau akcentavo, kad jeigu pavyks užsitikrinti reikiamą finansinę paramą, jiedu su šturmanu važiuos toliau.
„Net ir po pusantrų metų pertraukos Ramūnas tiki manimi, tas matosi ir iš rezultatų“, – sakė T.Šipkauskas, kalbėdamas apie užimtą trečiąją vietą.
Ekipažas prisipažino, kad antroje ralio dalyje kilo techninių rūpesčių, mat vieno užpakalinio rato stabdžių apkaba pradėjo leisti stabdžių skystį.
Techninių rūpesčių turėjo ir B.Vanago ir M.Čepulio ekipažas, mat iki finišo likus porai greičio ruožų ėmė ir nustojo veikti priekinis kairys amortizatorius. Tai, pasak B.Vanago, privertė gerokai sulėtinti tempą.
Visgi pirmą kartą drauge startavę sportininkai rezultatatu nenusivylę. M.Čepulis prisipažino, kad grįžti po dviejų metų pertraukos ir debiutuoti kitoje komandoje nebuvo lengva, visgi „General Financing“ ekipai pavyko laimėti ne tik absoliučioje, bet ir komandinėje įskaitoje. Mat ralyje startavo ir antrasis – Aisvydo Paliukėno ir Jono Pipiro – ekipažas, kuris absoliučioje įskaitoje užėmė penktąją vietą, o savo klasėje – pirmąją.