Sportininkų aprangą, skirtą olimpinių žaidynių atidarymo ir uždarymo ceremonijoms bei laisvalaikiui olimpiniame kaimelyje, kuria ir gamina oficialus Lietuvos olimpinės rinktinės „LTeam“ aprangų gamintojas „Audimas“.
Į kūrybinį naujųjų aprangų procesą įtraukti ir šalies sportininkai, kurie mintį kolekciją dedikuoti šimtmečio sukakčiai vertina itin palankiai. Kaip sako dviratininkė Simona Krupeckaitė, olimpinės žaidynės pulsuoja atsidavimu ir pasididžiavimu savo šalimi, todėl ypatingos aprangos atletams turėtų suteikti dar daugiau motyvacijos.
„Visas pasaulis pamatys, kaip mes didžiuojamės savo šalimi, kad minime mums tokią svarbią šventę net ir būdami toli nuo namų. Manau, tai bus dviguba paskata mūsų sportininkams ginti Lietuvos vardą ir garbę. Neabejoju, kad naujosios aprangos olimpiečiams suteiks dar daugiau pasididžiavimo savo šalimi“, - teigia ji.
Naująjį dizainą gyrė ir Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis. Jis džiaugiasi, kad Lietuvos šimtmečio šventė sutampa su olimpiniu laikotarpiu.
„Vasario 16-oji – tai mūsų įkvėpimas ateičiai. Mūsų protėviai šimtmečius kūrė šią valstybę tam, kad jos žmonės galėtų laisvai ir nevaržomai dalintis savo pasiekimais su visu pasauliu. Lietuvos sportininkai garsą apie mūsų valstybės šventę paskleis milijonams sporto aistruolių, todėl labai džiaugiuosi šia pilietiška ir motyvuojančia iniciatyva“, - sako Seimo pirmininkas V.Pranckietis.
„Audimas“ prekinio ženklo verslo vykdomoji direktorė Vesta Krungolcienė tiki, kad naujosios aprangos atkreips viso pasaulio dėmesį ir garsiai praneš apie šią Lietuvai itin reikšmingą datą.
„Lietuvos šimtmečiui skirtoje kolekcijoje atsakomybės savo šaliai jausmas ir pagarba atskleidžiama per modernios ir inovatyvios šalies vaizdą. Siekėme išvengti klišinių archaiškų šalies vaizdavimo būdų, dėl to „LIETUVĄ“ ir jos vertybes užkodavome savaip, įpindami ir mūsų tautos balsą. Todėl kaip vienus iš kūrybinių partnerių pasirinkome agentūrą „New“, kuri valstybės atkūrimo šimtmečiui ir sukūrė vizualinį identitetą, Žinoma, svarbų vaidmenį kūrybos procese atliko pasaulinės sportinės aprangos mados tendencijos bei moderniausios gamybos technologijos, kurioms skyrėme ypatingai didelį dėmesį“, - komentavo ji.
Komunikacijos ir reklamos agentūros „New!“ įkūrėjas Tomas Ramanauskas sako, kad vystant Lietuvos šimtmečio vizualinį identitetą visų pirma buvo galvojama apie idėjos lankstumą, galimybę ją panaudoti kuo plačiau, adaptuoti skirtingiems tikslams. Šimtmečio koncepcija yra paremta unikaliu žodžio „Lietuva“ raidžių junginiu, kuris įgalina kiekvieną kurti naujus raštus, piešinius ir formas.
„Neįsivaizduoju didesnės scenos už olimpines žaidynes, todėl matyti mūsų kurtą dizainą ant olimpiečių aprangos bus didelis džiaugsmas ir įvertinimas. Smagu, kad turėdami tokią gyvą ženklinimo sistemą galime matyti, kaip ji transformuojasi netikėčiausiuose formatuose. Tai, kad mes šioje mažoje ir įnirtingoje šalyje randame sutarimą, kaip komunikuojama valstybiniu mastu, šiuo atveju, dėl Lietuvos atletų aprangų esminėje pasaulio sporto šventėje, yra labai gera tendencija“, - teigia jis.
Kitų metų vasario 9-25 dienomis vyksiančiose Pjongčango žiemos olimpinėse žaidynėse turėtų varžytis apie 5 tūkstančiai sportininkų iš daugiau nei 100 šalių. Jiems bus išdalinti 102 medalių komplektai.