Jau keletą metų visame pasaulyje vyksta įvairios „gravel“ dviračių lenktynės: nuo vienos dienos renginių iki kelias dienas trunkančių varžybų. Joms populiarėjant, į tendencijas suskubo reaguoti ir Tarptautinė dviračių sporto federacija (UCI) ir šiemet įvyks pirmasis Pasaulio „gravel“ čempionatas.
Kas tas „gravel“?
Kaip jau galima suprasti iš pavadinimo, „gravel“ dviračių lenktynės vyksta žvyrkeliuose, pievose, miškuose ir visur, kur gali pravažiuoti dviratis, bet nėra asfalto. Skirtingai nei MTB tipo varžybose, dalyviai turi įveikti ilgesnius atstumus, kurie driekiasi lygumose, o techniškos dalys ar stačios nuokalnės sudaro apie 10 proc. visos trasos. Taip pat vidutinis lyderių tempas gali svyruoti tarp 35-40 km/val., ko MTB tipo dviračių lenktynėse nepamatysi.
Tuo tarpu nuo įprastų plento lenktynių „gravel“ tipo varžybos ne tiek daug ir skiriasi, tačiau kadangi „gravel“ lenktynėse vyrauja įvairi danga, čia reikalinga akylesnė dviračių vairavimo technika ir varžybose vyksta daugiau dramos.
Taip yra dėl to, kad „sėdint kitam ant rato“ galima nepastebėti aštraus akmens, duobės ar kitų bekelės negandų, kurios tik ir taikosi perkasti padangą ar paversti ant šono. Priklausomai nuo dalyvių tikslų ir trasos ilgio, dažnai tokiais atvejais dviratininkai stoja padėti vienas kitam, o vėliau dirba kartu, kad pasivytų grupelę.
Na, ir paskutinis, bet tikrai ne mažiausias skirtumas – gamta. „Gravel“ lenktynės vyksta ten, kur automobiliai važiuoja retai, o tam tikrose atkarpose greičiausiai net nepravažiuotų. Kovojantys dėl prizinių pozicijų gali net nepastebėti, kad trasa driekiasi palei ežerą, o tuo tarpu kiti dalyviai tame pamatys puikų atsivėsinimo šansą.
Atmosfera kiekvieno skoniui
Tačiau, kaip pasakoja Lietuvos „gravel“ čempionato „Betsafe Most Epic Gravel“ organizatorius Giedrius Čenkus, tokios lenktynės taip pat žavi ir savo bohemiška atmosfera.
„Gravel“ lenktynės ne tik leidžia važiuoti nepramintais, tiesiogine to žodžio prasme, keliais, bet ir kuria itin spalvingą bendruomenę. Taip, dalis čia atvažiuoja tapti čempionais, tačiau didžioji dauguma tiesiog susikuria sau smagų iššūkį, kur po dienos karštyje ir dulkėse į finišą atvažiuoji su daugiau dopamino ir noru švęsti“, – sako jis.
Lietuvos „gravel“ čempionatas „Betsafe Most Epic Gravel“ rugpjūčio 6 dieną startuos Zaraso ežero saloje. Dalyviai galės rinktis 150 ir 100 km distancijas pagal savo pasiruošimą ir ambicijas. Svarbu pabrėžti, kad čempionato vyrų įskaitos nugalėtojas ir prizininkai nustatomi 150 km distancijoje, o moterų įskaitos nugalėtojos ir prizininkės – 100 km distancijoje.
Čempiono titulas – amžiams
Jau trečius metus čia vykstančios dviračių lenktynės bus ypatingos tuo, kad šiemet kiekvienoje distancijoje bus duodamas bendras startas, o 150 km lyderius lydės teisėjai, policija, medicinos ir techninė pagalba. Siekiant vienodos konkurencijos dviratininkai taip pat negalės pasinaudoti savo komandų palyda ir išorine pagalba.
Po kelių valandų važiavimo paaiškės pirmieji šalies „gravel“ čempionas ir čempionė. Jie bus apdovanoti čempiono marškinėliais, kuriuos galės dėvėti iki kitų metų starto. Tačiau kitas apdovanojimas išliks amžiams – „Betsafe Epic Gravel“ nugalėtojų vardai bus iškalti specialiame akmeniniame monumente, kur jau yra ankstesnių šių lenktynių nugalėtojai Darijus Džervus ir Edgaras Kovaliovas.
Lenktynių dieną vainikuos apdovanojimai ir dalyviams ir ne tik skirtas vakarėlis. Kiekvienais metais dalyviai pasakoja, kad atidavė visas jėgas lenktynėse, tačiau vos DJ įjungia savo pultą, renginys ir dviratininkai gauna naują kvėpavimą. Daugiau informacijos apie pirmąjį Lietuvos „gravel“ čempionatą „Betsafe Most Epic Gravel“ galima rasti kudos3000.com
Pagalba iš šono
Vystant „gravel” kultūrą žymiai prisidėjo Sporto Rėmimo Fonfo iniciatyva, kurios pagalba vien per praėjusius metus MB Kudos3000 vykdant „gravel/MTB” renginių serija pavyko pritraukti virš 1000 sporto mėgėjų.
Pernai metais Zarasuose „Epic Gravel“ varžybose net ir lietingu metu prie starto linijos stojo 228 dalyviai. Kitas organizatorių „gravel” renginys „Blokada” – karantininės varžybos/pažinimo maršrutai Vilniaus mieste privertė judėti virš 500 Vilniaus gyventojų ir miesto svečių. Žaismingos naktinės varžybos „Velopeak500” galėjo džiaugtis rekordiniu 261 dalyvių kiekiu. Na, o super ekstremalios dviračių varžybos žiemos metu Palangos pajūriu „Slibinai” dar tik skinasi savo kelią į pripažinimą su beveik 100 narsuolių priėmusių iššūkį prieš žieminės gamtos stichiją.