Primename, kad pirmąjį etapą Alikantė-Keiptaunas „Team Brunel“ su Roku baigė trečioje vietoje.
Startas ypatingai permainingomis sąlygomis
Iš pradžių jachtos turi plaukti griežtai pagal schemą uosto akvatorijoje (schema žemiau), o paskui pasuks į atvirus vandenis.
Starto procedūros pradžia Rokui ir „Team Brunel“ buvo sėkminga. Ilgą laiką komanda kovojo dėl 1-2 pozicijos. Tačiau priešpaskutiniame posūkyje ties Stalo kalnu staiga dingo vėjas, o tuo geriausiai pasinaudojo moterų komanda SCA, o „Brunel“ nukrito į 3-4 vietą. Tačiau prieš paskutinį posūkio plūdurą lietuvis ir jo komanda vėl susigrąžino lyderio poziciją.
Papildyta 18.45 val. Pakartojo starto Alikantėje sėkmę
Paskutinį posūkį, išplaukdami iš Stalo kalno įlankos, jei įveikė akivaizdžiai lenkdami konkurentus. Komentatoriai atkreipė dėmesį į didelę „Team Brunel“ buriavimo patirtį, kuri pravertė taip ekstremaliai keičiantis sąlygoms.
Papildyta 19.08 val. Deja, maždaug 50-ąją minutę po starto „Brunel“ jachta pateko į duobę – zoną be vėjo. Todėl vėl smuktelėjo į 4-ąją vietą. Šis kalnuotas Pietų Afrikos iškyšulys - tikras vėjų labirintas. Todėl situacija gali keistis ties kiekvienu nedideliu posūkiu ar kalnagūbriu.
Panašūs iššūkiai būriuotojų lauks artimiausias 30 dienų.
Rokas Milevičius – apie antrąjį etapą
„Pasak mūsų navigatorių komandos, tai bus pats sudėtingiausias etapas iš visų. Visa plaukimo ekvatorija yra labai labai neprognozuojama. Navigatoriai juokaudami sakė, jog finišuoti šiame etape ne paskutiniems jau bus labai geras rezultatas.
Pirmąją savaitę galima tikėtis truputį daugiau ir stabilesnio vėjo. Tuo metu tikimės įveikti daugiausiai jūrmylių šiame etape. Pagrindinis iššūkis ir lemiamas faktorius bus Agilos srovė, kuri leidžiasi žemyn nuo Madagaskaro pietryčių kryptimi, apsisuka ir šiek tiek piečiau grįžta atgal. Tad bus labai svarbu atsidurti reikiamoje vietoje reikiamu metu.
Galima būtų plaukti arčiau kranto ir bandyti išvengti priešinės srovės, bet nemanau, kad kas rizikuos, nes prognozė prie kranto rodo labai silpnus ir nepastovius vėjus. Tad labai tikėtina, jog visi laivai pradžioje plauks žemyn į pietus ir kai tik atsiras galimybė bandysim prasimušti į šiaurę.
Labai tikiuosi, kad Šv. Kalėdų nereikės sutikti laive.
Tiesa, pagal taisykles nebus galima plaukti į vakarus nuo Madagaskaro. Kaip bebūtų, visos linksmybės prasidės kylant į viršų. Esmė ta, kad šioje vietoje yra tropinių ciklonų juosta, kur sąlygos gali būti labai panašios, kaip pusiaujy arba mūsų jau išgyventi Doldrums, tik bėda, jog šie Doldrums tęsiasi apie 300 jūrmylių ir iš jų ištrūkti bus itin sudėtinga. Reikės tiesiog bandyti prasimušti. Taisyklė West is best čia nebegalioja.
Na, o ištrūkę tikėsimės pasikinkyti vietinius musonus. Tai šiaurės rytų vėjai, kurie mums turėtų padėti pasiekti Ormūzo sąsiaurį, kur taip pat turėtų būti labai sudėtingos salygos. Jei tikėti gandais, Abu Dabio komanda ten yra šiek tiek buriavusi ir šio sąsiaurio jiems niekada nepavyk praplaukti su burėmis, visada kurdavo variklį.
Taigi mūsų laukia labai įdomus etapas, kurio metu pozicijos keisis labai smarkiai taip, kad per daug nesinervinkit stebėdami rezultatus. Mes stengsimės plaukti santūriai ir atvykti į finišą pirmi, nors tai gali užtrukti ir iki 30 dienų. Labai tikiuosi, kad Šv. Kalėdų nereikės sutikti laive“, – rašo Rokas.