2014 10 11 /16:57

Istorinis buriuotojo Roko Milevičiaus startas buvo sėkmingas: „Brunel“ komanda pirmauja

Spalio 11-oji – neeilinė diena Lietuvos buriavimo istorijoje. Pirmą kartą lietuvis startavo buriavimo regatoje aplink pasaulį „Volvo Ocean Race“. Šios jachtų lenktynės lyginamos su Dakaro raliu – ir pavojais, ir greičiais, ir biudžetais (viena komanda lenktynėms išleidžia apie 15 mln. eurų). Komandos įspūdingai startavo Alikantėje ir keliauja Keiptauno link. Prieš išplaukiant į atvirą, Viduržemio jūrą, pirmavo lietuvio Roko Milevičiaus komanda „Brunel“.
Rokas Milevičius ir „Brunel“ komanda
Rokas Milevičius ir „Brunel“ komanda / Volvo Ocean Race iliustr.

Buriuotojas Rokas Milevičius į aštuonių įgulos narių komandą pakviestas po griežtos atrankos. Jis pranoko apie 300 buriuotojų iš viso pasaulio.

Pirmasis lenktynių etapas truks apie 3–4 savaites. Jachtos tarpinį finišą pasieks Pietų Afrikos Respublikoje, Keiptaune. Interviu su Roku ir filmuotą medžiagą rasite čia.

VIDEO: Roka Milevičius ir „Brunel“ komanda sėkmingai startavo „Volvo Ocean Race“ Alikantėje

Svarbiausi faktai apie „Volvo Ocean Race“

 „Volvo Ocean race“ varžybos – garsiausios profesionalios buriavimo varžybos aplink pasaulį. Varžybos vyksta kas trejus metus. Įvardijama, jog „Volvo Ocean Race“ yra vienas iš trijų svarbiausių pasaulyje buriavimo renginių (kiti du – varžybos „America Cup“ ir Olimpinių žaidynių buriavimo rungtys).

VIDEO: Roką Milevičių palydėjo tautiečiai ir artimieji

Varžybos prasidėjo 1973 m. ir tuomet vadinosi „Whitbread Round the World Race“ pagal pagrindinė rėmėją – anglų „White Bread‘“ alaus gamyklą. Pirmojoje regatoje, startavusios Portsmunde (Jungtinė Karalystė), dalyvavo 17 jachtų. Pirmąją vietą užėmė meksikiečių „Sayula II“. Tris kartus šias varžybas laimėjo olandų jachtos (1977-1978 m. „Flyer“, 1981–1982 m. „Flyer II“, 2005-2006 m. „ABN Amro I“). Du kartus pergalę šventė prancūzai (1985–1986 m. „L‘Esprit d‘Equipe“ ir praeitos regatos nugalėtojai „Groupama 4“). Du kartus pirmąją vietą iškovojo naujazelandiečiai (1989–1990 m. „Steinlager 2“ ir 1993–1994 m. „NZ Endeavour“.), švedai (1997–1998 m. „EF Language“ ir 2008–2009 m. „Ericsson4“). Vieną kartą pergalės spinduliais mėgavosi vokiečiai – 2001-2002 m. jų jachta „Illbruck Challenge“ iškovojo pergalę.

Daugiausia – net 29 jachtos dalyvavo 1981–1982 m. Nuo 1997 m. kai varžybų reikalavimuose numatyta, jog lenktyniaujama vienodais „Whitebread 60‘ modelio laivais ir padidėjus komandų biudžetams, regatoje dalyvauja iki dešimties jachtų, o paskutiniu metu daugelis komandų negali surinkti reikiamos pinigų sumos, todėl plaukia 6-7 komandos.

Varžybų maršrutas buvo pasirinktas pagal senąjį kliperių (XIX a. burlaivis) kelią, kurie varžydavosi, kuris greičiau pristatys krovinius.

Nuo pirmųjų regatų viskas labai pasikeitę – varžybos profesionalesnės, varžybų komandų biudžetai išaugę keletą kartų, technologijos, nauji laivai leidžia išvystyti beprotiškus greičius, reportažai žiūrovams perduodami tiesiogiai iš laivų. Tačiau bendras principas likęs tas pats – jachtos varžosi, kuri greičiau apiplauks pasaulį ir nepaisant naujų technologijų, vis dėlto tai lieka žmogaus kova su stichija, didžiulis jėgos, ištvermės, psichologinis išbandymas kiekvienam dalyviui. Šaltis, vėjas, didžiulės bangos, audros, nuovargis, miego trūkumas, įkyrėjęs džiovintas maistas ir devynis mėnesius gyvenimas ankštoje erdvėje su kitais įgulos nariais. Kova su savimi pačiu. Toks yra ‚Volvo Ocean Race“. Nuo 2001 metų varžybas remia „Volvo“ kompanija.

Šaltis, vėjas, didžiulės bangos, audros, nuovargis, miego trūkumas, įkyrėjęs džiovintas maistas ir devynis mėnesius gyvenimas ankštoje erdvėje su kitais įgulos nariais.

 2014-2015 m. varžybos bus dvyliktą kartą.

Etapai

2014-2015 m. „Volvo Ocean Race“ įprastai startuoja Ispanijos uoste Alikantėje.
Šiais metais varžybose bus 9 etapai. Iš viso įgulos turės įveikti 38,739 jūrmylių arba 71,745 km. Šis atstumas – dvigubai didesnis nei pusiaujo ilgis (40 075 km.) Ilgiausias – penktasis etapas iš naujosios Zelandijos Auklando iki Brazilijos Itajai miesto – 6776 jūrmylės (12 549 km.) Trumpiausias etapas – aštuntasis iš Portugalijos Lisabonos iki Lorient uosto Prancūzijoje 647 jūrmylės (1198 km.)

Įgulos plauks per keturis vandenynus (Atlanto, Indijos, Ramusis ir Antarktidos). Sustojimai bus penkiuose žemynuose vienuolikoje šalių: Ispanijoje (Alikantė), Pietų Afrikoje (Keiptaunas), Jungtiniai Arabų Emyratai (Abu Dabis), Kinija (Sanya), Naujoji Zelandija (Auklandas), Brazilija (Itajai), Jungtinės Amerikos Valstijos (Niuportas), Portugalija (Lisabona), Prancūzija (Lorjanas), Olandija (Haga), Švedija (Geteburgas). Kiekviename uoste regatos metu vyksta šventės, susitikimai su įgulomis, įvairūs buriavimo renginiai. Uostuose regatos metu apsilanko apie trys milijonai žmonių.

Uostuose žiūrovams netoli kranto būna rengiami trumpi apie valandos trukmės „In Port Race“ varžybos. Iš viso jų bus dešimt. Šių varžybų rezultatai sumuojami ir įtakos turės tik jei po ilgųjų etapų komandos turės vienodą taškų skaičių.

Varžybose taškų skaičiavimo sistema paprasta – kiekviename etape, kas atplauks pirmas, gaus vieną tašką, antras – du ir pan. laimės tas, kas surinks mažiausiai taškų.

Laivai ir nelaimingi nutikimai

„Volvo Ocean Race“ – monotipinių (vienodo dizaino) laivų varžybos. Nuo 1997 m. varžybų buvo varžomasi vienodais 19,5 m. ilgio tipo laivais, kurie iš pradžių vadinosi „Whitbread 60“ (sutrumpintai (W60) o vėliau „Volvo Ocean 60“ (VO60). Pavyzdžiui, jachta „Ambersail“ yra VO 60 klasės laivas.

Nuo 2005 m. lenktyniaujama buvo „Volvo Open70“ (VO70) tipo jachtomis. Šios jachtos vienu metru ilgesnės už savo pirmtakes, 50 cm ilgesniu falškiliu, didesnės grimzlės – 4,5 m. penkiais metrais ilgesniu stiebu, kuris siekė 31,5 m. ir tūkstančiu kilogramų sunkesnė. VO70 svėrė 14 000 kg.

Tačiau šios jachtos buvo ne tik be galo brangios, bet išvystydamos didžiulį greitį, jos tiesiog pradėjo byrėti, nebuvo patikimos. Įgulos patirdavo didžiulius nuostolius skubiai remontuodamos jachtas ir stengdamosi suspėti į varžybas. Galiausiai ne viena komanda dėl išsekusio biudžeto negalėdavo pabaigti varžybų.

Todėl „Volvo Ocean Race“ patvirtino naują jachtų modelį – „Volvo One Design“ (Volvo 65). Jį sukūrė amerikiečių įmonė „Far yacht Design“. Šiomis jachtomis ir varžysis šių metų regatos dalyviai. Atskiros dalys buvo gaminamos Italijoje, Prancūzijoje, Šveicarijoje. Laivai surenkami buvo „Green marine“ įmonėje Jungtinėje Karalystėje. Vieno laivą statyba užtruko septynis mėnesius.

„Volvo 65“ – tai 19,80 m. ilgio jachtos. Maksimali jų grimzlė dar didesnė nei VO70 ir siekia 4,70 m. jachtos lengvesnės nei prieš tai buvusios ir sveria 10 750 kg, jachtos stiebas siekia 30,30 m. Jachta turi aštuonias skirtingas bures. Pagrindinės burės – groto plotas sudaro 151 kv. m.

Be naujausių buriavimo sporto pasiekimų, jachtoje yra įmontuotos penkios vaizdo kameros, penki mikrofonai. Prietaisai apsaugoti nuo drėgmės. Visos jachtos gali būti valdomos nuotoliniu būdu. Įgulos visą laiką turi „Inmarsat“ palydovinį ryšį.

Komandos

Šių metų varžybose dalyvauja septynios komandos. Įgulos narių skaičius buvo sumažintas nuo dešimties iki aštuonių ir vieno žiniasklaidos atstovo. Taigi laivuose plaukia 8 buriuotojai ir vienas žiniasklaidos atstovas, kuris negali padėti įgulos nariams ir užsiima tik reportažų rengimu, interviu ir pan. Ši pozicija laikoma viena iš sunkiausių žurnalistinių darbų.

VIDEO: Rokas Milevičius apie "Team Brunel"

Kiekvienoje komandoje pagal varžybų taisykles turi būti du jauni iki 30 m. buriuotojai.
Įguloms tenka didelis išbandymas. Ilgiausias etapas trunka 25 dienas. Tai reiškia, kad įgulos visą tą laiką nemato kranto. Be to, turi tik vieną atsarginę rūbų porą – daiktų svoris labai limituojamas dėl svorio. Kadangi jachtos plaukia be sustojimų – dieną ir naktį, įgulos nariai pasiskirsto budėjimais po keturias valandas – keturias miega, keturias budi, dirba. Ekstremaliomis oro sąlygomis dirba visi įgulos nariai. Kad buriuotojai nenusilptų jiems reikia suvartoti 5000-6000 kalorijų kasdien – du kartus daugiau nei įprastam žmogui. Įgulos valdo specialų džiovintą maistą. Kasdien visai įgulai skirta iki 50 l vandens. Plaukimo metu įgulos nariai nesinaudoja dušu.

„Abu Dhabi Ocean Racing“ – komanda iš Jungtinių Arabų Emyratų, kurią remia šalies Turizmo ir kultūros isntitucija. Tai antrosios varžybos šios šalies komandai. „Abu Dabi“ komandos debiutas buvo 2011 m. Dabartinės įgulos kapitonas – du kartus olimpinį sidabro medalį iškovojęs Ian Walker. Tai sėkmingas anglų buriuotojas, jau trečią dalyvaujantis „Volvo Ocean Race“ varžybose.

„Alvimedica“ – Jungtinių Amerikos Valstijų/Turkijos komanda remiama tarptautinio medicinos prekių gamintojo „Alvimedica“. Tai pati jauniausia komanda, kuriai vadovauja trisdešimtmetis amerikietis Charlie Enright. Jie turi patyrusį, keturis kartus „Volvo Ocean Race“ varžybose dalyvavusį navigatorių, australų jūrų biologą Will Oxley.

„Brunel“ – olandų komanda, remiama pasaulinės „Brunel“ korporacijos. Komandai  vadovauja tikra buriavimo žvaigždė, šešis kartus dalyvavusi „Volvo Ocean Race“ varžybose Bouwe Bekking. „Brunel“ komanda šiose varžybose dalyvauja jau trečią kartą (ankstesnės varžybos – 1995-1996 m. ir 2005-2006 m.) ir tikisi išplėšti ketvirtąją olandų pergalę šiose varžybose.

„Dongfeng Race“ – kintiečių komanda, kurią remia sunkvežimių gamintojai siekiantys tarptautinio pripažinimo. Rtai viena iš didžiausių šios srities kompanijų Kinijoje. Tai pirmoji Kinijos komanda „Volvo Ocean Race“ varžybose. Jos sudėtyje yra šeši profesionalūs buriuotojai iš vakarų, ir šeši Kinijos buriuotojai. Įgulai vadovauja prancūzas Charles Caudrelier. Nors patirties ši komanda neturi daug, savo misiją jie laiko kaip populiarinti jūrinį buriavimą.

„SCA“ – Švedijos komanda, pirmoji moteriška įgula šiose varžybose. Moterų komandai leista turėti trimis įgulos nariais daugiau, tam, kad leidžia lygiaverčiai varžytis su vyrų komandomis. Moterų komandą remia higienos prekių gamintojai.

„MAPFRE“ – Ispanijos komanda, kuriai vadovauja ketvirtą kartą ‚Volvo Ocean Race“ dalyvausiantis Iker Martinez. Jo įguloje – jo kolega, su kuriuo dviviečių laivų „49ers“ klasėje Atėnų olimpiadoje iškovojo auksinį medalį Xabi Fernandez. Dalis „MAPFRE“ komandos narių ‚Volvo Ocean race“ varžybose dalyvavo su „Telefonica“ komanda, kuri buvo stipri konkurentė regatos laimėtojai „Groupama“.

„Vestas Wind“ – Danijos komanda, remiama tarptautinio vėjo jėgainių gamintojo. Ši komanda prisistatė dalyvausianti varžybose likus mažiau nei dviem mėnesiams iki jų pradžios. Komandai vadovauja australietis Chris Nicholson. Jam tai bus penktosios „Volvo Ocean Race“ varžybos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų