Tiesioginį šių istorinių lenktynių startą tiesiogiai per 15min.lt galima buvo stebėti šeštadienį nuo 15 val. Jachtos, startavusios Alikantės uoste, pasuks link Keiptauno (Pietų Afrikos Respublika). Šis, pirmasis etapas truks 3-4 savaites. Galutinis regatos finišas planuojamas Švedijoje 2015 m. birželį.
Tiesioginį šių istorinių lenktynių startą tiesiogiai per 15min.lt galėsite stebėti šeštadienį nuo 15 val.
Penktadienio popietę 15min.lt žurnalistas lankėsi uoste įrengtoje „Brunel“ komandos stovykloje. Čia vyko paskutiniai pasiruošimai: pirmajam etapui (iki Keiptauno) į vakuumnius maišus pakuojami drabužiai, maistas, primenantis karinį sausą davinį, atsarginės burės.
Per pertraukas tarp pasiruošimo Rokas Milevičius maloniai bendrauja su į Ispaniją atvykusiais tautiečiais: Lietuvos buriuotojų sąjungos prezidentu Nagliu Nasvyčiu, Pramonininkų konfederacijos prezidentu Robertu Dargiu, Raimundu Daubaru ir kitais jachta „Ambersail“ plaukiojančiais buriuotojais. Alikantėje buriuotoją palaiko ir „Mis Lietuva“ Jurgita Jurkutė, čia atskridusi su vyru Ryčiu Širvaičiu.
Tikslas – nugalėti
Nors startinis „In-port race“ plaukimas šalia Alikantės (skirtas žiūrovams ir beveik nelemiantis galutinio rezultato) komandai nebuvo itin sėkmingas (užimta ketvirta vieta iš septynių), Rokas Milevičius neslepia, kad jo ir komandos tikslas – nugalėti šiose lenktynėse, kupinose išbandymų. Bendras nuotolis, kurį turėtų įveikti jachtos – 71 745 km. Buriuotojų laukia ne tik permainingi Horno rago vėjai ir srovės, bet ir prognozuojamos 30 metrų aukščio bangos. Taip pat buriavimo istorijoje (netgi jachtos „Ambersail“ praktikoje) yra buvę atvejų, kai jachta kaip į uolą atsitrenkia į miegantį banginį... Pasak Roko, ne banginiai bus didžiausias pavojus – per audras šios regatos istorijoje yra buvę atvejų, kai buriuotojai į žemę nebegrįžo...
Bendras nuotolis, kurį turėtų įveikti jachtos – 71 745 km. Komandų biudžetai – apie 15 mln. eurų.
Rokas sako, kad jachtos ekipažas (aštuoni buriuotojai ir su jais plaukiantis žurnalistas, ruošiantis maistą) – labai profesionalūs. „Brunel“ jachta jau yra du kartus laimėjusi regatą aplink pasaulį, todėl visi dega noru tai padaryti ir trečią kartą. Siekdami tikslo, pasak Roko, „Brunel“ komandos nariai pavojingose vietose buriuos santūriai (kaip „In-port race“), o, kai leis sąlygos plauks itin dideliu greičiu.
Visos „Volvo 65“ klasės jachtos, dalyvaujančios regatoje – vienodos, gamintos toje pačioje gamykloje. Jų techniniai pajėgumai ir dydžiai suvienodinti po serijos nelaimių vandenyje, kai jachtos neatlaikydavo perkrovų per audras ir sulūždavo.