„Ambersail 2“ ir „Sailing Poland“ varžybos – tai ne tik burių surėmimas tarp laivų, lietuviams ir lenkams priklausančios jachtos sieks viena kitai įrodyti, kad turi stiprias, patyrusias, pasaulinio lygio standartus atitinkančias ir net sunkiausiomis sąlygomis buriuoti pasiruošusias įgulas.
„Varžomės su dar viena, mums identiška, „Volvo 65“ klasės jachta, kurių pasaulyje – vos 8. Manau, šios varžybos – tai pradžia puikaus bendradarbiavimo su Lenkijos buriuotojais“, – dar po pirmųjų varžybų sakė „Ambersail 2“ kapitonas Rokas Milevičius.
Tuomet lietuviai prieš lenkus išplėšė pergalę. Tačiau kiekvienos lenktynės – naujas iššūkis, o šįkart norint išsaugoti nugalėtojų vardą teks kaip reikiant pasistengti – „Sailing Poland“ įgulai vadovaus pasaulio buriavimo žvaigždė, olandas Bouwe Bekkingas, drauge su R.Milevičiumi plaukęs aplink pasaulį „Brunel“ laivu.
„Bouwe Bekkingas – mano kapitonas, vienas kitą labai gerai pažįstame, žinome stipriąsias ir silpnąsias puses. Tačiau buriavimas – komandinis sportas, todėl viskas priklauso ne nuo mūsų, o nuo komandos: kuri geriau sužais, kuri padarys mažiau klaidų, kuri pasirinks tinkamesnį maršrutą, ta ir laimės“, – 15min komentavo R.Milevičius.
Dieną prieš lenktynių startą „Ambersail 2“ turėjo treniruotę Baltijos jūroje. Po keturias valandas trukusio plaukimo įgulos kapitonas tikino, kad komanda pasiruošusi iššūkiui – nusiteikusi pozityviai ir su nekantrumu laukia starto.
„Padarėme nemažai manevrų, pasiskirstėme pozicijomis, susiskirstėme vachtomis. Visi padarė namų darbus, todėl dabar belieka tik viską iš naujo apgalvoti, tinkamai susikrauti daiktus ir pasiruošti varžyboms. Orų prognozė žada daug vėjo, tačiau bus ir valandų, kai frontas keisis ir vėjas visai nurims – todėl norime būti kuo lengvesni, neprisiimti nereikalingų daiktų“, – kalbėjo R.Milevičius.
Pasak komandos kapitono, didesnis laivo svoris tam tikrose situacijose gali tapti ir trūkumu, ir pranašumu – šįkart įguloje kiek daugiau narių nei įprastai, laivas šiek tiek sunkesnis, tačiau jei vėjo netrūks – „Ambersail 2“ skros bangas maksimaliu pajėgumu.
„Komandoje kiekvienas žino savo pozicijas, visi žino savo funkcijas, visi yra buriavę šiuo laivu, kai kuriems nariams tai jau antras ar trečias sezonas. Žinoma, reikia susidirbti, tačiau tam ir skirtos treniruotės, o jau per varžybas klaidų nebedovanosim“, – sakė R.Milevičius.
Nepakeičiamais „Ambersail 2“ nariais ir komandos stiprybe jis vadina Lino Ivanausko-Linkaus, Tomo Ivanausko, Domanto Juškevičiaus ir savo paties dalyvavimą regatoje – šie buriuotojai „Volvo65“ laivą labai gerai pažįsta, turi didelę patirtį plaukiant juo.
„Tiek aš, tiek Tomas turime tiesioginės „Ocean Race“ patirties – tai labai svarbu. Lenkai turi B.Bekkingą ir daugiau jaunimo, kurį ruošia, su kuriuo dirba prieš varžybas. Lenkų įgula apskritai jaunesnė nei mūsų, lietuvių pranašumas – patirtis, mūsų komanda brandesnė, joje – suaugę vyrai, kurie kitaip priima informaciją, iškart daro išvadas, sprendimus, iš klaidų mokosi iškart“, – 15min kalbėjo R.Milevičius.
„Ambersail 2“ ir „Sailing Poland“ laivų startas numatomas penktadienį 12 val. ties Klaipėdos Kruizinių laivų terminalu. Lenkų laivas dar pakeliui iki starto vietos, jis atplaukia iš Gdynės, tačiau dėl silpnesnio vėjo teko plaukti lėčiau, todėl yra tikimybės, kad lenktynes gali tekti šiek tiek pavėlinti.
Lenktynės tarp sportinių vandenynų bolidų prasidės trumpomis, dinamiškomis uosto lenktynėmis (in-port race), vėliau bus duotas navigacinių lenktynių aplink Gotlando salą startas (offshore race).
Finišas planuojamas Gdynėje sekmadienį paryčiais. Priklausomai nuo besikeičiančio vėjo – nuo vidurnakčio iki 5 val. ryto laivai turėtų pasiekti krantą. „Buriuojame ne prieš vėją, o prieš konkurentus pagal vėją, bet viskas priklausys nuo oro sąlygų, kol kas turime tris modelius ir visi rodo, kad finišuosime naktį“, – sakė R.Milevičius.
„Ambersail 2“ ir „Sailing Poland“ startą bus galima stebėti tiesiogiai 15min portale ir feisbuke.
Visas naujienas apie buriavimą sekite projekto „Su vėju!“ puslapyje