„Sugrįžti namo visuomet gera“, – nuleisdami bures sakė „Ambersail 2“ nariai. O dar smagiau, kai krante laukia smagi palaikymo komanda – ji šįkart kaip reikiant pasistengė. Vos jachtai įplaukus pro jūros vartus netoliese Kruizinių laivų terminalo pasigirdo trimito melodija – miesto meras Vytautas Grubliauskas lietuvius uoste pasitiko grodamas simbolinį jūreivišką Rodo Stewarto kūrinį „Sailing“.
„Tai buvo taip jautru – nepatikėsite, tačiau daliai įgulos tikrai kaupėsi ašarėlės, pasitikimas buvo tiesiog nuostabus“, – emocijų neslėpė įgulos nariai.
Maža to, į laivą įgulai meras įnešė du žmonos Ingos Grubliauskienės virto aštraus meksikietiško čili con carne troškinio puodus – plaukimo išvarginta komanda nuo gardžių vaišių tiesiogine to žodžio prasme kone laižėsi pirštus.
Iš Gdynės, kur šeštadienio vakarą vyko identiškų „Volvo65“ lietuvių ir lenkų laivų dvikovos finišas, „Ambersail 2“ pajudėjo apie 20 val. Tuomet vos atsišvartavus dangus pateikė staigmeną: po kelių minučių dangų nušvietė žaibai, prasidėjo smarki liūtis. Laimei, debesį pavyko aplenkti – naktis, nepaisant besikeičiančių vėjo gūsių, buvo gana rami, tačiau didžiąją dalį distancijos teko plaukti prieš vėją, todėl kelionė namo truko kiek ilgiau, nei tikėtasi, jachta sugrįžo po 10 val. ryto.
Galbūt pasiekti Klaipėdą būtų tekę ir dar vėliau, jei lenktynėms su „Sailing Poland“ komanda būtų nusprendę rinktis ilgesnę distanciją. Iš pradžių buvo numatyta, kad startavus Klaipėdoje įguloms teks buriuoti link Švedijos ir apiplaukti Gotlando salą, o vėliau finišuoti Gdynėje, tačiau dėl lenkų vėlavimo į startą, o ir nenoro Lenkijoje atsidurti jau sutemus, buvo nuspręsta vietoj 430 jūrmylių rinktis trumpesnę – 300 jūrmylių – trasą. Toks sprendimas, pasak „Ambersail 2“ kapitono Roko Milevičiaus, tik pasiteisino.
Tačiau nepaisant besikeičiančių oro sąlygų, kone didžiausiu iššūkiu lietuviams tapo varžymasis su lenkų įgula, šįkart vadovaujama patyrusio buriuotojo B.Bekkingo. Dar likus savaitei iki starto olandų žvaigždė ėmėsi intensyviai treniruoti komandą. „Manau, kad per tą savaitę įgula labai pastiprėjo, susidirbo tarpusavyje. Bouwe Bekkingas puikiai išmano buriavimo subtilybes, pažįsta laivus, moka auginti komandas, pateikti informaciją taip, kad įgula ją greitai įsisavintų“, – sakė R.Milevičius.
Panašu, kad pamokos buvo išmoktos tinkamai – praėjusią savaitę lietuviams pralaimėjusi „Sailing Poland“ šįkart atsirevanšavo rezultatu 1:1, lietuviai atsiliko vos keliomis minutėmis.
„Galima sakyti, kad „Ambersail 2“ atplaukė antri, o „Sailing Poland“ – priešpaskutiniai“, – juokauti bandė komandos vadovas, įgulos navigatorius Raimundas Daubaras.
Tačiau pasimatuoti, kuri komanda stipresnė, įgulos veikiausiai planuos ir vėliau. Karantino metu, kai daugelis pasaulinių varžybų atšauktos, naujas formatas buriuoti su tokį pat laivą turinčia komanda – tikras saldainis regatų ištroškusiems buriuotojams.
„Jei tik oro sąlygos leis, manau, dar porą kartų susitiksime ir pasitreniruosime ar net pasivaržysime. Nors, žinoma, viskas remiasi ir į resursus – plaukti šiuo laivu nemažai kainuoja, todėl vien noro taip pat neužtenka“, – kalbėjo R.Milevičius.
Artimiausias kelias dienas „Ambersail 2“ jachta stovės Klaipėdoje, vėliau pajudės link Lenkijos vandenų, plukdys turistus, norinčius išbandyti buriavimą.
TAIP PAT SKAITYKITE: Kapitonas Rokas Milevičius po „Ambersail 2“ finišo: „Jei sakyčiau, kad nepasisekė, nebūtų tiesa“
TAIP PAT SKAITYKITE: Po parą trukusios atkaklios kovos „Ambersail 2“ įgulai iki pergalės pritrūko vos kelių minučių
TAIP PAT SKAITYKITE: „Ambersail 2“ surems bures su identišku lenkų laivu Baltijoje: „Mūsų įgulos pranašumas – patirtis“
Visas naujienas apie buriavimą sekite projekto „Su vėju!“ puslapyje