Kolumbijos civilinės aviacijos agentūra padarė išvadą, kad Bolivijos oro kompanijos „LaMia“ valdytas lėktuvas neatitiko tarptautinių reikalavimų.
Tarp klaidų nurodyti ir sprendimai skristi be pakankamo degalų kiekio ir nesustoti pusiaukelėje papildyti degalų bako. Buvo atmestos sabotažo ir mechaninių problemų galimybės.
„Nei oro bendrovė, nei Bolivijos pareigūnai neturėjo leisti lėktuvui skristi tokioje situacijoje“, – tvirtino Freddy Bonilla, Kolumbijos aviacijos saugumo pareigūnas, po to, kai buvo ištirtos lėktuvo juodosios dėžės.
Nei oro kompanija, nei Bolivijos pareigūnai neturėjo leisti lėktuvui skristi tokioje situacijoje
Ekspertai ir anksčiau kalbėjo, jog lapkričio 28 dieną įvykusios katastrofos, per kurią išgyveno tik keli Brazilijos futbolo klubo „Chapocoense“ nariai, priežastys buvo degalų išeikvojimas.
Lėktuvas galėjo nuskristi ne daugiau 2965 km, o būtent toks atstumas ir buvo tarp Medelino (Kolumbija), kur komanda keliavo žaisti rungtynių, ir Santa Kruzo (Bolivija), iš kur lėktuvas pakilo.
Lėktuvas ore išbuvo 4 valandas ir 20 minučių, kai oro navigacijos kontrolieriai Medeline išgirdo prašymą leistis oro uoste.
Tyrėjai nustatė, kad pilotas ir jo padėjėjas prieš tai svarstė galimybę nusileisti Leticijoje – mieste prie Brazilijos, Peru ir Kolumbijos sienų sandūros, kad papildytų degalų atsargas, bet galiausiai atsisakė šios minties.
Įskridus į Kolumbijos teritoriją lėktuvas įlėkė į vėjo šuorus, o taip degalai išseko dar greičiau. O kai pilotas paprašė leidimo nusileisti Medeline, likus šešioms minutėms iki kritimo, lėktuvas jau buvo praleidęs dvi minutes su vienu išjungtu varikliu.
„Likus trims minutėms ir 45 sekundėms iki kritimo visi varikliai nebedirbo“, – atskleidė tyrėjai.
Įrašytoje radijo žinutėje galima girdėti, kaip pilotas kartoja prašymą leistis dėl degalų išeikvojimo ir „visiško elektronikos gedimo“.
Tyrėjai Kolumbijoje nustatė, kad lėktuvas neturėjo pakankamai degalų atsargų, kurių reikalaujama pagal tarptautines taisykles. Be to, lėktuvo bagažo svoris 400 kg viršijo leistinas normas. Skrydžio metu turėjo būti pasiektas 10 km aukštis, bet lėktuvas skrido žemiau.
Galutinės tyrimo detales Kolumbijos aviacijos agentūra išplatins 2017 metų balandį. Tyrime talkina Bolivijos, Brazilijos ir Didžiosios Britanijos specialistai. Bolivijos Vyriausybė jau apkaltino oro kompaniją ir jos pilotus dėl tragedijos.
Nelaimės metu žuvo devyniolika „Chapecoense“ žaidėjų. Tik trys futbolininkai išgyveno.
Vienas jų – Alanas Ruschelis – prieš kelias dienas jau dalyvavo komandos atminimui skirtose rungtynėse. Kitas – Helio Neto – turėtų grįžti į aikštę per metus. Trečiajam išlikusiam gyvam, Jacksonui Follmanui, buvo amputuota koja.