2022 11 15

Pasaulio futbolo čempionato taisyklė: Paslėpkite alų!

Žinutė iš Kataro aukščiausios valdžios yra aiški: alaus palapinės sirgaliams turi būti patrauktos, negali būti net kalbos. Iki pasaulio futbolo čempionato pradžios likus penkioms dienoms, turnyro rengėjai suskubo perkelti alaus pardavimo stoteles aštuoniose stadionuose, kai staiga kilo reikalavimas iš Kataro valdovų šeimos.

Apie tai pasakojo anonimiškumo pageidavę žmonės, negalintys viešai kalbėti apie pasaulio čempionato užkulisius. Bet pirmenybių rengėjai tai irgi jau patvirtino. Oficialus čempionato alaus pardavėjas „Budweiser“ pareiškė, kad apie pokyčius sužinojo tik savaitgalį, likus savaitei iki šį sekmadienį startuosiančių pirmųjų rungtynių.

Sprendimas iškelti alaus stoteles atsirado kilus susirūpinimui, jog alkoholis per pasaulio čempionatą išbalansuos vietinę populiaciją ir tuos, kurie sprendžia potencialias saugumo problemas. Tačiau akivaizdu, kad esmė slypi ir dėl to, kad pasaulio čempionatas pirmą kartą vyksta Arabų žemėje, kur konservatyvi musulmonų šalis griežtai kontroliuoja alkoholio prekybą.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Kataras ruošiasi pasaulio futbolo čempionatui
AFP/„Scanpix“ nuotr./Kataras ruošiasi pasaulio futbolo čempionatui

Net FIFA – pasaulio futbolo vykdomoji valdžia, skyrusi teises Katarui rengti pasaulio čempionatą dar 2010 metų gruodį, susidūrė su keblumais balansuojant ir derinant sąlygas su vietos turnyro rengėjais.

Iš vienos pusės, prekyba alkoholiu ir reklamos erdvė vienam didžiausių FIFA rėmėjų – „Budweiser“ – yra būtina. Iš kitos pusės, kilo nerimas dėl galimo kultūrinio konflikto: pasaulio futbolo čempionate sirgaliams šventę tradiciškai papildo dideli alaus kiekiai, o tai sunkiai dera su musulmonų įsitikinimais.

Alkoholis nėra uždraustas Katare, bet dauguma šalies svečių gali įsigyti gėrimų tik viešbučių baruose. FIFA ir Kataro atstovai strigo derindami planą pasaulio pirmenybėms, kuriose metai iš metų alus liedavosi laisvai, kol galiausiai nusprendė leisti alkoholinius gėrimus saugomose vietose už stadiono ribų, bet ne viduje.

Vis dėlto, tokie apribojimai „Budweiser“ prekiauti savo produktais gali komplikuoti FIFA santykius su galingu partneriu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis