Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2013 09 24

Keturias dienas be vandens gyvenantys vilniečiai miesto valdžios pagalbos nesulaukia: naudojasi lauko tualetais

Mindaugo g. 3, Vilniuje jau ketvirtą dieną atjungtas vanduo. Priežastis – šalia renovuojamas namas ir statybininkai panaikino Mindaugo g. 3 namui priklausantį nuotekų šulinį, tad...
Temos: 1 Tualetas

Mindaugo g. 3, Vilniuje jau ketvirtą dieną atjungtas vanduo. Priežastis – šalia renovuojamas namas ir statybininkai panaikino Mindaugo g. 3 namui priklausantį nuotekų šulinį, tad dabar visi Mindaugo g. 3 namo apatiniai aukštai užpilami viršutinių aukštų fekalijomis, kadangi nėra kur nutekėti nuotekoms.

Namo administratorius „Naujamiesčio Būstas“ atjungė vandens tiekimą butams šeštadienį, tačiau nepasirūpino informuoti namo gyventojų, kas nutiko (tik šiandien ryte informacija apie atjungtą vandenį buvo iškabinta). Taip pat nors įstatymas nurodo per 12 valandų užtikrinti geriamo vandens tiekimą gyventojams, jau 4 diena gyventojai negauna geriamo vandens. Gyventojai neinformuoti, kiek tokia situacija tęsis. Sakoma, kad šulinys bus taisomas, tačiau kiek tai truks? Niekas negali pasakyti.

Vilniaus savivaldybėje siuntinėjami gyventojai nuo vieno prie kito bene atsakingo žmogaus. Pati šiandien skambinau bent 4 numeriais, kol galiausiai šiokios tokios informacijos gavau iš vienos Vilniaus savivaldybės darbuotojos. „Naujamiesčio būstas“ buvo nustebęs, kai šiandien pareikalavau, jog pagaliau pradėtų tiekti geriamą vandenį įstatymų nustatyta tvarka (nors priklausytų jau po 12 valandų). O kur gyventojams apsiprausti? O kaip pasigaminti valgyti be vandens? Kaip išplauti indus? Kur skalbti drabužius? Nėra galimybės laikyti higienos normų.

Savivaldybė mane informavo, kad čia išskirtinis atvejis, ir kad įstatymai nenumato, kiek gali trukti tokia situacija – gyventojams atjungti vandenį. Tad gyventojai gali būti palikti be dušo savaitei, o gal ir ilgesniam laikui? Nėra teisės aktų, o jei pats bandai aiškintis, tai niekas nenori atsakyti. Atsakingų žmonių ir tų, kurie organizuotų, kad gyventojai galėtų normaliai gyventi, rūpintųsi, kad bent įstatymų nustatytos normos būtų įvykdytos, panašu, kad nėra. Ką jau kalbėti apie informaciją, kokių kompensacijų gali tikėtis gyventojai už patirtą žalą? Pagal tai, kiek supratau iš atsakingų darbuotojų, tai kompensacijų gyventojams – jokių. Gali gyventi kad ir savaitę be dušo. Tai jau niekieno problema.

Išties nežinau, ko verti pas mus sukurti valstybiniai organai, jei net žmonėmis savo negali pasirūpinti.

„Vilniaus vandenų“ komunikacijos skyriaus vadovė Eglė Matonienė IKRAUK.LT sakė, jog už viską atsakingas „Naujamiesčio būstas“. „Mūsų eksplotuojamuose vandentiekio ir nuotekų tinkluose nėra jokių sutrikimų – tiekiamas vanduo, surenkamos nuotekos. Jei kažkas yra negerai name ar kieme, už tai atsakinga namą administruojanti įmonė“, – patikino moteris.

„Naujamiesčio būsto“ atstovas Paulius Ugianskis redakcijai taip pat pateikė savo komentarą: „Vanduo Mindaugo g. 3 name buvo atjungtas dėl to, jog rangovas, kuris vykdo Basanavičiaus g. 15 namo rekonstrukciją, nugriovė projekte nepažymėtą nuotekų šulinį. Po šio incidento nuotekos ėmė kilti į pirmojo aukšto patalpas, todėl namo administratorius nedelsiant sureagavo į situaciją ir, siekdamas išvengti dar didesnių nuostolių, atjungė šalto vandens tiekimą. Apie įvykusią avariją gyventojai buvo operatyviai informuoti skelbimo lentoje, internetiniame puslapyje bei papildomai žodžiu – namo vadybininkė lankėsi pas gyventojus ir išdėstė susidariusią padėtį. Atkreipiame dėmėsį, kad kaltę dėl įvykusios avarijos turėtų prisiimti pastato rekonstrukciją vykdantys asmenys, nes būtent dėl jų neapdairumo gyventojai patiria minėtus nepatogumus. Siekdami, kad gyventojai galėtų vėl kuo greičiau naudotis visomis komunikacijomis, kreipėmės į rekonstrukcijos užsakovus, kurie pažadėjo, jog iki šios dienos vakaro, o veliausiai – rytoj, nugriautas šulinys bus atstatytas.“

JULIAUS KALINSKO/15MIN.LT NUOTR.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos