„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Žvilgsnis į naują „Formulės 1“ sezoną: „trys tenorai“ ir dominuojantys senukai

Šį savaitgalį Australijoje startuoja „Formulės 1“ sezonas. Ta proga pažvelkime į 2019 metais startuosiančių lenktynininkų amžių – vyriausius ir jauniausius, amžiaus vidurkį bei kitų rezultatų statistiką.
Kvalifikacija Yas Marina trasoje Abu Dabyje
L.Hamiltonas ir S.Vettelis / Scanpix nuotr.

Pilotų amžius

Pirmojo šio sezono etapo Australijos GP lenktynių startas vyks kovo 17 d. Tądien vyriausiam rikiuotės lenktynininkui Kimi Raikkonenui („Alfa Romeo“) bus 39 metai ir 151 diena, o jauniausiam – Lando Norrisui („McLaren“) – vos 19 metų ir 124 dienos.

AF1.live.lt iliustr./Amžius Australijoje
AF1.live.lt iliustr./Amžius Australijoje

Du pilotai švęs savo gimtadienius „Grand Prix“ savaitgalių metu – penktadienį prieš Azerbaidžano GP savo 25-ečio sulauks Daniilas Kvjatas („Toro Rosso“), o Carlosas Sainzas („McLaren“) tokią pat sukaktį pažymės Belgijos GP lenktynių dieną.

Kimio Raikkoneno amžiaus faktorius

Pilotų amžiaus vidurkis pirmoms sezono lenktynėms sumažėjo iki 27,2 metų (prieš metus buvo 27,5, o prieš du – 27,1), taigi, laikosi panašiame lygmenyje. Net teoriškai „apkaltinus“ Raikkoneną lemiant šį skaičių ir perskaičiavus vidurkį be suomio, gautume nedidelį pasikeitimą iki 26,5. Taigi Kimio nekaltinkime.

AF1.live.lt iliustr./Amžius Abu Dabyje
AF1.live.lt iliustr./Amžius Abu Dabyje

Sezono pabaigoje, Abu Dabio GP lenktynių dieną, bendras vidurkis bus ūgtelėjęs iki 27,9 metų, tuomet (o sezonas šįmet baigsis net gruodžio 1 dieną!) minėtas veteranas iš Suomijos bus peržengęs psichologinę 40-ies metų ribą.

Paskutinį kartą panašaus amžiaus lenktynininkas „Formulėje-1“ lenktyniavo 2012-ais metais – to sezono paskutinėse lenktynėse Brazilijoje „Mercedes“ pilotui Michaeliui Schumacheriui buvo gerokai daugiau nei 43 metai (iki jo 44-ojo gimtadienio buvo likę apie pusantro mėnesio).

Pergalės

Kaipgi atrodo pagrindinių statistinių duomenų suvestinė, atmetus visus jau nebelenktyniaujančius pilotus?

Po praeitų metų sezono pasitraukus Fernando Alonso liko tik trys „seni vilkai“ – Lewisas Hamiltonas („Mercedes“), Sebastianas Vettelis („Ferrari“) ir Kimi Raikkonenas („Alfa Romeo“). Jie kartu yra iškovoję 146 pergales, iš kurių lygiai pusė (73) yra L. Hamiltono sąskaitoje!

Pergalių fronte šiems ponams tenka beveik 90 proc. visų rezultatų ir tik trys „jaunuoliai“ savo sąskaitose turi auksines taures – Danielis Ricciardo („Renault“), Maxas Verstappenas („Red Bull“) ir Valtteri Bottas („Mercedes“). Jų sąskaitoje iš viso yra 15 pergalių.

Suprantu, kad amžiaus skirtumas tarp Vettelio ir Ricciardo nėra kritinis, tačiau jie atstovauja visiškai skirtingoms lenktynininkų „kartoms“ (paryškintai pažymėti titulus iškovoję sportininkai):

AF1.live.lt iliustr./Lenktynininkų kartos
AF1.live.lt iliustr./Lenktynininkų kartos

Tai pačiai grupei priskyriau ir nebe jaunuolį Robertą Kubicą („Williams“) su 1 pergale, tačiau tik dėl lemtingos avarijos ir net 8 praleistų sezonų. Kitaip, lenkas tikrai būtų veteranų grupėje, kartu su Lewisu, Sebastianu ir Kimiu.

AF1.live.lt iliustr./Pergalės
AF1.live.lt iliustr./Pergalės

„Pole“ pozicijos

Pirmųjų starto pozicijų lentelėje persvara dar labiau triuškinti – jau minėtos trijulės sąskaitoje jų yra net 156 (94 proc. visų pole pozicijų), o R. Kubicai, V. Bottui, D. Ricciardui ir Nico Hulkenbergui („Renault“) tenka vos 11 startų iš pirmos vietos (7 proc.).

Čia vėl pažymėtinas yra L. Hamiltonas, iškovojęs net 83 „pole“!

AF1.live.lt iliustr./Pole pozicijos
AF1.live.lt iliustr./Pole pozicijos

Podiumai

Finišuoti antroje ar trečioje pozicijoje yra lengviau nei laimėti, todėl šioje pilotų grupėje yra daugiau jaunimo. Aišku, pagrindinę partiją atlieka „trys tenorai“ Lewisas, Sebastianas ir Kimis, kiekvienas turintis po triženklį podiumų skaičių (iš viso 348 finišai ant apdovanojimų pakylos – trys ketvirtadaliai visų podiumų).

AF1.live.lt iliustr./TOP 3
AF1.live.lt iliustr./TOP 3

Tačiau turime net aštuonis lenktynininkus, lipusius ant podiumo (iš viso – 113 kartų). Sąraše matosi jau anksčiau minėti V.Bottas (30 podiumų), D.Ricciardas (29), M.Verstappenas (22) ir R.Kubica (12) bei keli nauji veidai – 10 kartų užlipęs ant apdovanojimų pakylos Romainas Grosjeanas („Haas“), 8 kartus – Sergio Perezas („Racing Point“), 2 kartus – Daniilas Kvjatas („Toro Rosso“) ir po 1 kartą – Kevinas Magnussenas („Haas“) bei Lance‘as Strollis („Racing Point“).

Greičiausi ratai

Buvimas šios įdomios statistikos skiltyje jokių taškų lenktynininkams nepelno, tačiau ji yra viena iš oficialiai fiksuojamų. Todėl ir mes pažvelkime, kas yra kas.

AF1.live.lt iliustr./2018 m. greiti ratai
AF1.live.lt iliustr./2018 m. greiti ratai

Tradiciškai vyresnioji karta turi žymiai daugiau greičiausių ratų, iš viso 123: K.Raikkonenas (46), L.Hamiltonas (41) ir S.Vettelis (36). Kitų sąskaitos yra kiek kuklesnės: štai D.Ricciardo lenktynėse buvo įveikęs greičiausią ratą 13 kartų, V.Bottas – 10, S.Perezas ir M.Verstappenas – po 4, N.Hulkenbergas – 2, o R.Kubica, R.Grosjeanas, D.Kvjatas ir K.Magnussenas – po 1.

„Formulės 1“ sezono atidarymo lenktynes Australijoje sekite kartu su 15min rubrika Gazas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs