Realiu metu skrydžius stebinčios svetainės pranešė, kad lėktuvas išleido avarinį signalą 7700, kuris reiškia skubų sveikatos atvejį, degalų trūkumą ar technikos defektą. Apie avarinį signalą skelbia ir didieji vokiečių bei anglų portalai, bet „KlasJet“ tokią informaciją neigia.
„Avarinis signalas arba avarinė situacija nebuvo deklaruota. Buvo paprašyta prioriteto nusileisti, kas nėra avarinės situacijos deklaravimas. Kodėl tokia informacija pasirodė internete ir/arba flighttracking svetainėse, mes pasakyti negalime ir šios informacijos nekontroliuojame“, – rašoma 15min atsiųstame „KlasJet“ atsakyme.
Chaotiška vokiečių kelionė namo prasidėjo po užtikrintos pergalės atrankoje į pasaulio čempionatą. Die Mannschaft Islandijoje sutriuškino šeimininkus 4:0 ir iš karto po rungtynių patraukė į oro uostą Reikjavike, kur jų jau laukė minėtas „KlasJet“ verslo klasės lėktuvas. Tas pats, kuris prieš dvi dienas atskraidino vokiečius į Islandiją iš Štutgarto.
Šiek tiek po 1 val. nakties (vietos laiku) 1993-iaisiais pagamintas „Boeing 737 LY-FLT“ pakilo į orą. Pagal planą, po 5 valandų ore futbolininkai turėjo leistis Frankfurte, bet įveikus mažiau nei pusę kelio, lėktuvas staiga pakeitė kryptį ir nutūpė Edinburge, Škotijoje, apie 4 val. ryto.
„Skrendant 37 tūkst. pėdų aukštyje (apie 11,3 km) įgula pastebėjo antrojo (dubliuojančio) elektros generatoriaus sutrikimą. Nedelsiant buvo įjungtas atsarginis elektros šaltinis, bet po kelių minučių paaiškėjo, kad jo energijos tiekimas yra nestabilus. Pagrindinis elektros generatorius tuo metu veikė įprastai, bet, pagal taisykles, skrydžio metu privalo veikti mažiausiai du elektros šaltiniai. Todėl buvo nuspręsta leistis artimiausiame oro uoste – Edinburge. Keleiviams nebuvo kilęs joks pavojus“, – aiškinama „KlasJet“ pranešime, atsiųstame 15min.
„Saugumas pirmiausia. Sustojimas Edinburge dėl atsargumo. Tolesnės futbolininkų kelionės planuojamos iš čia“, – 6 val. ryto, praėjus porai valandų po nusileidimo, tviteryje rašė Vokietijos futbolo federacija.
Vokietijos žiniasklaidos milžinas „Bild“ situaciją aprašė taip: „Lėktuvas stovėjo valandas. Durys buvo atidarytos, bet žaidėjai į lauką išeiti negalėjo, nes būtų reikėję juos vėl patikrinti. Vieni bandė miegoti, bet jiems sekėsi sunkiai. Kiti stengėsi išjudinti pavargusius raumenis. Sulaukėme pusryčių.“
Praėjusius šešioms su puse valandos po neplanuoto nusileidimo Škotijoje, Vokietijos futbolo federacija tviteryje praneša, kad „pakaitinis lėktuvas yra pakeliui“.
Kodėl prireikė pakaitinio lėktuvo, „KlasJet“ 15min aiškino taip: „Kadangi orlaiviui, kuris nusileido Edinburge, reikėjo detalios techninės patikros, kuri užtrunka gana ilgai. O „KlasJet“ visada vykdo savo įsipareigojimus klientui ir pargabeno keleivius į originaliai planuotą vietą.“
Galiausiai, jau šiek tiek po vidurdienio Škotijoje, vokiečiai persėdo į kitą lėktuvą. „Žaidėjai, treneriai ir rinktinės darbuotojai palieka lėktuvą po 8 valandų ir persėda į identišką „KlasJet“ lėktuvą“, – rašo „Bild“.
14:46 val. pakaitinis lėktuvas nusileidžia Frankfurte, vėluodamas beveik 9 valandas. Netrukus jis vėl pakyla ir likusią Vokietijos rinktinės dalį nuskraidiną į Miuncheną. 16:25 val. chaotiška kelionė baigiasi.
Visa Vokietijos rinktinės futbolininkų, Transfermarkt vertinamų net 872 mln. eurų, kelionė namo užtruko 14 valandų, vietoje planuotų penkių.
Sugedęs orlaivis „Boeing 737 LY-FLT“ šiuo metu vis dar yra Edinburge.
Tai jau ne pirmas kartas, kai VIP skrydžių bendrovės „KlasJet“ lėktuvas yra priverstas neplanuotai tūpti. Prieš dvejus metus Chetafės oro uoste avariniu būdu leidosi „Boeing 737 LY-KLJ“, skraidinęs Kauno „Žalgirio“ komandą. Daliai tada keleivių „atrodė, kad trenksimės į žemę“.
Šiemet liepą Briuselio Šarlerua oro uoste buvo sulaikyta ir „KlasJet“ įgula, Europos futbolo čempionate skraidinusi Belgijos rinktinę. Šios šalies žiniasklaida skelbė, kad „KlasJet“ savo darbuotojams moka mažesnius atlyginimus, nei reikalauja Belgijos teisės aktai.
2013 metais įkurta bendrovė „KlasJet“ savo parke turi 8 lėktuvus – 7 įvairių specifikacijų „Boeing“ ir vieną „Bombardier“. Dėl gedimo Edinburge priverstinai turėjęs leistis „Boeing 737 LY-FLT“ yra 28-erių metų senumo, tiesa, atnaujintas 2019-iaisiais.
„Tokie seni orlaiviai turi didesnę riziką sugesti. Turime paklausti, ar Vokietijos futbolo rinktinė negali sau leisti kažko geriau?“ – „Bild“ cituoja aviacijos ekspertą Heinrichą Grossbongardtą.
„Į pigių skrydžių lietuvišką aviakompaniją rinktinė persėdo dėl pandemijos nutrūkus bendradarbiavimui su „Lufthansa“. „KlasJet“, vykdanti privačius verslo klasės skrydžius, pati moka varganas algas. Įgula uždirba vos nuo 540 iki 1300 eurų“, – stebėjosi didžiausias Vokietijos naujienų portalas.
„Orlaivio patikimumas, sauga ir jo tinkamumas skraidyti priklauso ne nuo orlaivio amžiaus, o nuo techninės priežiūros reikalavimų laikymosi. „KlasJet“ visada laikosi techninės priežiūros procedūrų. Gedimai orlaiviams gali nutikti nepriklausomai nuo jų amžiaus, o tūpimas alternatyviame oro uoste dėl nepalankių oro sąlygų arba tam tikrų sistemų gedimų (kurios orlaiviuose visada yra sudubliuotos) aviacijoje yra įprasta praktika. Kiekvienoms avialinijoms, nepriklausomai nuo to, kokio gamintojo ir amžiaus orlaiviais jos skrido, tai paprastai nutinka keletą kartų per metus“, – 15min atsakė „Avia Solutions Group“ komunikacijos vadovė Vilma Vaitiekūnaitė.