Regatoje varžysis 28 profesionalų įgulos iš 9 šalių: Austrijos, Didžiosios Britanijos, Ispanijos, Italijos, Lietuvos, Olandijos, Prancūzijos, Švedijos ir Vokietijos.
Iki regatos starto likus visai nedaug laiko, jos organizatoriai „Royal Ocean Racing Club“ (RORC) pranešė iš esmės keičiantys regatos kursą. Dėl itin atšiaurių oro sąlygų vakarinėje Airijos pakrantėje, kurios numatomos rugpjūčio 26-ąją, nuspręsta, kad regatos dalyviai apie Didžiąją Britaniją ir Airijos salas plauks prieš laikrodžio rodyklę.
„Mūsų laivo šiokie tokie pranašumai pasireiškia stipriojo vėjo zonoje laviruojant prieš vėją. Bet jei kam pasiūlytum savaitę pasitaškyti laviruotėje kokių 30–35 mazgų (15–17 m per sek.) vėjyje, bijau, kad negreit išgirstum cenzūrinį žodį. Kas yra tai patyręs, žino, kad tada neišeina užmigti, nes laive daug garsų, viskas braška, trankosi, kai jachta šoka nuo bangos, galvoji, kad stiebas išlįs kiaurai. Nėra jokio – nei fizinio, nei dvasinio – komforto. Tada, kai bus sunkiausia, ir paaiškės, kas ko vertas. Visose įgulose plaukia žmonės: nė vienas ne robotas, nė vienas ne geležinis. Vieni pradės griūti anksčiau, kiti dar patrauks valandėlę ir ta valandėlė gali labai daug reikšti. Manau, kad tie žmonės, kurie šias varžybas plauks kartu, taps artimesni nei daugelis dvynių“, – teigė „Ambersail“ įgulai vadovausiantis kapitonas Simonas Steponavičius.
Be šio kapitono, varžybose dar dalyvaus 15 patyrusių Lietuvos buriuotojų, tarp kurių – pasaulį „Ambersail“ apiplaukęs Linas Ivanauskas-Linkus bei pasaulio ir triskart Europos buriavimo čempionas Raimondas Šiugždinis.
„Nepertraukiamame maršrute įgulos susidurs su kaprizingais potvyniais ir nenuspėjamu oru. Jos turės išvengti naftos bokštų, krovininių laivų, sėkmę lems taktiniai ir navigaciniai sprendimai bei patirtis. Dauguma buriuotojų sutinka, kad šios varžybos – vienas sunkiausių išbandymų, maršrutas pagal ilgį prilygsta plaukimui per Atlantą“, – teigia RORC vadovas Eddie Wardenas Owenas.