Jose Mourinho paskyrimą į „Manchester United“ stabdo keista priežastis

„Manchester United“ klubas oficialiai paskelbė apie Louiso van Gaalo atleidimą, tačiau vis dar nėra patvirtinimo apie Jose Mourinho paskyrimą naujuoju klubo treneriu. Kodėl? Pasirodo, kad dėl to kalta Londono „Chelsea“ ekipa, kuriai priklauso teisė į portugalo vardą.
Jose Mourinho
Jose Mourinho / „Scanpix“ nuotr.

Kaip praneša BBC, „Man Utd“ ir J.Mourinho jau yra sutarę dėl visų asmeninių detalių sutartyje, tačiau pasirašyti ją stabdo labai netikėta priežastis.

Buvusi J.Mourinho komanda, Londono „Chelsea“, yra užregistravusi 53-ejų portugalo vardą kaip prekės ženklą. Teisės į jį priklauso ne pačiam J.Mourinho, o „Chelsea“.

2005 m. prekės ženklą užregistravęs „Chelsea“ klubas J.Mourinho vardą gali naudoti kosmetikos, technologijų, drabužių ar papuošalų gamyboje. Jiems net nereikia portugalo sutikimo.

Futbolo klubas paprastai gauna dalį teisių į žaidėjo ar trenerio įvaizdį, kurį naudoja savo komunikacijoje, kurdamas produktus ir pan. Tačiau šiuo atveju tai ne įvaizdžio, o vardo teisės.

„Labai keista, kad asmuo neturi teisės į savo vardą. „Chelsea“ gali uždirbti kas kartą, kai kažkas panaudoja Mourinho vardą. „Manchester United“ gali tekti mokėti baudą, jeigu, sakykime, jie sukurtų drabužių liniją su J.Mourinho vardu“, – BBC sakė sporto teisininkas Carolas Couse'as.

Kokia išeitis? „Manchester United“ gali tiesiog nenaudoti J.Mourinho vardo tokių produktų, kuriuos gamina ar gamino „Chelsea“, kūrime. „Manchester United“ gali tiesiog mokėti varžovams už leidimą naudoti vardą.

„Manchester United“ gali prašyti, kad J.Mourinho teisę išsipirktų arba bandyti teisme įrodyti, kad „Chelsea“ tuo vardu nesinaudoja. Bet kuris iš pasirinkimų atsieis didžiulę sumą pinigų.

„Tai būtų tikrai brangu. Pažiūrėkite, kokios vertės sandėrius J.Mourinho yra sudaręs. Jis juk treniravo „Inter“ ir „Real“, tad šie klubai kažkaip išsisukdavo. Greičiausiai mokėdavo „Chelsea“ už licenciją naudoti šį prekės ženklą. Manau, kad taip tek daryti ir „Manchester United“, – sakė C.Couse'as.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis