„Tiek teisėjai, tiek varžybų dalyviai prognozes stebi, tačiau jos yra pateikiamos maždaug 10 m aukštyje. Tuo tarpu mes turime jachtų, kurių stiebai žemesni. Tad taip ir gavosi, kad didesnės jachtos, su didesniais stiebais, ilgiau turėjo stipresnio vėjo, o prie vandens jo nebuvo visai. Patys dalyviai pasakojo, kad distancijoje – viršutiniai vėjo indikatoriai ant burių rodo viena, o apatiniai – visai ką kitą. Tas kėlė sunkumų priimant sprendimus, kokiu kampu buriuoti geriausia“,- po finišo teigė vyriausias regatos teisėjas Rolandas Žentelis.
Kontrolinis laikas yra laikas, per kurį tos pačios jachtų grupės jachtos privalo kirsti finišo liniją po to, kai ją kerta pirmoji tos grupės jachta. Pasak regatos atstovų, vakar kontrolinis laikas svyravo nuo 1 iki 2 valandų, o paskutinė jachta, dar tilpusi į kontrolinį laiką, finišavo 21:34 val. Visos jachtos, nespėjusios į savo grupės kontrolinį laiką, gavo taškų skaičių, kuris buvo vienu tašku didesnis už paskutinę toje grupėje finišavusią jachtą.
Nepaisant tokių permainingų sąlygų, maždaug 30 jūrmylių distancija nuo Smiltynės jachtklubo iki Palangos ir atgal daliai įgulų buvo itin sėkminga. Didžiųjų jūrinių jachtų grupėje į priekį akivaizdžiai ir stipriai išsiveržė Algirdo Žižio vadovaujama „X-35“ klasės jachta „TE KYLA“.
Jie šoktelėjo ir rezultatų lentelėje kovoje dėl pagrindinių regatos taurių. Šiuo metu, po dviejų etapų, būtent ši įgula užima pirmąją vietą kovoje dėl didžiosios regatos taurės ir vos 12 minučių atsilieka nuo pirmos vietos kovoje dėl absoliučiai greičiausios jachtos. Čia pirmą vietą užima naujoji kapitono Raimondo Šiugždinio vadovaujama „Arabela-Auga“ įgula.
Kovoje dėl Mažosios regatos taurės jau dabar, vos po dviejų etapų, pakankamai užtikrintai pirmauja kapitono Alberto Lukšio vadovaujama jachtos „Mirage“ įgula. Jie kol kas užima pirmąją vietą ir savo jachtų grupėje.
Pasak R.Žentelio, labai sunku pasakyti, kas būtent lėmė tokias „netvarkingas“ ir permainingas sąlygas, tačiau simboliška, kad tokius pokštus gamta buriuotojams iškrėtė būtent „Gamtos ateities“ etapo metu – etapo, kurio pagrindinė idėja ir liečia rūpestį dėl globalių klimato pokyčių ir juos lemiančio gamtos užterštumo.
„Čia, po viena – 54-osios „Kuršių marių regatos“ – vėliava telpa ir sportas, ir tvarumo idėjos, ir noras skleisti geros nuotaikos bei puikios energijos bangą renginio metu, kuri vėliau nuvilnija per visą Lietuvą. Tai, kad giliausias tradicijas Lietuvoje turintis buriuotojiškas renginys, remdamasis gerosiomis pasaulinėmis praktikomis, kasmet tampa vis labiau socialiai atsakingas, grįstas vis platesnėmis tvarumo programomis ir aktyviais veiksmais, atitinka ir mūsų tikslus“,- po etapo finišo teigė Karolis Šiaudikulis, regatos partnerių, pakuočių tvarkymo organizacijos „Gamtos ateitis“, vadovas.
Būtent su įmone „Gamtos ateitis“ jau eilę metų vykdomas ir tvarumo projektas „Ne plastiko bangai“, kurio metu, vos regatai persikėlus į Nidą, antradienį, vykdoma paplūdimių tvarkymo akcija. Šį antradienį ji Nidoje startuos 12:00 ir prie jos, kaip ir kasmet, kviečiami prisijungti visi norintys – tereikia vidurdienį ateiti prie Regatos scenos Nidos uostelyje.
Šiemet regatos tvarumo programa buvo papildyta ir veiksmais, siekiančiais mažinti į aplinką išmetamo CO2 kiekius. Tiek regatos dalyviai, tiek partneriai skatinami elgtis tvariai, o organizatoriai įsipareigojo apskaičiuoti, kiek į aplinką dėl transporto, nakvynių ir renginiams sunaudotos elektros į aplinką bus išmesta CO2 ir šį kiekį kompensuoti sodinant medžius bei diegiant saulės elektrines.
Antrasis, „Gamtos ateities“ regatos etapas, finišavęs Smiltynėje, uždarė pirmąją regatos dalį, vykstančią Smiltynės jachtklube ir visos jachtos su įgulomis persikėlė į Nidą, kur regata truks iki liepos 31 dienos. Iš viso regatos dalyviai susirungs 5 skirtinguose etapuose. Pilni regatos rezultatai čia.