2015 04 10

„Švyturys Challenger Sailing“ kapitonas Domas Vyšniauskas: parodysime, ką sugebame geriausiai

Karibų jūros Antigvos saloje balandžio 25 – gegužės 1 dienomis vyks prestižiškiausia regata „Antigua Sailing Week 2015“, kurioje plazdės ir Lietuvos vėliavos. Mūsų šaliai šioje kasmetinėje regatoje atstovaus dvi jachtos. 44 pėdų ilgio jachtos12 narių įgula „Challenger“ turi ambicijų lipti ant nugalėtojų pakylos.
 „Švyturys Challenger Sailing“ kapitonas Domas Vyšniauskas
„Švyturys Challenger Sailing“ kapitonas Domas Vyšniauskas / „Švyturys Challenger Sailing“ nuotr.

Kapitonas Domas (33) nėra buriuotojas profesionalas, tačiau gali didžiuotis pasiektomis sportinėmis pergalėmis. 2014 metais su įgula jis dalyvavo Antigvos salos lenktynėse ir džiaugėsi geriausiu pasiektu rezultatu – ketvirtąja vieta. Buriavimas į aistringo buriuotojo gyvenimą atėjo labai seniai. Įvairius laivus turėjo Domo tėtis, todėl vaikystėje jis laiką leido ne sode, kaip daugelis kiemo draugų, o laivuose. Nuo 11 metų jis gyveno burių ir stiebų pasaulyje, nuolat jais domėjosi. Tačiau į tikrąjį buriavimą jį atvedė A. Dovydėno knyga „Buriavimas“.

Nuo 2005 metų prasidėjusi asmeninė pažintis su A.Dovydėnu įsuko į buriuotojišką veiklą, kurioje buvo apstu pirmų kartų: perplaukta Baltijos jūra, be žemės ilgiau nei 3 paros, įveikta Viduržemio jūra. Įgyta jūrinė praktika paskatino tęsti mokslus toliau, tad 2008 metais išlaikyti egzaminai I eilės vairininko kategorijai. Tai atvėrė naujas ekvatorijas: Kuba, Karibai, Havajai, Atlantas, Egėjo, Marmuro ir Adrijos jūros.

D.Vyšniauskas yra pagrindinis komandos žmogus, kurio tikslios ir aiškios komandos ves įgulą link pergalės. Jis siekia vadovauti tokiai komandai, kurią vienytų geriausio rezultato troškimas ir bendras sutarimas, kaip elgtis kiekvieną akimirką.

D.Vyšniauskas yra pagrindinis komandos žmogus, kurio tikslios ir aiškios komandos ves įgulą link pergalės.

Lenktynėse gali būti lemiamas kiekvienas tiksliai įvykdytas manevras, tad paklusti kiekvienai komandai yra svarbu. Domas, kaip tikras kapitonas, yra žmogus, su kuriuo niekas nedrįsta ginčytis – pasakė, ir šventa. Galvok, ką nori, o savo darbą atlik taip, kaip sugebi geriausiai. Taip pat tai ir komandos jungiamoji grandis. Visi supranta, kad varžybų startas, svarbiausias varžybų momentas, yra jo asmeninė akistata su kitais kapitonais, jo galimybė parodyti tai, ką sugeba geriausiai.

Domas sako, kad didžiausias iššūkis jam buvo pirmas savarankiškas plaukimas kapitono pareigose ir pirma savarankiška švartuotė, tačiau jis visada prisimins patį sunkiausią plaukimą – 3.5 paros per Viduržemio jūrą iš Aleksandrijos uosto Egipte iki Bodrumo Turkijoje. Jis dalyvavo projekte GOL2 ir plaukė jachta „Heaven Can Wait“. Šis pavadinimas tapo to nuotykio simbolu. Vieną iš tų naktų teko susipažinti su vėju Meltemi, kuris pavaišino daugiau nei 50 mazgų vėjo ir tokio aukščio bangomis, kad joms artėjant matydavai, kaip pro vandenį kiaurai švietė mėnulis. Tą naktį visi prisiminė, kaip reikia melstis.

Tą naktį visi prisiminė, kaip reikia melstis.

Buriavimas yra komandinis sportas, čia visi žino savo užduotis ir supranta, kad tik tuo atveju, jeigu komanda veiks kaip suderintas mechanizmas, galima pasiekti geriausių rezultatų. Domas sako, kad jie visi, besiruošiantys Antigvos salos lenktynėms, vienas kitą supranta iš antakio sujudinimo, nes kiekviena įgulos mažiausia klaida gali lemti pralaimėjimą. Komanda yra tada, kai priima tiek pergales, tiek pralaimėjimus. Visi, be jokių išimčių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų