2017 05 26

Naujas rekordas – ispanas vos per 26 valandas įveikė Everestą be deguonies

Ispanas Kilianas Jornetas pasiekė įspūdingą rekordą. 29 metų alpinistas ir ilgų distancijų bėgikas sugebėjo per 26 valandas pakilti į Everesto viršukalnę ir nusileisti žemyn be fiksuotų virvių ir deguonies.
Kilianas Jornetas
Kilianas Jornetas / „Instagram“ nuotr.

Ispanas pasirinko šiaurinį Everesto kraštą ir savo kelionę pradėjo praėjusį sekmadienį, o baigė pirmadienį.

„Iki 7700 metrų jaučiausi tikrai gerai ir kopiau pagal planą, tačiau tada pasijaučiau blogai. Greičiausiai dėl skrandžio viruso. Nuo tada tempas sulėtėjo ir turėdavau sustoti, kad atsigaučiau“, – po kelionės kalbėjo K.Jornetas.

VIDEO: Ispanas vos per 26 valandas įveikė Everestą be deguonies balionų

Jis tikėjosi pagerinti kartu ir nusileidimo nuo kalno rekordą, tačiau dėl skrandžio bėdų sustabdė kelionę po 38 valandų.

Ispanas jau kurį laiką vykdo savo išsikeltą tikslą – įkopti į aukščiausius pasaulio kalnus rekordiniu tempu (projektas pavadintas Summits Of My Life).

Jis jau yra pasiekęs įkopimo į Alpių viršukalnių Monblano (4808 m) ir Materhorno (4478 m), taip pat Akonkagvos (6959 m), Denalio (6196 m) ir Kilimandžaro (5895 m) rekordus.

Pirmasis bandymas šturmuoti Everesto rekordą vyko praėjusių metų rugsėjį, tačiau tuomet K.Jornetą sustabdė blogas oras.

2004 metais vietinis šerpas Pemba Dorje sugebėjo Everestą įveikti per 8 valandas ir 10 minučių, tačiau jis naudojosi ir deguonimi, ir pritvirtintomis virvėmis.

1953 metais, kuomet Everestą įveikė pirmieji žmonės – naujazelandietis Edmundas Hillary ir nepalietis šerpas Tenzingas Norgay – jiems prireikė septynių savaičių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis