Didiesiems sporto renginiams pastatytos arenos – pinigai paleisti pavėjui

Didiesiems sporto įvykiams pastatyti stadionai gali tapti tiek pajamų šaltiniu, tiek sunkia našta. Tai rodo Danijos Sporto studijų instituto atliktas tyrimas. Statytojų neretai kartojama mantra, kad užtenka pastatyti puikią areną ir pajamos ateis pačios, yra neteisinga, rašo playthegame.org.
Atlantos "Turner field" arena - verslo prasme sėkmingiausias pasaulio stadionas.
Atlantos "Turner field" arena - verslo prasme sėkmingiausias pasaulio stadionas. / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Tyrimo objektas yra 1996–2010 metais didiesiems sporto renginiams – olimpinėms žaidynėms, Sandraugos šalių žaidynėms, Panamerikos žaidynėms, Azijos žaidynėms, pasaulio ar Europos futbolo čempionatams – pastatyti ar renovuoti stadionai.

Studijoje surinkti įvairūs duomenys, pradedant statybų sąnaudomis, arenos talpa, vienos vietos arenoje kaina ir baigiant žiūrovų skaičiumi 2010 metais bei nuosavybės teisėmis. Iš viso surinkta informacijos apie 65 stadionus iš planuotų 75.

Šios ambicingos studijos pagrindinis tikslas buvo atskleisti, kaip sekasi stadionams po juose jau įvykusių didžiųjų sporto renginių. Trumpai tariant, ar stadionų statybą galima vadinti sėkme, ar jie dabar stovi tušti ir neša tik nuostolius savo savininkams.

Pagrindinis studijos kintamasis yra žiūrovų skaičius per metus. Šis skaičius yra dalijamas iš stadiono talpos ir gaunamas indeksas, rodantis, kiek kartų per metus arena buvo užpildyta, leidžiantis palyginti skirtingas arenas.

Reitingo gale randame Nagano stadioną, statytą 1998 m. žiemos olimpiadai. Ši arena, talpinanti 30 tūkst. žmonių, per 2010 metus pritraukė vos 18 tūkst. žiūrovų.

Pačiu sėkmingiausiu stadionu galima laikyti Atlantos „Turner Field“ areną, kuri buvo statyta 1996 metų Atlantos olimpiadai. Arena talpina 50 tūkst. žmonių, o 2010 metais ji pritraukė tiek žiūrovų, kad visu juos sudėjus arena būtų užpildyta 50 kartų. Stadiono sėkmę iš esmės lėmė faktas, kad arenoje rungtyniauja populiari beisbolo komanda Atlantos „Braves“.

Reitingo gale randame Nagano stadioną, statytą 1998 metų žiemos olimpiadai. Ši arena, talpinanti 30 tūkst. žmonių, per 2010 metus pritraukė vos 18 tūkst. žiūrovų. Padaliję skaičius gauname liūdną indeksą, kuris lygus vos 0,6. Tai reiškia, kad per visus metus arena nė karto nebuvo užpildyta.

Bene labiausiai po tyrimo gali džiaugtis vokiečiai. 2006 metų pasaulio futbolo čempionatui statytos ar renovuotos arenos ir po šio renginio sulaukia didžiulių žiūrovų srautų. Vokietijos futbolo čempionatas yra labiausiai lankomas pasaulyje.

Portugalijos arenos, statytos ar renovuotos 2004 metų Europos futbolo čempionatui, išgyvena sunkesnius laikus. Trys arenos per 2010 metus buvo užpildytos mažiau nei tris kartus.

Studijos autoriai teigia šiuo savo darbu norintys atkreipti į dėmesį į neretai pasitaikantį beprasmį išteklių švaistymą. Vienam renginiui skirtos arenos neretai statomos visiškai neatsižvelgiant į vietinių gyventojų interesus, kuriuos dera įvertinti prieš imantis gigantiškų statybų.

Penki sėkmingiausi stadionai (indeksas, rodantis, kiek kartų per metus stadionas buvo užpildytas):

1. Atlantos „Turner Field“ arena (1996 metų Atlantos olimpinės žaidynės) – 50,6
2. „Sapporo Dome“ (2002 metų pasaulio futbolo čempionatas Japonijoje) – 46,4
3. Miuncheno „Allianz“ arena (2006 metų Pasaulio futbolo čempionatas Vokietijoje) – 33,3
4. Kelno „Rhein Energi“ stadionas (2006 metų Pasaulio futbolo čempionatas Vokietijoje) – 22,2
5. Ciuricho „Letzigrund“ stadionas (2008 metų Europos futbolo čempionatas Šveicarijoje) – 20,3

Penki nesėkmingiausi stadionai:

1. Nagano olimpinis stadionas (1998 m. žiemos olimpiada Nagane) – 0,6
2. „Miyagi“ stadionas Rifu mieste (2002 metų pasaulio futbolo čempionatas Japonijoje) – 1,5
3. „Khalifa“ tarptautinis stadionas Dohoje (2005 m. Azijos žaidynės Katare) – 1,8
4. Aveiro municipalinis stadionas (2004 m. Europos futbolo čempionatas Portugalijoje) – 2
5. Leirijos dr. Magalhaeso Pessoa vardo stadionas (2004 metų Europos futbolo čempionatas Portugalijoje) – 2,7

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis