„Iš tiesų mes labai džiaugiamės. Šioje čempionų lygoje plaukė olimpinio lygio sportininkai, kuriems yra nuo 20 iki 30 metų ir mums su jais teko rungtyniauti. Prieš tokius vyrus, kurie įgudę plaukti su J70 kategorijos laivais, o mes į juos sėdome pirmą kartą. Ir tai yra geriausias lietuvių pasirodymas šioje regatoje“, – neslėpė džiaugsmo kapitonas Adomas Janulionis.
Anot jo, pirmos dienos nesėkmė, kai jachtos kylis susipainiojo žolėse, sugadino visą reikalą, tačiau kitas dienas lietuviai neturėjo žemesnės vietos nei ketvirta. „Į pabaigą pasidarė visai smagu, nes pamatėme, kad galime konkuruoti. Na, o įklimpimo į žoles istorija pirmąją dieną, kurią visi matė, buvo įvertinta ir paskui po kiekvieno plaukimo organizatoriai pradėjo valyti dugną. Buvo išleidžiamas kateris, kuris prieš pat startą apžiūrėdavo kiekvieną laivą ir nuvalydavo žoles. Taigi ant mūsų nelaimės tuos reikalus sutvarkė ir daugiau tokių problemų nebebuvo“, – sakė komandos vadas.
A.Janulionis neslėpė, kad namie plaukiojant su vienos kategorijos laivais, varžybose persėsti ant kitų ir tikėtis gero rezultato nėra labai realu. „Dalyvauti varžybose galima, bet norint laimėti reikia treniruotis. Mat buriavimo sporte yra labai daug dedamųjų ir viena iš jų yra technika. Žiūrint nuo kranto atrodo, kad visi laivai yra vienodi, bet iš tiesų jie labai skirtingi, o varžybose labai svarbus yra greitis“, – tikino kapitonas.
Kaip pavyzdį jis pateikė Vokietiją, kuri turi 120 tokių laivų, ten vyksta reguliarūs šios kategorijos laivų čempionatai ir į Čempionų lygą atvažiuoja patys pirmieji numeriai, kurie ten yra laimėję didžiules atrankas. „Jie yra profesionalai. Mes šioje vietoje esame kaip buratinai“, – šyptelėjo Vilniaus jachtklubo atstovas.
Ar yra galimybė turėti tokių laivų Lietuvoje? A.Janulionio teigimu, tokių kalbų kuluaruose yra. „Kaune šiuo metu yra RS280 laivai, Trakuose buriuoja su „Platu-25“ jachtomis, kurios Vakaruose jau yra atgyvenusios ir atėjo į Rytus. Tad girdisi kalbų, kad gal vertėtų mums įsigyti J70 laivų, kurie nėra tokie ir brangūs. Galbūt panaudotų šių laivų galėtume įsigyti iš suomių, kurie perka naujus. Nors jie nebus tokie greiti, bet vis tiek tai bus toks laivas, su kuriuo gali treniruotis. Norint laimėti tokio formato varžybose, kito kelio nėra“, – įsitikinęs buriuotojas.
Anot pašnekovo, yra dar viena svarbi detalė, skirianti lietuviams įprastus laivus ir J70. „Visi laivai, su kuriais mes buriuojame Lietuvoje – Platu, RTX, yra spinakeriniai. O J70 yra genakeris, tai dar vienas niuansas, kuris mums neįprastas, nes skiriasi valdymas. Su tuo vėl reikia treniruotis. Nes kai atvykęs į rungtynes pasėdi 10 minučių laive ir turi plaukti varžybose, tai veda į niekur“, – reziumuoja kapitonas.
Pasak A.Janulionio, dabar dauguma klasių laivų pereina nuo spinakerių prie genakerių ir tai yra pasaulinė tendencija. Ir nors kauniečiai buriuoja RS280, kurie turi genakerius, persėdus į J70 tenka susidurti su visai kita laivo specifika, todėl treniruotis reikia su tais laivais, su kokiais teks plaukti varžybose.
Visgi geros nuotaikos mūsų buriuotojams nesugadino nei visiškai nepažįstami laivai, nei silpnas ir nuolat kryptį keičiantis vėjas, kartais smarkūs jo gūsiai su prapliumpančiu lietumi bei stipri Nevos srovė, kas plaukimus darė visiškai neprognozuojamus.
„Patyrėme tiek įvairiausių sąlygų, kad paskutinę naktį, kai stebėjom Sankt Peterburgo keliamus tiltus, komandai sakiau, jog trūksta tik plaukimo naktį“, – juokavo įgulos narys Saulius Kinderis.
Na, o į finalą Šveicarijoje vyks šios Sank Peterburgo varžybose nugalėjusios komandos:
- Bayerischer Yacht-Club (Vokietija)
- Wassersport-Verein Hemelingen (Vokietija)
- Union Yacht Club Wolfgangsee (Austrija)
- PIRogovo (Rusija)
- Regattaclub Oberhofen (Šveicarija)
- St. Petersburg Yacht Club (Rusija)