Pirmadienį įgula startuoja pirmajame čempionato etape – ilgose, apie parą laiko truksiančiose, jūrinėse lenktynėse.
„Atvairuoti 24 valandas be sustojimo ir nepadaryti klaidos yra praktiškai neįmanoma. Bent minimalus poilsis vairininkui būtinas. Dažniausiai tokiais atvejais vairas perduodamas kitam įgulos nariui ir pagrindinis vairininkas eina šiek tiek nusnūsti.
Tačiau turintis mažiau patirties prie vairo gali labai greitai prarasti lenktyninį greitį. Jei taip nutinka, iš karto žadinamas pagrindinis vairininkas. Būna – nusnaudi 15 minučių ir vėl bėgi vairuoti“, – apie laukiančius lenktynių iššūkius pasakojo T.Rymonis.
Likusiomis dienomis numatomi trumpesni, labiau dinamiški etapai, kurie išmėgins ne tik buriuotojų ištvermę, tačiau ir manevrų greitį bei techniką, įgulos darbo sklandumą.
Lietuvių grupėje užsiregistravę 50 jachtų, visame čempionate – 112. Dalis jų jachtas statė ir ruošė būtent šiam čempionatui, suburiančiam vienus stipriausių jūrinio buriavimo atstovus.
„Mūsų „Dia“ irgi ruošta konkrečiai šitoms varžyboms. Projekto tikslas nuo pat pradžių buvo jūriniai ORC čempionatai. Tiek pasaulio, tiek Europos, kuris šiemet vyks Baltijos jūroje, Švedijoje. Šios varžybos ne veltui tokios populiarios ir svarbios. Organizatoriai surado būdą, kaip absoliučiai skirtingų parametrų jachtos gali varžytis tarpusavyje.
Jachtos visos skirtingos, tačiau atsižvelgiant į jų išmatavimus ir savybes joms priskiriamas specialus ORC balas, pagal kurį perskaičiuojamas jų distancijoje sugaištas laikas. Taip išlyginami techniniai skirtumai lemiamą reikšmę paliekant įgulos meistriškumui, kad ir kokio tipo jachta jie buriuotų“, – pasakoja T.Rymonis.
Lietuvos atstovų įgulą sudaro: kapitonas Tauras Rymonis, buriuotojai Dangis Babikas, Adomas Valavičius, Kristoforas Akromas, Ramūnas Bložė, Gintautas Gailius, Mindaugas Baltrūnas, Klaudio Kliučinskas.
Visas naujienas apie buriavimą sekite projekto „Su vėju!“ puslapyje