2014 06 04

5 dažniausiai pasitaikančios klaidos perkant deimantus

1. Manymas, jod visi deimantai tos pačios spalvos, švarumo bei briaunavimo, yra vienodi. Pasaulyje jau ryškiai yra nusistovėjusi deimantų gradavimo sistema pagal 4C parametrus,...

1. Manymas, jod visi deimantai tos pačios spalvos, švarumo bei briaunavimo, yra vienodi.
Pasaulyje jau ryškiai yra nusistovėjusi deimantų gradavimo sistema pagal 4C parametrus, kurie taikomi tik apvaliems briliantams. Tačiau, net ir vienodai įvertinus du deimantus, jie nėra vienodi. Pasaulyje nerastumėte dviejų identiškų deimantų, kaip ir žmonės, visi deimantai yra skirtingi. Vienas gali labiau atspindėti šviesą, žaižaruoti, turėti intarpus skirtingose vietose, todėl įsigiję deimantą, galite jaustis drąsūs, jog jis toks vienintelis.
2. Manymas, jog spalva ir švarumas yra pagrindiniai kriterijai, kurie nulemia kainą.
Iš tiesų, vienas svarbiausių kriterijų, kuris nulemia deimantų kainą yra briaunavimas. Be abejo, visi keturi deimanto parametrai (4C) yra svarbūs, taigi nereikėtų nei vieno iš jų išskirti. Gemologai atsižvelgia į daugelį kitų deimanto charakteristikų, prieš priimdami sprendimą dėl jo bendros kokybės bei vertės. Jei, du briliantai yra vienodo švarumo, (pvz. SI), svorio (pvz. 0.50ct) ir vienodos spalvos, (pvz. G), tuomet vertė bus didesnė to brilianto, kurio briaunavimas yra geresnis.
3. Manymas, jog visi deimantai yra gero briaunavimo.
Briaunavimas, yra vienas svarbiausių deimanto parametrų, nes nuo jo priklauso kaip gražiai deimantas spindės ir kiek maksimaliai jis atspindės į jį patenkančios šviesos. Deja, ne visi deimantai yra gero, labai gero ar idealaus briaunavimo. Kartais, deimantų apdirbėjas tam, kad išsaugotų deimanto karatų svorį, gali jį išbriaunuoti ne visai tinkamai. Pvz., norint išsaugoti 1.00ct deimantą, jo briaunos gali būti ne visai lygios, nes išbriaunavus taisyklingai, jis virstų 0.95ct svorio deimantu, kurio kaina rinkoje, greičiausiai būtų mažesnė nei 1.00ct brilianto. Bet tai tik tam tikri atvejai, tačiau, visuomet prieš perkant deimantą reikia atkreipti dėmesį ne tik į jo karatų kiekį, spalvą ar švarumą, bet, taip pat, ir į briaunavimą.
4. Manymas, jog visi parduotuvėse parduodami deimantai yra gerai įvertinti.
Neapsirikite ir nesidžiaukite iš anksto aptikę didelį ir santykinai nebrangų briliantą. Visada reikalaukite iš pardavėjo Lietuvos Prabavimo Rūmų sertifikato, kuris pagal Lietuvos Respublikos įstatymus yra privalomas. Kartais didesni deimantai turi ir tarptautinius sertifikatus, kuriuose yra nurodyta išsamesnė deimanto charakteristika. Prieš pirkdami deimantą, visada reikalaukite jo kokybę patvirtinančio sertifikato. Tik tada žinosite, ar tikrai nusipirkote vertingą briliantą.
5. Manymas, jog pigesnis cirkonis blizga taip pat kaip deimantas.
Tiesa ta, kad cirkonį nuo deimanto vizualiai atskirti yra sunku ir tai galima padaryti naudojant specialius aparatus arba su profesionalaus gemologo pagalba. Tačiau netiesa, jog cirkonis atspindi daug daugiau šviesos nei deimantas. Cirkonio akmenukai yra dirbtiniai, deimantai – susiformavę natūraliomis gamtos sąlygomis, be to, jie yra kiečiausi pasaulyje mineralai, todėl deimantą subraižyti gali nebent kitas deimantas. Dėl savo kietumo bei patvarumo, deimantas ir yra gavęs ilgaamžiškumo apibūdinimą, kaip „Deimantai amžinai!“ (ang. Diamonds are forever) bei tokiu šūkiu JAV neretai yra apibūdinami briliantai. Tuo tarpu, cirkonis, laikui bėgant apsibraižo ir nustoja blizgėti, tai tiesiog paprastas stiklas, kuris nešiojamas papuošaluose su laiku praranda savo vertę. Todėl niekada neapsiriksite vietoj cirkonio pasirinkę deimantus. Tai bus jūsų investicija į ateitį.

Straipsnį parengė Tautėja Stasiūnaitė

Straipsnį parengė Indivi.lt deimantų specialistė Tautėja Stasiūnaitė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis