Įkvėpė „Neregėtos Lietuvos“ albumo nuotrauka
Nors po oficialaus aprangos pristatymo buvo įvairių „lietuviškumo“ vertinimų, idėją šiai kolekcijai dizaineriai pasiskolino iš „Neregėtos Lietuvos“ albumo fotografijos. Joje įamžinti Trakų ežerai.
Būtent šioje nuotraukoje matomos spalvos ir atsispindi naujųjų Rio de Žaneiro drabužių dizaine.
Antrasis naujas elementas – ąžuolo lapas. Anot S.Bouffay – tai itin stiprus Lietuvos simbolis.
„Lietuva turi šį naują „LTeam“ logotipą – ąžuolo lapą. Tai puiki idėja – skirtingų sporto šakų susijungimas viename. Kai matau medį, matau vieną šalį, jo šakos yra sporto šakos, o lapeliai – sportininkai. Man ši ąžuolo lapų idėja buvo nuostabi, simbolizuoja visą galingą valstybę.
Nuo pat pradžių, kai ją pasiūlė, užsikabinome ir net nesistengėme galvoti apie kažką kito. Man šis medis yra puikus Lietuvos grožio simbolis“, – pasakojo jau ne kartą mūsų šalyje lankęsis prancūzas.
Čia pat jis pagiria lietuvius už puikų grožio suvokimą ir pastangas atrodyti stilingai. Prancūzas tai pastebėjo per savo apsilankymus Vilniuje. Kaip pat sako, dėl to greičiausiai ir kilo tiek daug diskusijų dėl olimpinės aprangos – lietuviai nori atrodyti gražiai.
Mėlyna – ne spalva
Kone daugiausiai nepasitenkinimo ir kritikos po oficialaus „Audimo“ aprangos pristatymo sulaukė sprendimas į nacionalinę aprangą įnešti naują, mėlyną, spalvą.
Vis dėlto tai didele dalimi buvo „Audimo“ komunikacijos klaida, mat tik su vien mėlynos spalvos marškinėliais sportininkai Rio nepasirodys. Tai tik papildoma kolekcijos dalis, kurią sirgaliai galės įsigyti parduotuvėse. Tam skirti ir salotinės spalvos marškinėliai, Aleksandro Pogrebnojaus pavadinti salotomis.
Tuo tarpu kitose aprangos komplektuose naudojama mėlyna turi savo paskirtį.
„Juk mūsų mėlyna yra tamsi, tai net ne spalva, kaip balta, juoda ar pilka, tik fonas. Kaip paveikslą išryškina didelis rėmelis, kaip brangų papuošalą išryškina didelė jo dėžutė. Ji pasirinkta tam, kad dar labiau išryškintų svarbiausią spalvą, žalią. Tikslas buvo padaryti žalią spalvą dar ryškesne ir matomesne“, – savo idėjas pasakoja S.Bouffay, pridėdamas, kad apie lietuvišką aprangos kolekcija galėtų kalbėti valandų valandas.
„Suprantu kritiką spalvoms, žmonės suprato, kad Rio bus naudojami mėlyni marškinėliai. Tai buvo mūsų klaida. Norėjome iškart parodyti viską, turbūt reikėjo pirmiausia pristatyti tik sportininkų aprangą“, – teigė prancūzas.
Dveji metai intensyvaus darbo
Kilus kritikos olimpinės aprangos bangai „Audimas“ bandė gelbėtis išplatindamas nevykusį pranešimą spaudai, kuriame bandyta „atsišaudyti“ į pagrindinius kritikuotojų argumentus.
Vienas daugeliui įstrigusių teiginių buvo tvirtinimas, kad kolekcijos kūryba truko dvejus metus. Atrodo, kam tiek laiko?
„Žmonės pirmiausia vertina išvaizdą, o sportininkai – dar ir patogumą, modernumą. Kai kuri paprastus drabužius, jie tiesiog turi atrodyti gražiai. Kai kuri sportinę aprangą, turi pirmiausia padaryti produktą funkcionalų, o jis dar turi būti ir gražus. Dar sunkiau, kai turi atspindėti visą valstybę.
Kiekvienas sprendimas gali turėti daug įtakos sportininkui, šalies įvaizdžiui. Kiekvienas sprendimas yra subalansuotas, praleidžiame daug laiko ties kiekviena detale. Yra labai daug niuansų, kuriuos reikia aptarti“, – tikino S.Bouffay, čia pat pridūręs, kad visus dvejus metus į Lietuvą kas mėnesį atvykdavo visai savaitei.
Be to, kaip teigė dizaineris, naujos technologijos sporto aprangų pasaulyje keičiasi kasmet, tad tai darbą dar labiau apsunkina.
„Stengėmės padaryti produktą, kurio sportininkas nejaustų. Mes darėme pasiūlymus, kuriuos teikėme sportininkams. Jie juos testavo ir pateikė mums savo nuomones. Sportininkai turėjo paskutinį žodį ties audinių tinkamumu, patogumu“, – apie gamybos procesą pasakojo prancūzas.
Tai – komandinis darbas, prie kurio prisidėjo ne tik S.Bouffay ir jo prancūzų kompanija „The No Door Project“, bet ir „Audimo“ dizaineriai Lietuvoje.
Ne pirmas toks projektas
S.Bouffay sporto aprangos srityje dirba jau du dešimtmečius, su partneriais kūrė aprangą Japonijos delegacijai prieš 2004 metų Atėnų olimpines žaidynes. Jo įkurtoje „The No Door Project“ Paryžiuje dirba septyni žmonės.
„20 metų specializuojamės sporto aprangoje, įskaitant kuprines, batus, aksesuarus ir techninę aprangą (pvz. alpinizmui). Turime užsakovų visame pasaulyje – Pietų Korėjoje, Rusijoje, Japonijoje, Kanadoje, Kinijoje.
Tai didžiulis projektas, „Audimas“ yra vienas didžiausių mūsų klientų. Mane pasirinko, nes turiu daug patirties, puikiai suprantu ergonomiją, gamybos procesą, žinau, kokios yra pasaulinės tendencijos, kurie geriausi audiniai ir technologijos“, – apie savo pasiekimus pasakojo J.Bouffay.
Anot prancūzo, su „Audimu“ buvo sutarta, kad jis aprangas kurs Rio žaidynėms. Ar bendradarbiavimas bus tęsiamas ir toliau, kol kas nėra aišku.