– Kada Lietuvoje pradėjo populiarėti ilgosios riedlentės?
– Pirmieji „longboardistai“ Lietuvoje pasirodė maždaug prieš šešerius metus. Dauguma jų ieškojo pakaitalo snieglentei vasaros metu ir surado ilgalentę. Didžioji dalis pradininkų važinėja iki dabar.
– Kokius išskirtumėte esminius ilgųjų riedlenčių skirtumus nuo paprastųjų?
– Paprastos riedlentės yra skirtos triukams. Jos daug trumpesnės ir siauresnės, todėl jas sunkiau valdyti. Maži ratukai taip pat neprideda greičio. Ilgalentė yra ilga, plati, todėl važiuojant ant jos jautiesi stabiliau nei ant riedlentės. Dideli ratai padeda išvystyti didesnį greitį, tai ir yra esminis ilgalentės žavesys bei trauka.
– Kaip susidomėjote šiuo ekstremaliu sportu?
– Aš jau 15 metų važinėju snieglente ir užsiimu tuo pakankamai rimtai. Kaip ir daugelis kitų, vasarą vis ieškodavau pakaitalo snieglenčių sportui. Tiek snieglentės, tiek ilgalentės valdymas yra panašus.
Kai pabandžiau, tikrai nenusivyliau ir lenta iš karto „prilipo“ prie kojų. Nuo pat pirmojo važiavimo gavau gerą adrenalino dozę, kuri nemažėja iki dabar. Turint daugiau praktinių įgūdžių, kyla važiavimo lygis, trasų sudėtingumas ir greitis.
– Kokias išskirtumėte ilgųjų riedlenčių rūšis ir kuo kiekviena iš jų skiriasi?
– Ilgalentės būna kelių tipų: trumpos, skirtos važinėti mieste. Jos manevringos, gerai riedančios ir nesukeliančios didelių problemų. Jeigu reikia pasinešti lentą, ji puikiai telpa į kuprinę.
Yra kruizinimo lentos, skirtos keliauti iš taško A į tašką B. Tai ilgos lentos, ant kurių patogu stovėti, o posūkiai su šiomis lentomis primena važiavimą su banglente. Šis lentų tipas labai tinka ir patinka merginoms.
Trečiasis tipas – laisvo stiliaus lentos. Tai kiek žemesnės lentos, todėl įgauna stabilumo važiuojant didesniu greičiu bei darant posūkį. Laisvo stiliaus lentos puikiai tinka triukams – slide'ams, kuomet su lenta slystama įvairiais būdais. Slydimas taip pat naudojamas norint greitai ir efektingai sustabdyti.
Ketvirtas, ko gero, rimčiausias tipas – „downhill“ lenta, skirta pasiekti maksimaliam greičiui leidžiantis nuo kalno. Lenta yra sunki, žema, itin stabili esant dideliam greičiui. Komplektuojama kiek kitokiais ratais, puikiai sukimbančiais su asfaltu. Dedami ir aukštos kokybės guoliai, skirti didesniam greičiui pasiekti.
– Kaip žmogui apsispręsti, kokią riedlentės rūšis jam tinka ir patinka?
– Rekomenduoju atvykti į Vingio parką ir pasinaudoti nuomos paslauga. Ten žmogui suteikiama visa naudinga informacija tiek apie skirtingo tipo lentas, tiek apie pirmuosius važiavimo metrus. Rinktis be patarimo tikrai nepatarčiau.
– Dažniausiai su ilgomis riedlentėmis važinėja vaikinai. Ar pastebite, kad šiuo sportu susidomi ir merginos? Ar tai joms nepavojinga?
– Pavojus vienodas visiems. Važiuojant reikia neskubėti ir įvertinti savo galimybes bei pasiektą lygį, nes pavojus gali tykoti bet kuriame judėjimo metre.
– Ar ilgųjų riedlenčių sportas – brangus malonumas?
– Priklauso ir nuo kiekvieno kišenės. Gero inventoriaus kaina prasideda nuo 500 Lt, tačiau ši kaina yra be apsaugų. Mokama už kokybę, kuri tikrai atsiliepia tiek į važiavimui, tiek saugumui. Pirkti ilgalenčių prekybos centruose už pora šimtų litų nepatariu, nes šiame sporte kaina tikrai kalba ir apie kokybę.
– Kokio amžiaus žinote jauniausią ir vyriausią žmogų, užsiimantį šiuo sportu?
– Jauniausias, ko gero, yra ketverių metų, o vyriausiam – apie 60, tačiau iš solidarumo amžiaus jau net ir neklausiu.
– Ką turėtų žinoti kiekvienas pradedantysis prieš lipdamas ant riedlentės?
– Pradedantysis turi būti atidus ir atsargus. Būtina dėvėti apsaugas bei stengtis neviršyti savo galimybių. Jei pradedantysis neturi ilgalentėmis užsiimančių draugų, apie pirmuosius žingsnius informacijos reikia paieškoti internete. Papildoma informacija padės jaustis geriau ir saugiau.