Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Į Vokietijos futbolo galiūnų tvirtovę įsiveržė visų nekenčiamas turtingas nykštukas

Sužaidus beveik trečdalį 2016-2017 m. sezono Bundeslygos rungtynių lygos viršūnėje esantis Miuncheno „Bayern“ klubas nieko nestebina, tačiau su bavarais koja kojon žengia lygos naujokai iš Leipcigo, koncerno „Red Bull“ išlaikoma to paties pavadinimo (iš tikrųjų – kitokio) komanda. Tai vienu metu ir bene įdomiausią futbolą šį sezoną demonstruojanti Europos komanda, ir nekenčiamiausias klubas prisiekusių futbolo gerbėjų širdyse.
„Red Bull“ talismanas
„Red Bull“ talismanas / „Scanpix“/AP nuotr.

Visų nekenčiami

Po dešimties turų „Bayern“ kartu su „Red Bull“ turi po septynias pergales, tris lygiąsias ir 24 taškus. Nuo jų tik keturiais taškais atsilieka taip pat nė karto nepralaimėjęs „Hoffenheim“ klubas, praėjusį savaitgalį 1:1 sužaidęs su „Bayern“.

Įdomu, kad šios trys komandos dažnai įvardijamos kaip nekenčiamiausios Vokietijoje. Nuo 2008 metų šis neoficialus titulas priklausė staiga praturtėjusiam „Hoffenheim“ klubui, o „Bayern“ dažnai nemėgstamas dėl savo, jei taip galima pavadinti, ekspansinės politikos. Tačiau šį sezoną į pirmąją nekenčiamiausių komandų turnyro lentelės vietą užtikrintai išsiveržė Leipcigo klubas.

2009 metais įkurta komanda per septynerius metus nuėjo fantastišką kelią – net keturis sykius pakilo į aukštesnę lygą. 2009-aisiais Austrijos koncernas „Red Bull“ įsigijo penktajame divizione žaidusios SSV „Markranstädt“ licenciją, pervadino šią komandą, pakeitė spalvas ir marškinėlius, investavo, anot gandų, per 100 milijonų eurų ir pradėjo svaiginantį kelią į viršūnę.

Oficialus Leipcigo ekipos pavadinimas iš tikro nėra „Red Bull“, nes vokiečiai draudžia komandas vadinti kompanijų vardais. Pavadinimas yra „RasenBallsport“, kuris tiesiog trumpinamas RB, taip jį susiejant su kompanijos „Red Bull“ pavadinimu.

„Scanpix“/AP nuotr./Leipcigo „Red Bull“ logo
„Scanpix“/AP nuotr./Leipcigo „Red Bull“ logo

Šiemet komanda pirmą kartą žaidžia Bundeslygoje ir jau sukėlė nemenką sumaištį. Ekipa žaidžia akiai patrauklų ir tikrai smagų futbolą, tačiau tai tikriems futbolo sirgaliams nerūpi.

„Plastikinis klubas“ – taip tarp futbolo sirgalių dažnai įvardijamos komandos, sulaukusios staigių finansinių injekcijų. Garsiausi pavyzdžiai galėtų būti „Manchester City“, „Paris Saint-Germain“ ar to paties „Red Bull“ koncerno valdomas Austrijos klubas „Red Bull“ iš Zalcburgo.

Prieš antrąsias Bundeslygos sezono rungtynes su Dortmundo „Borussia“ pastarosios ekipos sirgaliai atsisakė vykti į išvykos rungtynes su „Red Bull“. Protestuodami prieš Leipcigo klubo politiką ir struktūrą „Borussia“ sirgaliai nusprendė rungtynes sekti per radijo transliaciją.

„Žinoma, kad mūsų komanda uždirba pinigus, tačiau mes tai darome, kad galėtume žaisti futbolą. Leipcigas žaidžią futbolą tam, kad galėtų parduoti prekę ir gyvenimo būdą. Toks mūsų skirtumas“, – teigė vienas „Borussia“ fanų protesto organizatorių Janas-Henrikas Gruszecki.

AFP/„Scanpix“ nuotr./„Jūs nenusipirksite tradicijų“ – rašo Dresdeno „Dynamo“ fanai
AFP/„Scanpix“ nuotr./„Jūs nenusipirksite tradicijų“ – rašo Dresdeno „Dynamo“ fanai

Savo sirgalius parėmė ir „Borussia“ ekipa, kuri nedavė sutikimo „Red Bull“ klubui naudoti oficialaus Dortmundo ekipos logotipo ant rungtynėms skirto šaliko. Tiesa, aikštėje 1:0 mačą laimėjo būtent „Red Bull“.

Per Vokietijos taurės rungtynes Drezdene vietos klubo „Dynamo“ sirgaliai žengė dar toliau. Ultros į aikštę metė nupjautą gyvo buliaus galvą. Už tai klubas gavo didelę baudą.

Į aikštę mesta buliaus galva
AFP/„Scanpix“ nuotr./Leipcigo „Red Bull“ sirgaliai
AFP/„Scanpix“ nuotr./Leipcigo „Red Bull“ sirgaliai

50+1 taisyklė

Vokietijos futbolo lygoje (DFL), kuri atsakinga už Bundeslygos ir Bundeslygos-2 varžybų organizavimą, galioja vadinamoji „50+1“ taisyklė, sauganti futbolo klubus nuo išorinės įtakos.

Pagal šią taisyklę klubo sprendžiamoji valdžia turi būti pačių sirgalių rankose. Nors klubų akcijomis galima prekiauti biržose, klubus gali remti privačios kompanijos, tačiau pagal taisyklę 50 proc. plius viena akcija turi būti valdoma paties klubo (jo narių, kuriais už tam tikrą mokestį/sąlygas gali būti bet kas).

Yra tik viena išlyga – jeigu privatus asmuo ar kompanija klubą valdė 20 ir daugiau metų, taisyklė netaikoma. To pavyzdžiai yra farmacijos koncerno „Bayer“ valdomas Lėverkuzeno „Bayer 04“ klubas bei „Volkswagen“ koncerno valdomas „VfL Wolfsburg“ klubas. Vokietijoje galioja net terminas, įvardijantis šių komandų derbį – „El Plastico“.

Tačiau ir ši taisyklė neapsaugo Bundeslygos nuo Leipcigo „Red Bull“. Norint tapti vienu iš „Red Bull“ klubo narių teks mokėti absurdišką 1000 eurų metinį mokestį. Tai lemia, kad šiuo metu Leipcigo klubas turi vos 17 narių, kurių didžioji dalis – „Red Bull“ kompanijos darbuotojai.

Pavyzdžiui, Dortmundo „Borussia“ metinė narystė kainuoja vos 62 eurus, tad klubas turi daugiau nei 139 tūkst. narių. Visi jie gali daryti įtaką klubo sprendimams, pavyzdžiui, nustatant bilietų kainas.

„Scanpix“/AP nuotr./„Red Bull“ sporto direktorius Ralfas Ragnickas
„Scanpix“/AP nuotr./„Red Bull“ sporto direktorius Ralfas Ragnickas

Klubo populiarumas ir sėkmė

Nepaisant kitų komandų sirgalių nusistatymo, Leipcigo ekipos rungtynes Bundeslygoje stebi pilnas 43 tūkst. vietų stadionas, „Red Bull Arena“. Ekipos vadovai jau svajoja stadioną atnaujinti taip, kad jame tilptų 70 tūkst. žiūrovų.

Kai į rungtynes Leipcige atvykti atsisakė „Borussia“ sirgaliai, nuo jų likusius 4 tūkst. bilietų saviems fanams „Red Bull“ pardavė vos per 23 minutes.

Žinoma, prie to prisideda ir sėkmingas, o svarbiausia – patrauklus akiai, futbolas.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Ralphas Hasenhüttlas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Ralphas Hasenhüttlas

Komandą treniruoja 49 metų strategas Ralphas Hasenhuttlas, anksčiau trejus metus dirbęs „Ingolstadt 04“ ekipoje, kurios pagrindinis bruožas buvo drausminga gynyba. Ją austras įdiegė ir Leipcigo klube, tačiau čia ne ką mažiau svarbu yra ir puolimas bei perdavimų kokybė.

Klubas atakuodamas ir praradęs kamuolį naudoja presingą. Atakose komandos kraštiniai žaidėjai puikiai valdo kamuolį, skirsto perdavimus, o du skirtingo tipo puolėjai itin gerai žaidžia be kamuolio, ieško erdvių ir tampo varžovų gynybą.

Be to, komandos sudėtis yra ne tik „gili“, bet ir daug žadanti. Priešingai nei anksčiau minėti „Man City“ ar PSG klubai, Leipcigo ekipos vadovai superžvaigždžių į komandą nemedžiojo. Klubas perka jaunus ir talentingus futbolininkus, o ekipos futbolo mokykla jau dabar vadinama viena geriausių Europoje. Daugybė pinigų investuota ne tik į pagrindinę komandą, bet ir į jaunimo akademiją, jos infrastruktūrą.

Brangiausias ekipos pirkinys – naujuoju Garethu Bale'u vadinamas 19 metų škotas Oliveris Burke'as, vasarą už 15 mln. eurų nupirktas iš „Nottingham Forest“.

„Scanpix“ nuotr./Oliveris Burke'as
„Scanpix“ nuotr./Oliveris Burke'as

Tarp kitų naujokų – 21 metų Gvinėjos talentas Naby Keita, 20-metis vokietis Timo Werneris, vienas geriausių jaunesnės kartos Švedijos futbolininkų Emilis Forsbergas, į komandą perkelti keli talentingi futbolininkai iš Zalcburgo „Red Bull“.

Šiuo metu pagrindinės komandos sudėtyje yra tik du vyresni nei 30-ies metų žaidėjai, tik penki – vyresni nei 25-erių. Didžioji dalis ekipos žaidėjų yra vokiečiai, sudėtyje – vos du ne europiečiai.

Komandą formuoja puikiai Europoje žinomas sporto direktorius Ralfas Rangnickas, kurs buvo minimas net tarp pretendentų treniruoti Anglijos futbolo rinktinę.

O.Burke'as viename interviu Leipcigo klubo sezono pradžios sėkmę palygino su „Leicester City“ sezonu Anglijoje. Žinoma, palyginimas prastas, nes „Red Bull“ niekuo nepanašus į Lesterio ekipą. Vis dėlto daugelis neutralių futbolo gerbėjų jau dabar trina rankomis džiaugdamiesi, kad keletą metų besitęsianti „Bayern“ hegemonija Bundeslygoje gali būti nutraukta, o tai kėsinasi padaryti ne „Borussia“.

Pirmą kartą per šešis pastaruosius sezonus po dešimties rungtynių kažkas turi tiek pat taškų, kiek ir „Bayern“. Jokia lygos naujokė nėra pasiekusi tokios ilgos nepralaimėtų rungtynių serijos. 1997-1998 m. sezone Bundeslygos naujokas „Kaiserslautern“ tapo čempionu, tad Leipcigas turi gerą pavyzdį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas