Po įtemptos kovos pergalę išplėšusią „LTU333 by UNOHUB“ (kpt. Gediminas Sirvidas) įgulą jis sveikino per tris varžybų dienas sugebėjus išvengti didelių techninių nesklandumų ir išlaikius stabiliai darnų įgulos darbą.
Pasak R. Žentelio, pagal šios profesionalios sportinės jachtų klasės taisykles, įgulos gali sėkmingai buriuoti iki 12 m/s, tad pirmosiomis varžybų dienomis, penktadienį ir šeštadienį, pučiant apie 9-11 m/s sąlygos buriuoti dar buvo tinkamos, bet gūsiuose jau artėdavo prie sportinių galimybių ribos. Sekmadienį, po pirmųjų lenktynių vėjui sustiprėjus ir ėmus siekti net 13-15 m/s, varžybos buvo nutrauktos.
„Penktadienį ir šeštadienį buriavimo sąlygos buvo sudėtingos, tačiau sportinės. Įgulos buriavo konkurencingai, drąsiai kėlė net didžiąsias pavėjines bures. Buvo gražu žiūrėti, kokiais greičiais lakstė distancijoje. Tiesa, tokiomis sąlygomis kiekviena klaida gali kainuoti brangiai – nespėjai laiku nusileisti burės, nepagalvojai apie vėjo pasisukimą, ir klaidos taip lengvai neištaisysi – greičiai ir jėgos ne tos. Vairininko ir visos įgulos darbas labai svarbus, nes lengva jachtos nesuvaldyti, „atsigulti“ ant vandens“, – sąlygas komentavo R. Žentelis.
Vis dėlto, incidentų nebuvo išvengta ir šiomis pirmosiomis varžybų dienomis. Čempionų titulą gynusi jachtos „Raganosis“ (kpt. Saulius Pajarskas) įgula finišo nepasiekė jau pirmųjų lenktynių metu – neatlaikęs apkrovų lūžo jachtos vairas. Likusiose dvejose tos dienos lenktynėse įgula nebestartavo ir kovą pratęsti galėjo tik kitą dieną. Deja, net ir paskutinėmis dienomis iškovotos trys pirmos bei viena antra vieta nebepadėjo užsitikrinti vietos lyderių trejetuke. Galutinėje čempionato įskaitoje jachtos „Raganosis“ įgula liko ketvirta.
„Visas varžybas buvome greiti ir stabilūs, bet tą konkurentams reikėjo įrodinėti kiekvieną plaukimą, kiekvieną atkarpą, kiekvieną sekundę. Kaip laivynas esame pasiekę labai aukštą lygį, kur viena padaryta taktinė ar techninė klaida tave nubloškia iš laivyno priekio į vidurį ar net galą. Labai džiaugiamės, kad šiam čempionatui įgulą pavyko pastiprinti savo laiku buvusiu vienu geriausių olimpinės „Laser Standard“ klasės buriuotoju Laurynu Rimšu. Jo patirtis, taktiniai ir strateginiai sprendimai, patarimai buvo neįkainojami“, – įspūdžiu dalinosi 2019 metų Lietuvos čempionais tapusios „LTU333 by UNOHUB“ įgulos kapitonas Gediminas Sirvidas.
Pasak buriuotojo, oro sąlygos iš tiesų buvo iššūkis tiek sportiniam meistriškumui, tiek techniniam jachtų pasirengimui, tačiau varžybos visomis dienomis vyko pilną dėmesį skiriant buriavimo saugumui.
„Teisėjai buvo iškėlę „dėvėkite gelbėjimosi liemenes“ vėliavą, turėjome puikiai veikiantį radijo ryšį su teisėjais. Buvo situacijų, kai jachtos, jų tinkamai nesuvaldžius, gulėjo lygiagrečiai vandens paviršiui. Vien mums taip buvo nutikę gal kokis 6 kartus per visas varžybas. Iš vienos jachtos tokios nesėkmės metu net žmogus iškritęs buvo, tačiau jis buvo su liemene, šalia buvę teisėjai jį greitai ištraukė ir nuplukdė atgal pas įgulą“, – pasakojo G. Sirvidas.
Galutinėje įskaitoje „LTU333 by UNOHUB“ surinko 16 taškų ir antrąją vietą iškovojusią jachtos „Zig Zag“ (kpt. Aivaras Mieliauskas) įgula aplenkė 3 taškais. Bronzą iškovojusi jachtos „Barta“ (kpt. Simonas Steponavičius) įgula surinko 20 taškų ir nuo sidabro atsiliko vos vienu tašku.
Prieš paskutiniąsias, sekmadienio, lenktynes 1-3 vietas įskaitoje viena nuo kitos skyrė vos po vieną tašką, tad šis rezultatas galėjo būti ir kitoks. Tačiau paskutinių lenktynių metu lūžo jachtos „Barta“ stiebas ir įgula buvo priversta pasitraukti iš distancijos bei aktyvios kovos dėl medalių.
Pasak R. Žentelio, sekmadienio ryte oro sąlygos ir vėjas, siekiantis apie 11 m/s greitį lenktyniauti sportininkams dar leido, tačiau įvertinusios savo sugebėjimus ir laivo parengimą trys įgulos prie starto linijos nusprendė nestoti. Startavusioms, deja, išvengti techninių nesklandumų nepavyko – jachtos „Raganosis“ įgula dar prieš startą susiplėšo pagrindinę burę, grotą, ir startavo be jos, vien su priekine bure. Panašių nesklandumų distancijoje patyrė ir jachtos „LTU333 by UNOHUB“ įgula, kuri finišo liniją kirto taip pat jau tik su priekine bure.
Buriuotojų teigimu, nors ir pareikalavęs daug jėgų bei techninių nuostolių, čempionatas buvo sėkmingas. Tai, pasak sportininkų, buvo gera patirtis, kaip saugiai buriuoti sudėtingomis sąlygomis.
Čempionato rezultatus galima rasti čia.
2019 m. „RS-280“ jachtų klasės LR čempionato rezultatai:
- LTU333 by UNOHUB (kpt. Gediminas Sirvidas) – 16 t.
- ZIG ZAG (kpt. Aivaras Mieliauskas) – 19 t.
- BARTA (kpt. Simonas Steponavičius) – 20 t.
- RAGANOSIS (kpt. Saulius Pajarskas) – 25 t.
- HORNAS (kpt. Romualdas Kerinas) – 30 t.
- VERDENĖ PLIUS (kpt. Gražvydas Lukoševičius) – 31 t.
- LEVANTE (kpt. Domantas Juškevičius) – 34 t.
- ALFETA (kpt. Ramūnas Sakalauskas) – 36 t.
- PRESTO (kpt. Gintaras Kažemekaitis) – 40 t.
Visas naujienas apie buriavimą sekite projekto „Su vėju!“ puslapyje