Pasak „Team Brunel“ komandos navigatoriaus Andrew Cape’o, tokie trumpi etapai, ypač varžybų pabaigoje, yra ypač įtempti, nes kiekviena klaida gali lemti galutinį rezultatą.
Šeštadienį vykusiose Lisabonos „In-Port Race“ uosto varžybose „Team Brunel“ komanda, kurioje plaukia lietuvis buriuotojas Rokas Milevičius, liko penkta.
„Vakar mums buvo itin nesėkminga diena. Visi padaryti sprendimai buvo klaidingi,“ – apie uosto varžybas Lisabonoje sakė R. Milevičius.
Jam pritarė iš komandos kapitonas Bouwie Bekkingas: „Po pirmųjų klaidų mes visą likusį laiką buriavome varžybose, kurios iš principo jau buvo pralaimėtos. Tai tiesiog buvo nesėkminga diena.“
Nepaisant nesėkmės Lisabonoje, bendrojoje „In-Port Race“ varžybų įskaitoje „Team Brunel“ tvirtai laikosi antroje vietą ir, svarbiausia, net aštuoniais taškais pirmauja prieš didžiausius savo konkurentus – kinus „Dongfeng Race Team“.
„In-Port Race“ taškai į bendrą įskaitą neskaičiuojami, tačiau turės reikšmės, jei varžybų pabaigoje komandos turės surinkusios po vienodai taškų.
Didysis pirmojo Europos etapo išbandymas – Biskajos įlanka.
Šis vandens ruožas dažnai stebina nenuspėjamomis bangomis ir piktais štormais. Tai bus visiškai kitoks etapas – ne tolimas jūrinis, o besidriekiantis arčiau pakrantės. Svarbiausia taps aiškiai numatyti, kaip tarpusavyje sąveikaus susitinkantys vėjai, srovės ir bangos, bei priimti itin tikslius sprendimus pagal šiuos parametrus.
„Negaliu pakęsti trumpų etapų – čia per daug visko nutinka“, – šypsosi „Team Brunel“ navigatorius Andrew Cape’as.
„Šis etapas labai svarbus. Kiekviena jūrmylė čia turės penkiolika kartų daugiau vertės nei pirmajame etape. Viena klaida, viena sugadinta burė ir gali likti paskutinis“, – prideda buriuotojas.
Komandos kapitonas B. Bekkingas aštuntąjį etapą pasitinka su daugiau optimizmo:
„Džiaugiuosi, kad antroje etapo pusėje nusimato daug vėjo. Jei orų prognozės neklysta, mums tai atveria puikias galimybes, nes dažniausiai būname stipresni prie stiprių vėjų. Paskutinė etapo atkarpa prieš pat pasiekiant Lorjaną gali būti įtempčiausios 24 valandos per visas varžybas.“
Pasak lietuvio R. Milevičiaus, daug ką lems sprendimai, priimti atsižvelgiant į Prancūzijoje besiformuojančią žemo slėgio sritį ir jos judėjimą.
„Nuo šio ciklono judėjimo krypties priklausys ir mūsų maršrutas. Mūsų laukia pakankamai lėtas, bet labai taktiškas ir varginantis plaukimas su daug vendų ir kitokių manevrų. Taip, kad turėtų būti labai įdomus etapas, nes šiame etape niekas nebus aišku iki pat finišo“, – teigia R. Milevičius.
Bendroje varžybų įskaitoje komandos išsidėsto tokia tvarka:
1. Abu Dhabi Ocean Racing (Jungtiniai Arabų Emiratai) – 16 taškų
2. Team Brunel (Olandija) – 22 taškai
3. Dongfeng Race Team (Kinija) – 22 taškai
4. Team Alvimedica (JAV) – 27 taškai
5. MAPFRE (Ispanija) – 27 taškai
6. Team SCA (Švendija) – 43 taškai
7. Team Vestas Wind (Danija) – 52 taškai
„Volvo Ocean Race“ yra aukščiausio lygio buriavimo profesionalų lenktynės aplink pasaulį. 2014 metų spalio pradžioje Alikantėje (Ispanija) startavusi regata truks iki šių metų birželio pabaigos, ir finišuos Geteborge (Švedija). Iš viso devynis etapus turintis maršrutas driekiasi beveik 40 tūkst. jūrmylių (72 tūkst. km). „Volvo Ocean Race“ pripažįstamos vienu sudėtingiausių ir daugiausiai ištvermės reikalaujančių sporto įvykių planetoje šalia Dakaro Ralio ar „Tour de France“ dviračių lenktynių. Gyvai varžybas galima sekti www.volvooceanrace.com