Primename, kad ketvirtajame etape, kuris startavo Kinijos Sanijos saloje, „Brunel Sailing“ komanda, kuriai atstovauja Rokas Milevičius, po gudraus ir priešininkams netikėto manevro, pasukę priešinga nuo finišo kryptimi ir tokiu būdu aplenkę Kurošio srovę, buvo nuo jachtų grupės atsiplėšę per 100 jūrmylių ir ilgai pirmavo. Tačiau persvara pamažu tirpo, jachta keletą kartų pateko į bevėjes zonas ir prieš pat finišą Kinijoje nukrito į penktą vietą. Absoliučioje įskaitoje Roko komanda vis dar lieka trečia.
Lenktynių maršrutą rasite čia.
Prieš startą Oklande – žaibo interviu su Roku Milevičiumi.
– Rokai, kokių ypatingų gudrybių šįkart imisis „Brunel“ komanda, kad išsiveržtų į priekį?
– Nepavadinčiau to ypatingomis gudrybemis, o tiesiog labai drąsiais taktiniais manevrais. Tik tokiais manevrais galima įgyti didesnį pranašumą, prieš kitus laivus. Nes, kai jachtos identiškos ir jų greitis beveik vienodas, labai sunku pabėgti vieniems nuo kitų. Tad lyderiams tai – savotiškas išbandymas, o komandoms, kurios šiek tiek silpnesnės, labai gera mokykla. Tokiu būdu jie gali stebėti lyderius ir mokytis, per daug nuo mūsų neatsilikdami. O, įplaukiant į tokias ekvatorijas, kaip pusiaujas, kur vėjai itin nenuspėjami, jiems gali labai pasisekti.
– Nesate sunkiausia jachta regatoje. Atrodytų, turėtumėte būti šiek tiek greitesni už konkurentus.
– Laivai sveria vienodai, bet mes pasiimame skirtingą kiekį daiktų, kurie ir sudaro tą vadinamą kilnojamą svorį. Mūsų komanda yra linkusi imti kuo mažiau svorio, šiam etapui mes pasiimame apie pusę tonos daiktų. Tai – maistas, atsargines laivo detalės, aprangos ir t.t. Visą šį svorį mes „įdarbiname“, kad laivas plauktų greičiau. Tai reiškia, jog kiekvieno manevro metu mes ši svorį turime pernešti iš vienos pusės į kitą ar iš galo į priekį ir atvirkščiai.
– Kokias išvadas padarėte ir kokius sprendimus renkatės po permainingos sėkmės ketvirtajame etape?
– Išvadų padaryta daug. Daugiausia – dėl sprendimų priėmimo ir komunikacijos laive. Tiesiog įpareigojome papildomai keletą žmonių būti atsakingais už komunikaciją ir informacijos sklaidą tarp navigatoriaus ir žmonių, dirbančių ant denio. Tiesa, nelaimingo atsitikimo buityje dėka mūsų iguloje šiame etape atsirado naujas žmogus, kuris tikrai įneš naujos energijos, bei naują požiūrį į buriavimą. Dirkas De Ridderis – labai patyręs ir geras buriuotojas. Tikrai bus įdomu su juo plaukti. Aš su juo budėsiu vienoje pamainoje (vachtoje).
– Šis etapas – pats ilgiausias nuotolio prasme. Ar tai naudingiau jums, ar varžovams?
– Etapas Oklandas-Itajai ilgas tik myliomis, tačiau laiko atžvilgiu jis bus pakankamai greitas, ketiname užtrukti apie 21 dieną. Tad tai yra pakankamai trumpas laiko tarpas, tokiam atstumui nuplaukti. Tiesa tropinis, ciklonas Pam šiek tiek sujaukė prognozes. Bet, jeigu viskas vyks pagal planą, mes dar turėtume spėti pasinaudoti šio ciklono likučiais ir su juo įveikti nemažai jūrmylių.
– Ar jūsų komanda vis dar turi noro ir motyvacijos įrodyti, kad yra geriausia „Volvo Ocean Race“?
– Taip, komanda „Brunel“ visada nusiteikusi pozityviai. Visos mintys – tik apie pergalę. Tik nesinori apie tai garsiai šnekėti. Po tokio nesėkmingo etapo mes jaučiamės itin motyvuoti ir supykę (ant savęs). Norime parodyti, kad mūsų vieta tikrai gerokai aukščiau. Taigi tikrai ketiname atsigriebti šiame etape.