Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaunietis grįžo į vandens motociklų lenktynes po kraupios avarijos

Sekmadienį Italijoje, Porto Cesareo mieste baigėsi tris dienas vykęs UIM-ABP Pasaulio vandens motociklų (Jetski) čempionatas, kuriame dalyvavo ir mūsų šalies ekipa „Automoto Spindesys Racing Team“. Vienintelei profesionaliai Lietuvos ekipai atstovavo du pilotai – 36 metų Mindaugas Jačiauskas ir 30-etis Audrius Piktys.
Mindaugas Jačiauskas
Mindaugas Jačiauskas / Organizatorių nuotr.

Puikiai lenktynėse pasirodė vienas geriausių Lietuvos vandens motociklininkų M.Jačiauskas – kaunietis GP2 klasėje bendroje įskaitoje iškovojo šeštą vietą. A.Piktys tarp 20 pilotų užėmė tryliktą vietą.

„Pradžia buvo sudėtinga, tačiau neslėpsiu – didžiuojuosi pats savimi. Didžiausia kova buvo ne su varžovais, o savimi. Nugalėjau save ir padariau viską, ką galiu“, – džiaugsmo neslėpė M.Jačiauskas, kuris čempionate dalyvavo dar nespėjęs pilnai atsigauti po patirtos traumos.

M.Jačiauskas trijų įskaitinių lenktynių metu iškovojo 25 taškus (5,11,9). A.Pikčio sąskaitoje – 10 taškų (2, 4, 4).

GP2 klasėje užtikrintą pergalę iškovojo visus tris etapus laimėjęs ir maksimumą taškų (75) iškovojęs varžybų šeimininkas Mattia Fracasso.

„Įdomu, kad šiam pilotui prieš dvi savaites buvo lūžusi koja. Tai tikrai monstras, jei taip galima sakyti. Be to, ir technika jų visai kito lygio ir neatitinka mūsų standartų. Pavyzdys: jų motociklo greitis tiesiojoje – 138 km/val., o mūsų – 125 km/val. Tai kaip jį pavyti? Realiai mūsų technika buvo 18-19 vietose, bet su tokia technika mes pasiekėme nerealiai gerus rezultatus“, – teigė M.Jačiauskas.

Sportininkai pilotavo „Sea-Doo RXP-X300“ vandens motociklus, kurių kiekvienas kainuoja po 17 tūkst. eurų. Dar po 10 tūkst. investuota į jų tobulinimą, kuris griežtai reglamentuotas. M.Jačiauskas varžybose dalyvavo motociklu, kurio galia siekia 350 AG. A.Pikčio motociklas – 300 AG galingumo. Motocikluose sumontuotas trijų cilindrų keturtaktis 1630 kubinių centimetrų variklis. Maksimalus motociklų greitis siekia apie 125 km/val. Kuro motociklai plaukiant lenktyniniu režimu degina po 1,5 litro per minutę.

Pasaulio čempionate yra dalyvavę pavieniai lietuviai, tačiau visa profesionali komanda į prestižiškiausias „Jetski“ varžybas vyko pirmą kartą.

Pavedė technika

Galingiausioje GP1 klasėje vyko du važiavimai po 25 minutes. GP1 finalinėse varžybose startuoti paraiškas padavė 36 pilotai, tačiau pagal reglamentą prie starto linijos galėjo stoti tik 25 lenktynininkai. GP1 kvalifikacijoje M.Jačiauskas su GP2 klasės motociklu liko 26-as – kauniečiui iki finalo pritrūko vos 0,5 sek.

„Kvalifikacijoje pavedė technika – kompiuteriai pradėjo mesti klaidas, kad motociklas apsivertė. Buvo tokios bangos, kad kompiuteris pagalvojo, kad aš apsiverčiau ir užgesino variklį. Tai man neleido įveikti greito rato ir kainavo vietą finale. Tačiau po pirmo GP1 važiavimo daug pilotų išbyrėjo ir mane pakvietė lenktyniauti antrame važiavime. Deja, po 13 lenktynių minučių lūžo kompresoriaus ašis – sustojau, užgesinau variklį, nes kitaip variklis būtų sugadintas“, – teigė M.Jačiauskas.

GP1 finale dalyvavo dar du Lietuvos atstovai ir pasiekė puikius rezultatus. Gediminas Leonas su 13 taškų (4+9) galutinėje įskaitoje iškovojo aukštą 8 vietą, o Gintaras Venckus su 6 taškais (3+3) liko 18-as.

Planus sujaukė avarija

Prieš startą Italijoje, Lietuvos ekipa planavo dalyvauti lenktynėse Lenkijoje ir Vokietijoje, tačiau pasiruošimas svarbiausiam metų startui nebuvo toks, kaip planuota.

Gegužės viduryje Lenkijoje vykusiose varžybose lietuviams sekėsi skirtingai – M.Jačiauskas „Standart“ klasėje tapo nugalėtoju, o „Limited“ kategorijoje finišavo devintas. Tuo tarpu A.Piktys susidūrė su techninėmis problemomis – dėl variklio gedimo lietuvis finišo nepasiekė.

Dėl neplanuotų techninių gedimų Kauno ekipa praleido varžybas Vokietijoje, kurias iškeitė į startą Latvijoje. Deja, šiose varžybose komandos lyderį M.Jačiauską ištiko nesėkmė. Įprasta, kad lenktynininkai finišuoja tiesiojoje, tačiau varžybose Latvijoje buvo priimtas sprendimas, kad po paskutinės tiesiosios privaloma staigiai pasukti kairėn. Toks neįprastas reglamentas lėmė šiurpią avariją.

„Organizatoriai nebuvo informavę, kad po finišo dar reikia atlikti staigų posūkį į kairę. Mano varžovas, matyt, buvo labiau patyręs Latvijoje ir žinojo šias taisykles. Tarp motociklų įvyko kontaktas – mano motociklo priekis pakilo, leidosi žemyn ir aš krūtine bei galva trenkiausi į vairą. Tada jau pasakojo kiti, ką matė – mane išmetė tris metrus į orą“, – pasakojo M.Jačiauskas.

Motociklo priekis pakilo, leidosi žemyn ir aš krūtine bei galva trenkiausi į vairą. Tada jau pasakojo kiti, ką matė – mane išmetė tris metrus į orą

Smūgis į vairą buvo toks stiprus, kad lūžo motociklininko šalmas.

Gelbėtojai ištraukė kaunietį iš vandens ir perdavė medikams. Paaiškėjo, kad stipriai plyšo vidinė sportininko skruosto dalis, todėl teko vykti į ligoninę ir siūti.

„Tai turėjo būti treniruotė, bet... Jei tai ir treniruotė, aš turiu būti pirmas. Aš nenoriu treniruotis paskutinis. Be to įprasta, kad prieš finišą pralaimintis jau nespaudžia. Šį kartą viskas buvo kitaip. Teoriškai aš turėjau sukti į kairę, tačiau apie tai nebuvo jokios informacijos“, – sako M.Jačiauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau