Svečiams – penkis kartus brangiau nei rusams
Piteris – vienas brangiausių ir prabangiausių Rusijos miestų ir galima neabejoti, kad kitą vasarą, kai čia karaliaus Pasaulio futbolo čempionatas, jis dar pabrangs.
Ir ne vien dėl sporto renginio, kokio ši šalis dar niekada neturėjo. Birželį ir liepą Sankt Peterburgas ir taip sulaukia didžiausių turistų srautų, nes būtent šiuo metu čia visus traukia baltosios naktys – jų metu dangus visiškai nesutemsta, tad miestas net ir naktimis skęsta nuolatiniame siautulyje.
Bilietų kainos – klausimas, kas ketveri metai sukeliantis bene daugiausia aistrų. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad Rusijoje kitąmet vyksiančios planetos pirmenybės užsienio gerbėjus kažin ar nustebins.
Jau anksčiau paskelbta, kad minimali bilieto kaina į 2018-ųjų metų pasaulio futbolo čempionato rungtynes kainuos 1280 rublių (16,1 Eur). Tiesa, už tokią kainą svarbiausią planetos futbolo renginį galės stebėti tik vietiniai gyventojai.
Užsieniečiams piniginę paploninti teks gerokai labiau – pigiausias bilietas jiems kainuos 105 JAV dolerius (91,6 Eur).
Anot FIFA, visi čempionato bilietai suskirstyti į keturias kainų kategorijas, iš kurių viena skirta specialiai Rusijos piliečiams.
TAIP PAT SKAITYKITE:
Rusijos gėda tapęs brangiausias pasaulyje Sankt Peterburgo stadionas: ar tikrai viskas taip blogai?
Bilietų prekyba prasidės iš karto po FIFA Konfederacijų taurės turnyro. Bilieto kaina į atidarymo rungtynes, kuriose žais ir šeimininkų rinktinė, kainuos 3200 rublių (40,25 Eur) vietiniams aistruoliams ir 220 JAV dolerių (192,04 Eur) užsieniečiams. Pigiausias bilietas į turnyro finalą kainuos 7040 rublių (88,5 Eur) ir 455 JAV dolerių (397,17 Eur).
Pagal tuos pačius kainodaros principus buvo suplanuota ir FIFA Konfederacijų taurės turnyro bilietų prekyba. Ketvirtosios kategorijos bilietai vėlgi patys pigiausi, tačiau jie parduodami tik Rusijos gyventojams.
Pigiausi bilietai į grupės varžybas vietiniams aistruoliams kainavo nuo 960 rublių (15 Eur), o kitų šalių piliečiams – nuo 62 eurų.
Finalo dvikovą rusai galės stebėti už 40 eurų, o užsieniečiai turės pakloti mažiausiai 102 eurus.
Derėtų pažymėti, kad tokią dvigubų standartų politiką FIFA taiko jau ne pirmą kartą. Prieš ketverius metus Brazilijoje vykusiame pasaulio čempionate bilietų kainos vietos gyventojams ir užsieniečiams taip pat skyrėsi.
Pigiausias bilietas be nuolaidų užsieniečiams tuomet kainavo 66,7 Eur, brazilams – 22,3.
Tiesa, iš Vakarų Europos šalių į Rusiją atvykę svečiai gali „atsigriebti“ kitur.
Pavyzdžiui, kelionė oficialiu taksi iš Pulkovo oro uosto į miesto centrą kainuoja apie 20 eurų. Tai yra net kelis kartus pigiau, nei jums už tą patį patogumą tektų sumokėti bet kuriame kitame Senojo žemyno didmiestyje. Ši aplinkybė stebina dar labiau žinant, kad Piteris – ketvirtasis pagal gyventojų skaičių Europos miestas.
Maisto kainos lietuvio neišgąsdins
Jau prieš šiemetinį Konfederacijų taurės turnyrą, vietinių gyventojų teigimu, kainos šiek tiek šoktelėjo, o stadiono papėdėje įrengtoje sirgalių zonoje jos – dar didesnės.
Galbūt todėl joje ažiotažo nėra, o dauguma vietinių aistruolių į „Krestovskij“ patraukia tik prieš pat rungtynes, iš anksto pasilinksminę nemažai pramogų siūlančiame Pergalės pajūrio parke.
Tiesa, maisto kainos lietuvių, netgi stadione, tikrai nenustebins. Už dešrainį ar mėsainį jums teks sumokėti po 250 rublių (3,4 Eur), šaltas sumuštinis kainuoja 200 rublių (3 Eur), riešutai, bulvių traškučiai ar rusiškas mėsos ir grybų pyragaitis, vadinamas Kulebjaka, atsieis 100 rublių arba apie 1,5 Eur.
Čia pat stadione galima pasimėgauti ir alumi. FIFA reikalavimai, skirtingai nei UEFA reglamentas, nedraudžia pardavinėti alkoholio varžybų metu, todėl norintys alų galės rinktis iš dviejų prekės ženklų – vietinio ir amerikietiškojo. Kaina už plastmasinį bokalą? 3,4 Eur – maždaug tris kartus brangiau nei vietinėje parduotuvėje.
Kiek labiau teks paploninti piniginę, jei sugalvosite ką nors įsigyti oficialioje turnyro suvenyrų parduotuvėje.
Už rungtynes tądien žaidžiančios komandos (taip pat ir šeimininkės Rusijos) originalius marškinėlius jums teks pakloti 5000 rublių (76 Eur), marškinėliai su turnyro simbolika įvertinti 1500 rublių (23 Eur). Tiek pat kainuoja ir kepuraitė.
Pliušinis pasaulio pirmenybių talismanas „Zabivaka“ atsieis 2000 rublių (30 Eur), Konfederacijų taurės turnyro programėlė ar ženkliukas – 500 rublių (7,6 Eur), pakabukas ant raktų ar magnetas ant šaldytuvo – 700 (10 Eur.)
Tiesa, dėl FIFA įsipareigojimų rėmėjams kai kurie futbolo gerbėjai gali susidurti su ne ypač džiuginančiomis atsiskaitymo vingrybėmis.
Dėl FIFA įsipareigojimų rėmėjams kai kurie futbolo gerbėjai gali susidurti su ne ypač džiuginančiomis atsiskaitymo vingrybėmis.
Stadione ir visoje jo teritorijoje atsiskaityti galima tik naudojant „Visa“ kortelę. Jei jūsų elektroninė kortelė yra „Mastercard“, iš anksto pasiimkite grynųjų.
Kai tribūnos staiga užpildomos
Dar turnyrui neprasidėjus, šeimininkai garsiai trimitavo, kad į Konfederacijų taurės turnyro rungtynes pardavė 65 proc. visų bilietų, o šie rodikliai yra kuklesni tik už prieš ketverius metus Brazilijoje vykusio turnyro skaičius.
Vis dėlto turnyrui jau įsibėgėjus, realybė pradėjo rodytis visai kitokia. Teigiama, kad sirgalių yra kur kas mažiau, nei viešai skelbiama. Ypač kuklus susidomėjimas buvo rungtynėmis, kuriose nerungtyniavo šeimininkų komanda, bet organizatoriai kaipmat šią problemą ėmėsi spręsti.
Įsibėgėjus kovoms, „Business Online“ paskelbė sensacingą naujieną, jog Rusijos sporto ministerija į keturis turnyrą priimančius miestus išsiuntė reikalavimą užtikrinti žiūrovų skaičių tribūnose.
Ir staiga lankomumas visuose miestuose gerokai ūgtelėjo. Organizatoriai tokį įvykių posūkį aiškina tuo, jog sugalvojo pasiteisinusias rinkodaros priemones, bet iš tiesų net patys Rusijos žurnalistai įsitikinę, kad bilietai sirgaliams yra dalijami nemokamai.
„Iš FIFA išsiderėjome, jog galėtume parduoti daugiau ketvirtos kategorijos bilietų, kurie yra skirti Rusijos piliečiams. Žiniasklaida rašo, jog cirkuliuoja nemokami bilietai, tačiau tai yra netiesa“, – bandė gintis Rusijos futbolo federacijos prezidentas Vitalijus Mutko.
Rusijos sporto ministerija į keturis turnyrą priimančius miestus išsiuntė reikalavimą užtikrinti žiūrovų skaičių tribūnose.
Maskuoti atsivėrusias bėdas kaipmat suskubo ir būsimo pasaulio čempionato organizacinis komitetas.
Jo išplatintame pareiškime teigiama, kad bilietai tikrai nėra dalijami paprastiems žmonėms. Anot organizatorių, taip yra vykdoma socialinė programa, pagal kurią FIFA nemokamus bilietus skiria nepasiturinčioms daugiavaikėms šeimoms, vaikams iš vaikų namų ar žmonės su negalia, sporto mokyklų studentams ir savanorystės programų dalyviams.
Žodžiai žodžiais, bet situacija akimirksniu pasikeitė kardinaliai. Pavyzdžiui, į grupės trečiojo turo rungtynes „Krestovskij“ stadione tarp Portugalijos ir Naujosios Zelandijos žiūrovų (56 290) susirinko netgi daugiau nei į čia vykusią atidarymo dvikovą, kurioje žaidė šeimininkai (50 251).
Vietos žiniasklaida juokauja, kad geriausias pasaulio futbolininkas Cristiano Ronaldo vienas įveikė visą Rusijos rinktinę, tačiau iš tiesų situaciją gana vaizdingai iliustruoja prieš trečiąsias portugalų rungtynes įvykęs trumpas pokalbis.
Žygiuojant link stadiono Pergalės pajūrio parko taku persimečiau keliais sakiniais su dviem jaunais bilietus rankose turinčiais vyrais. Jie neklausiami užsiminė, jog bilietus į rungtynes gavo nemokamai. Tiesaus atsakymo į klausimą „Kaip?“ gauti taip ir nepavyko. Į mano klausimą vietos aistruoliai atsakė trumpai ir glaustai: „Padėjo pažįstami organizaciniame komitete.“
Bilietų perpardavinėtojai – pažaboti
Kalbant apie staiga Sankt Peterburge prisipildančias tribūnas, į akis krinta dar vienas įdomus paradoksas. Beveik visi mačai „Krestovskij“ stadione prasideda apytuštėmis tribūnomis, o žydros ir mėlynos kėdės tamsia spalva nusidažo tik įpusėjus pirmam kėliniui arba per rungtynių pertrauką.
Viena iš priežasčių, akivaizdu, jog yra labai griežta patenkančiųjų kontrolė. Net ir prasidėjus mačui, prie įėjimų vartų driekiasi dar labai ilgos eilės, o kiekvieno įeinančiojo tapatybės bei turimų daiktų patikra užtrunka mažiausiai minutę.
Kita vertus, jau dabar aišku, kad vieną problemą būsimo pasaulio čempionato organizatoriams tikrai pavyko išspręsti. Bilietų perpardavinėtojų nei stadiono prieigose, nei miesto gatvėse nėra. Nes paprasčiausiai ir negali būti.
Spręsdami šią problemą rusai rado išties genialią išeitį. Kiekvienas bilietą užsisakęs FIFA Konfederacijų taurės lankytojas gauna tik jam skirtą individualią sirgaliaus ID kortelę su savo nuotrauka. Ją pasiimti aistruoliai gali bet kurioje bilietų platinimo atstovybėje, kurių turnyrą organizuojančiame mieste – apstu.
Viena tokių yra ir Pulkovo oro uoste, o ID kortelės turėjimas sirgaliui nuo pat pirmos akimirkos suteikia ir nemažai privilegijų. Pavyzdžiui, nereikia gaišti laiko vizų patikroje, nes visiems akredituotiems turnyro asmenims yra skirta atskira prioritetinė eilė.
Tačiau, kaip kai kuriems asmenims pavyksta šias ID korteles ir rungtynių bilietus gauti visiškai nemokamai, yra turbūt viena didžiausių FIFA Konfederacijų taurės mįslių, į kurią atsakymą turi tik turnyro organizatoriai.
Išsileidusios rėmėjų ratų padangos
Dar vienas FIFA vadovams skambantis pavojaus varpas prieš kitų metų pasaulio pirmenybes yra rėmėjų skaičius.
Rusijoje vykstantis FIFA Konfederacijų taurės turnyras sutraukė net 40 proc. mažiau rėmėjų nei prieš ketverius metus, kai varžybos vyko Brazilijoje.
Pietų Amerikoje rengtą turnyrą rėmė 20 kompanijų, Rusijoje – vos 12.
Tradiciškai visi rėmėjai skirstomi į tris kategorijas: FIFA partneriai, FIFA Konfederacijų taurės ir pasaulio čempionato mecenatai bei vietiniai rėmėjai.
Gana keista, bet, likus metams iki svarbiausio renginio šalies sporto istorijoje, Rusijai sunkiausiai sekasi ieškoti regioninių rėmėjų.
Kol kas šeimininkai surado tokį tik vieną – „Alfa-Bank“, kai Brazilijoje tokių buvo net šeši. Pernai ši Maskvos finansinė įstaiga FIFA sumokėjo 2,4 mln. JAV dolerių ir tapo oficialiu 2018 metų pasaulio čempionato banku.
Tiesa, būsimų pirmenybių organizatoriai gali džiaugtis, jog nežymiai pavyko išauginti raumenis pačioje svarbiausioje kategorijoje. Dėl Rusijos valdžios sąsajų su „Gazprom“ ir Kinijos pramogų milžine „Wanda“, FIFA partnerių skaičius išaugo nuo šešių iki septynių.
Kaip ir prieš ketverius metus, svarbiausios reklaminės pozicijos turnyre taip pat priklausys „Adidas“, „Coca-Cola“, „Visa“ ir „Hyundai-Kia“, o „Emirates“ skrydžių bendrovę pakeitė „Qatar Airways“.