Daugiau nei 40 britų vairuotojų pasiryžo šešių savaičių kelionei ir darbui, už kurį jiems buvo žadėta 6 tūkst. eurų čekiai.
Šešios darbo dienos po 12 valandų per savaitę ir aukšto lygio apgyvendinimo sąlygos buvo įrašytos į sutartį.
Tačiau kasdienybė atrodo kiek kitaip. Reikalaujama dirbti septynias dienas per savaitę neskaičiuojant laiko, o darbo sąlygos prie vairo yra sunkios ir dėl 35 laipsnių karščio, kai net vandens atsigerti nesuteikiama.
Andrianui McLeodui, dirbančiam autobuso vairuotoju 28 metus, buvo pavesta užduotis vežioti Belgijos rinktinę pasaulio čempionate, bet pasidžiaugti patirtimi nepavyksta.
Prasidėjo nesklandumai dėl mokėjimų, kai atėjo laikas mokėti dviejų savaičių uždarbį.
Pinigai nebuvo pervesti į sąskaitas, darbuotojai turėjo rinktis, ar priimti atlygį grynaisiais, ar laukti ilgiau didesnės sumos.
A.McLeodas teigė nusprendęs palaukti, nes grynųjų pinigų vis tiek negalėtų greitai perduoti šeimai.
Praėjo savaitė, bet apie pinigus kalbos vis nebuvo. Pasak A.McLeodo, jis žino dvidešimt vairuotojų, kurie atsidūrė tokioje pačioje situacijoje.
„Kai kurie nusivylė. Turime šeimą, kuriai reikia mokėti nuomos mokesčius“, – padėtį aiškino vairuotojas.
Jam nelengva, susideda įvairios priežastys, dėl kurių Katare jaučiasi vis prasčiau. „Esu 44 metų ir nepamenu, kada pastarąjį kartą braukiau ašaras. Jaučiuosi palaužtas“, – pripažino A.McLeodas.
Vairuotojų laukė didelis nusivylimas, kai vietoj apgyvendinimo centre jie buvo nugrūsti į atokias vietas. Tai tapo problema tiems, kurie grįžta po naktinių pamainų. Šiems vairuotojams reikia ieškotis maisto, o artimiausia parduotuvėlė gali būti už pusvalandžio kelio.
Kai kuriems vairuotojams teko nakvoti drauge su nepažįstamais žmonėmis. O tai tapo paskutiniu lašu prieš priimant sprendimą susipakuoti daiktus ir iškeliauti namo.
Nors į Katarą išvyko daug patyrusių vairuotojų, netikėtai jiems teko lankyti ir vėlyvus naktinius vairavimo kursus, norint išmokti paprasčiausių vairavimo pagrindų.
„Daug vairuotojų pasamdyta iš Indijos, nes jie yra pigi darbo jėga. Mes esame patyrę vairuotojai, o dėstytojas instruktavo, kaip mirksėti šviesomis“, – pasakojo Paulas Cadmanas, vairuojantis Argentinos rinktinės autobusą.
Vienas „Daily Express“ kalbintas šaltinių sakė, kad situaciją apsunkina transportą organizuojančių žmonių nekompetencija.
„Rusijos ir Kataro kompanijos yra atsakingos už logistiką ir transportą. Bet neatrodo, kad jos žinotų, ką daro“, – sakė jis.