„Sporto federacijų programos turi būti finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis, o fizinio aktyvumo projektai – Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo (KKSRF) lėšomis, kaip buvo iki 2008 m. Tai turi būti daroma pagal patvirtintus ir viešai skelbiamus kriterijus. Per aštuonerius metus, sumažinus valstybės finansavimą, sportas prarado daugiau nei 25 mln. eurų“, - sako KKSD generalinis direktorius Edis Urbanavičius.
Sporto šakų federacijos siekia, kad nuo 2017 metų KKSD pripažintų nacionalinių sporto federacijų didelio sportinio meistriškumo plėtros programos būtų finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis.
Be to, finansavimas turi būti skiriamas pagal aiškius, skaidrius, viešai skelbiamus, su sporto federacijomis suderintus finansavimo kriterijus. Kasmet federacijų finansavimui iš KKSD biudžeto, o ne Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo (KKSRF) turi būti skiriama ne mažiau nei 3,5 mln. eurų.
"Sulaukėme didelio federacijų palaikymo ir tuo pačiu svarbaus įpareigojimo. Federacijos siekia, kad jau kitąmet KKSRF lėšos, kurios nuo 2009 m. iki šiemet, buvo skiriamos nacionalinių sporto federacijų didelio sportinio meistriškumo plėtros programų finansavimui, būtų nukreiptos tikrajai paskirčiai – Lietuvos gyventojų fizinio aktyvumo skatinimui", - teigia E.Urbanavičius.
Raštus KKSD atsiuntė visos 18 valstybės strateginių ir prioritetinių sporto šakų federacijos. Iš 36 olimpinių sporto šakų federacijų, raštai gauti iš 31.
Nuo 2009 m. KKSRF lėšomis buvo pradėta finansuoti nacionalinių sporto šakų federacijų programas. Dėl to sumažėjo visuomenės fizinio aktyvumo skatinimo projektų finansavimas ir nukentėjo šių projektų įgyvendinimas.
KKSRF įstatymas numato, jog fondo lėšomis turi būti remiami kūno kultūros ir sporto trumpalaikės veiklos projektai, atsižvelgiant į KKSRF prioritetus ir projektų turinį, o ne sporto federacijų programos.
Be to, pagal Kūno kultūros ir sporto įstatymą, departamento pripažintų nacionalinių sporto šakų federacijų ilgalaikės veiklos programos turi būti finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis pagal skaidrius ir viešai skelbiamus finansavimo kriterijus.
Raštus KKSD įteikė: Lietuvos imtynių federacija, Lietuvos kyokushin karate federacija, Lietuvos žolės riedulio federacija, Lietuvos bobslėjaus ir skeletono sporto federacija, Lietuvos sportinių šokių federacija, Lietuvos dziudo federacija, Lietuvos stalo teniso asociacija, asociacija „Lietuvos ledo ritulys“, Lietuvos krepšinio federacija, Lietuvos lengvosios atletikos federacija, Lietuvos kudo sporto federacija, Lietuvos beisbolo asociacija, Lietuvos rankinio federacija, Lietuvos biatlono federacija, Lietuvos futbolo federacija, Lietuvos pulo federacija, Lietuvos gimnastikos federacija, Lietuvos tinklinio federacija, Lietuvos vandensvydžio sporto federacija, Lietuvos teniso sąjunga, Lietuvos irklavimo federacija, Lietuvos automobilių sporto federacija, Lietuvos šiuolaikinės penkiakovės federacija, Lietuvos regbio federacija, Lietuvos motociklų sporto federacija, Lietuvos jėgos trikovės federacija, Lietuvos kerlingo asociacija, Lietuvos nacionalinė slidinėjimo asociacija, Lietuvos sunkiosios atletikos federacija, Lietuvos sportinės žūklės federacija, Lietuvos rogučių sporto federacija, Lietuvos baidarių ir kanojų irklavimo federacija, Lietuvos fechtavimo federacija, Lietuvos bokso federacija, Lietuvos šaudymo sporto sąjunga, Lietuvos šachmatų kompozitorių sąjunga, Lietuvos čiuožimo federacija, Lietuvos dviračių sporto federacija, Lietuvos kendo asociacija, Lietuvos greitojo čiuožimo asociacija, Lietuvos motorlaivių federacija, Lietuvos rankų lenkimo sporto federacija, Lietuvos sambo federacija, Lietuvos orientavimosi sporto federacija, Lietuvos korespondencinių šachmatų federacija, Lietuvos plaukimo federacija, Lietuvos buriuotojų sąjunga, Lietuvos aeroklubas.