„Ignalinos trasa yra išskirtinė, nes čia profesionalams tenka įveikti 75 kilometrus. Be to, čia susidaro toks įspūdis, kad visą laiką važiuoji į kalną. Ignalina yra itin mėgstama laisvalaikio grupės dviratininkų, kuriems įveikti 25 kilometrus yra tikras iššūkis“, – trasos subtilybes apibūdino renginio pagrindinis organizatorius bei dalyvis Arūnas Daugirdas.
Po pirmų dviejų etapų, Druskininkuose ir Vilniuje, vyrų įskaitoje pirmauja Eimantas Gudiškis, kuris laimėjo pirmąjį etapą, tačiau antrajame liko tik septintas. Šalia jo rikiuojasi Martynas Utkinas, Domas Manikas, Andrejus Dolgovas, Arnoldas Valiauga ir Tadas Malinauskas. Visus šiuos dalyvius skiria vos keli taškai.
Visiškai kitokia situacija moterų įskaitoje, kurioje užtikrintai pirmauja Silvija Latožaitė. Ji lyderių pozicijoje pakeitė 2013 ir 2014 metrų taurės laimėtoją, motinystės atostogų išėjusią Tatjaną Kaliakiną.
„Manau, kad Tatjana yra viena pajėgiausių Lietuvos kalnų dviračių sporto atstovių, todėl būtų didesnė konkurencija, o tuo pačiu stimulas siekti dar geresnių rezultatų. Apskritai, nebūčiau prieš, jei Lietuvoje išaugtų rimtų elito sportininkių, kurios man sutrukdytų lipti ant prizininkų pakylos. Tada tikrai daugiau iš savęs spausčiau ir labiau stengčiausi, – pasakojo šio sezono „Volkswagen MTB dviračių maratonų taurės“ lyderė S.Latožaitė.
– Silvija, šiemet iškovojote dvi solidžias pergales. Kas toliau?
– Šiuo metu ruošiuosi MTB dviračių čempionatui, kuris, sakykime, yra tarpinė pasiruošimo grandis Europos plento čempionatui Estijoje. Kol kas sekasi visai neblogai, nes pergales skinu ne tik Lietuvos MTB taurės etapuose, tačiau ir užtikrintai pirmauju Lenkijos „Maratony Kresowe“ taurės turnyre.
– Jau užsiminėte apie Tatjaną Kaliakiną. Kaip manote, ar šiemet sugebėtumėte mesti jai iššūkį?
– Sunku pasakyti. Šiemet esu neblogos formos, tad iššūkį turbūt sugebėčiau mesti. Tačiau yra kitų dalykų – tokių kaip, kas geriau pasiruošęs, ką labiau lydi fortūna ir panašiai. Juk būna, kad sėkmė nuo mūsų nusisuka ir nieko negali padaryti.
– Šiemet laimėjote ir Druskininkų, ir Vilniaus etapus. Kuris buvo sunkesnis?
– Man asmeniškai sunkesnis buvo Vilniaus etapas. Buvo labai karšta diena, kuri pareikalavo išties daug jėgų. Trasoje daug smėlio, kuris irgi nepadėjo. Aišku, su tokiomis sąlygomis susidūrė visi dalyviai.
– O kaip Ignalina anų dviejų miestų fone?
– Ignalinoje vyko šių metų Lietuvos plento čempionatas, taigi žinau, kokie ten malonūs kalniukai ir ko galima laukti (šypsosi). Kiekviena trasa pasitinka su savais iššūkiais, tad kažkuo pernelyg nenustebins.
– Paminėjote kalnelius. Kokie dar šios trasos ypatumai?
– Taip gavosi, kad Ignalinos etapuose nedalyvavau trejus metus iš eilės. Tai reiškia, kad atnaujintoje trasoje dar nesu važiavusi. Tačiau neabejoju, kad kalnams būsiu pasiruošusi.
– Kiek reikia laiko ir kiek reikia numinti kilometrų, kad pasiruošimas būtų pavykęs?
– Čia nėra taip, kad pasivažinėji mėnesį ir bandai laimėti. Norint normaliai pasiruošti vienam MTB etapui, reikia ruoštis nuo pat sezono pradžios. Be to, neužtenka vien minti pedalus – reikia ir režimo, ir treniruočių plano, ir kitų dalykų. Tik taip gali įgauti gerą formą.
Šiuo metu man visoms varžyboms padeda ruoštis Šarūnas Pacevičius bei jo senelis, kuris ne vienus metus dirbo treneriu. Manau, kad už savo puikią sportinę formą turiu būti dėkinga šiems žmonėms.
– Kiek reikia laiko tam, kad atsigautumėt po etapo?
– Paprastai aš atsigaunu per dvi tris dienas. Iš tikrųjų, viskas priklauso nuo to, kiek buvo nualintas organizmas.
– Žvilgsnis šiek tiek į priekį. Ar pavyks jums laimėti visus penkis šio sezono etapus?
– Būtų išties šaunu. Labai to norėčiau. Sezonas jau įpusėjo, dabar laukia patys svarbiausi startai, tad jei išlaikysiu gerą sportinę formą, tikiuosi, kad laimėsiu (šypsosi).
„Volkswagen MTB dviračių maratonų taurės“ etapo Ignalinoje startas – sekmadienį 12.00 valandą nuo Ignalinos vasaros estrados.
„Volkswagen MTB dviračių maratonų taurės“ tvarkaraštis:
2015.07.12 – Ignalina
2015.08.16 – Molėtai
2015.09.27 – Anykščiai
Daugiau informacijos www.mtb.lt bei facebooke.