„Turėti padorų stadioną – ne tik Kauno, bet visos Lietuvos garbės reikalas. Pasiruošimas šiam projektui pareikalavo daugiau laiko, nei planavome. Prireikė įdėti daugiau pastangų. Šiandien jau turime parengtą techninį projektą. Pradedame viešųjų pirkimų procedūras. Planavome reanimuoti lavoną, bet... Po rekonstrukcijos tai bus visiškai naujas stadionas. Geriausias Lietuvoje, aukščiausios 4 kategorijos“, – pristatymo metu teigė Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis.
Sportinių renginių – futbolo rungtynių ar lengvosios atletikos varžybų – metu stadionas talpins 15 tūkst. žiūrovų. Koncertų metu talpa išaugs dvigubai – iki 30 tūkst. Svarbiausi techniniai sprendimai: numatyta šildoma danga su laistymo ir drenažo sistemomis (tai aikštės naudojimą pratęs keturiems mėnesiams), virš visų tribūnų iškils stogas, bus įrengtos naujos stadiono konstrukcijos, Ąžuolyno pusėje pastatyta VIP tribūna, rekonstruotos potribūninės erdvės.
„Kaunas turi unikalią situaciją, unikalų stadioną, kuris, deja, buvo tiek metų apleistas. Senas miestas susiduria su nauju miestu – tokioje vietoje stovi mūsų stadionas. Į jį galės ateiti žmonės iš bet kurios Kauno vietos. Net nenaudojant jokio transporto. Šis projektas – dovana Kaunui ir visai Lietuvai“, – tikino architektas Jonas Audėjaitis.
Jo teigimu, per metus projekte atliktos tam tikros korekcijos – jis buvo tobulinamas: iš pradžių norėta atlikti tik kosmetinį stadiono konstrukcijų remontą, užpildyti tuščias erdves, tačiau galiausiai apsispręsta palikti tą patį tik cokolinį aukštą, o ant jo statyti naujas tribūnų konstrukcijas. Toks sprendimas priimtas siekiant ilgaamžiškumo. Naujosios VIP tribūnos lankytojai automobilius galės palikti po teniso kortais įrengtoje 250 automobilių stovėjimo aikštelėje. Patys teniso kortai bus truputėlį pakelti.
Atsieis 25 mln. eurų
Pasak Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Petrausko, didžiausi pokyčiai, kurie nusimato rekonstrukcijos metu, – šildoma natūrali aikštės danga, kurios Lietuvoje dar nėra, šiuolaikinis apšvietimas, stogas virš tribūnų, požeminė 200 vietų automobilių aikštelė.
Šiuo metu rengiamas Tunelio g. rekonstrukcijos techninis projektas, keičiant šios gatvės ribas. Taip bus išplėstas parkavimo vietų skaičius: bus įrengta 800–1000 vietų automobiliams. Per Dainų slėnį stadioną galima bus pasiekti nuėjus vos 400 metrų.
„Kurį laiką projektas strigo dėl to, kad buvo diskutuojama dėl privažiavimo prie stadiono. Galiausiai problema išspręsta, nusprendus, kad nebūtina žiūrovams atvykti iki pat statinio, nes prie jo tikrai nėra vietos tinkamai aikštelei įrengti. Atvykimas į stadiono teritoriją bus ribojamas“, – paaiškino J.Audėjaitis.
Statybų leidimas jau yra, kitą savaitę bus skelbiamas viešasis konkursas, skirtas statybų bendrovėms. Neseniai, anot G.Petrausko, Kaune lankėsi lenkų bei vokiečių didelių statybinių organizacijų vadovai, kurie su džiaugsmu laukia šio konkurso.
Stadiono fasadas, pasak projekto autorių, bus išskirtinis – dominuos medis, taip sukuriant aliuzija, jog statinys – Ąžuolyno dalis.
Atsižvelgta ir į anksčiau aplinkinių gyventojų išsakytas pastabas bei prašymus – renginių metu automobilių patekimas į Perkūno alėją bus ribojamas, ten bus įleidžiami tik vietiniai gyventojai ir leidimus turintys asmenys.
Techniniame projekte paskaičiuota kaina – 25 mln. eurų. Tikimasi, jog konkurso metu ji turėtų sumažėti. Dalį šios sumos – 5 mln. eurų, sudarys Europos Sąjungos lėšos, likutį Kauno miesto savivaldybė ir Vyriausybė (pagal Valstybės investicijų programą) dengs perpus. 5 mln. eurai bus skirti vien cokoliniam aukštui įrengti.
15min primena, jog šio projekto finansavimas Kaunui buvo paskirtas 2016 metais, tačiau tuomet nespėjus laiku baigti viešųjų pirkimų procedūrų, jį norėta perkelti į šiuos metus. Tačiau, pasikeitus Vyriausybės sudėčiai ir peržiūrėjus lėšų skyrimo tvarką, jis nebeskirtas.
„Šiemet didžiosios pinigų dalies tikrai neprireiks, nes konkursas baigsis tik spalio mėnesį. Griovimo darbai nusikels į kitus metus. Žiemą juos atlikti yra tinkamiausias metas. Miestas tikrai įdės savo dalį. Kaip ir praeita Vyriausybė, taip ir ši žada prisidėti, nepaliks Kauno vieno“, – tai, kad projekto įgyvendinimą teks pradėti savarankiškai, be Vyriausybės pagalbos, tikino G.Petrauskas.
Kaip BNS teigė Kūno kultūros ir sporto departamento, besirūpinančio Vyriausybės investicijų projektais, direktorius Edis Urbanavičius, kol kas nėra aišku, ar projektas kitais metais galėtų tikėtis paramos.
Jei konkurse nebus netikėtumų, statybų darbai prasidėtų šių metų pabaigoje ar kitų pradžioj. Stadiono atidrymas planuojamas 2019 metų I–II ketvirtį.
„Iki rudens pirminiai investicijų programos projektai yra šių metų lygmenyje – laikomasi drausmės, kad kitais metais turėtų būti finansuojama ir baigiama kuo daugiau šiuo metu vystomų projektų“, – sakė jis.
Be to, pagal esamus planus, pasak jo, kitais metais 3 mln. eurų gali mažėti Vyriausybės investicinių projektų biudžetas.
Jei konkurse nebus netikėtumų, statybų darbai prasidėtų šių metų pabaigoje ar kitų pradžioj. Stadiono atidrymas planuojamas 2019 metų I–II ketvirtį.
15min primena, jog detalusis stadiono rekonstrukcijos planas buvo patvirtintas 2016 m. rugsėjį. Lapkritį paskelbta techninio projekto rengimo pradžia. Šių metų balandį techninis rekonstrukcijos projektas buvo užbaigtas, gegužę atlikta ekspertizė, o rugpjūtį gautas statybos leidimas.
Su techniniu rekonstrukcijos projektu gyventojai netrukus galės susipažinti internetiniame Kauno miesto savivaldybės puslapyje.
S.Dariaus ir S.Girėno stadionas pastatytas 1936 metais, 1969–1979 metais jis rekonstruotas.
Pradžia buvo sunki
2016 metų kovą Kauno miesto savivaldybėje įvyko viešas Perkūno al. 5 esančio žemės sklypo, kuriame numatoma įgyvendinti didelio masto daugiafunkcio sporto ir laisvalaikio komplekso projektą, parengto detaliojo plano svarstymas. Tuomet kalbėta apie tai, kad stadionas neatitinka aukščiausių tarptautinių reikalavimų, tad permainos, norint jame matyti bėgiojančius futbolininkus, yra būtinos. Diskutuota ir dėl lengvosios atletikos maniežo statybos, Kauno sporto halės virsmo daugiafunkciu centru, Sporto šlovės alėjos Sporto gatvėje.
Kauno Ąžuolyno daugiafunkcio sporto ir laisvalaikio komplekso rekonstrukcijos pabaiga planuota 2017–2018 m. Šių metų rudenį svajota apie atidarymo futbolo rungtynes – mąstyta priimti Škotijos ir Anglijos ekipas. Tačiau planai užstrigo. Kodėl? Labiausiai dėl gyventojų pasipriešinimo.
Svarstymo metu šalia stadiono gyvenantys žmonės išsakė nuogąstavimus dėl automobilių srautų renginių metu suvaldymo. Jie tikino, negalintys grįžti į namus, nes renginių lankytojai užstato visus įvažiavimus į jų kiemus, susiformuoja spūstys, kyla pykčiai. Anot jų, baisu įsivaizduoti, kiek kartų šios bėdos išaugtų išplėtus stadiono tribūnas ir pastačius maniežą.
Prasidėję lyg diskusija, galiausiai šie gyventojų nuogąstavimai virto pasipriešinimu, sustabdžiusiu projekto įgyvendinimą pagal planą. Kauno valdžiai teko imtis korekcijų. Apkaltinti nenuosekliu ir neatviru bendravimu su visuomene, projekto vizualizacijų trūkumu, architektūriniu broku, valdininkai antrą kartą nusprendė šios klaidos nekartoti ir antram egzaminui šįkart pasiruošti geriau. Pakoreguotas projektas pristatytas ne savivaldybės posėdžių salėje, o prekybos centre „Akropolis“.