„Į sąsiaurį įplaukėme treti, deja, iš jo išplaukiame penkti. Šioje atkarpoje labai daug manevrų, kuriems „Ambersail2“ laivas nėra pritaikytas. Kiti laivai šiuo atžvilgiu turėjo pranašumą, todėl atlikę manevrus jie ėmė pirmauti“, – 15min sakė laivo navigatorius, Lietuvos buriuotojų sąjungos viceprezidentas Raimundas Daubaras.
Pasak jo, iš regatoje dalyvaujančių 57 laivų, 6 lyderiai dar regatos pradžioje atsiskyrė, tarp jų – ir lietuvių jachta, o dabar kova vyksta antrame etape, besitęsiančiame nuo Porto Cervo vartų iki pat Monako sostinės.
„Iš Palermo išplaukėme turėdami savo taktiką, tačiau nesugebėjome atsiplėšti nuo kitų laivų prieš Porto Cervo vartus. Naktį plaukdami nuo jų atsilikome apie 10 jūrmylių, tačiau kapitono Raimondo Šiugždinio dėka atlikome daug manevrų ir pavijome visą grupę – iš iki tol užimtos 6 vietos pakilome ir vartus sugebėjome kirsti treti. Tiesa, galėjome būti ir antri, tačiau paskutinę minutę laimė nusišypsojo kitiems“, – sakė R.Daubaras.
Trečiadienio vidudienį Sicilijos Mondelo įlankoje startavusiai įgulai teko atlaikyti nemažai išbandymų. Turbūt didžiausias jų – silpnas vėjas, pirmąją parą jis vietomis siekė vos 3–4 mazgus.
Tokių prastų sąlygų plaukti R.Daubaras sako net neatsimenantis, retai panašus štilis pasitaikė ir pačiam laivui. Esą net Karibuose, kur įprastai vėjai būna ramesni, greitis buvo didesnis, todėl šios dvi paros ant vandens buvo tikras iššūkis.
„Laivas nėra pritaikytas silpniems vėjams, o stipresnio nei 10–11 mazgų jo nebuvo. Tačiau „Ambersail2“ atsilaikė štilių kovoje su laivais, kurie šiuo atžvilgiu turi pranašumą. Ir nors iš pat pradžių manevrų daug nebuvo, kai reikėjo atsikovoti vėją, įgula dirbo labai darniai, nemiegojo visą naktį, nebebuvo jokių pamainų, dirbo visi. Viską atlikome labai greitai ir tai atsispindi gerame rezultate, mums pavyko išsaugoti pozicijas tarp lyderių“, – kalbėjo R.Daubaras.
„Ambersail2“ komandoje plaukia 12 narių: R.Daubaras, Raimondas Šiugždinis, Naglis Nasvytis, Linas Ivanauskas, Arūnas Burkšas, Aivaras Kavaliauskas, Arvydas Drąsutavičius, Tomas Ivanauskas, Simonas Bačiulis, Domas Juškevičius, Jonas Drąsutavičius, Thomas Jeffrinas.
Dabar buriuotojų laukia antras, labai įtemptas etapas – jachta jau įveikė apie 350 jūrmylių, prieš akis – dar maždaug 175.
„Kaip seksis, dar neaišku, tačiau tikimės dar geresnių rezultatų – artėja pakankamai stiprus vėjas, antra pusė likusios distancijos turėtų būti įdomi, viliamės turėti daugiau pranašumo. Plaukiant nuo Korsikos salos vidurio mus turėtų pasiekti ciklonas ir apie 20 mazgų vėjas. Jei prognozės pasitvirtins, jachta dar parodys savo galimybes“, – kalbėjo „Ambersail2“ navigatorius.
Finišą Monte Karle laivas turėtų pasiekti maždaundų.g po paros, priklausomai nuo besikeičiančio vėjo – po 17-24 vala „Buriuotojai niekada iš anksto nesako, kada galėtume atplaukti – jūroje atsitinka visko ir dažnai – nelauktai: kartais užeina stiprūs vėjai ir pavyksta finišuoti gerokai greičiau, nei rodo prognozės, o kartais – priešingai“, – sakė R.Daubaras.
Pasak jo, dabar didžiausias iššūkis – silpni vėjai. Kaip tikina pašnekovas – blogiausios sąlygos yra tuomet, kai jo tiesiog nėra. Tačiau jei vėjo vis dėlto bus užtektinai – jachta galės plaukti pačiu didžiausiu greičiu.
Visas naujienas apie buriavimą sekite projekto „Su vėju!“ puslapyje