Japonų sveikos gyvensenos žinovė dalinasi, ko neturėtų daryti žmonės, besigrožėdami sakuromis

Sakurų žydėjimas – viena laukiamiausių pavasario dovanų. Vis daugiau gyventojų iš įvairių Lietuvos miestų ir miestelių gali pasidžiaugti šiuo įstabiu vaizdu, nes sakurų parkai sparčiai populiarėja.
Kaune pražydo sakuros
Kaune pražydo sakuros / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Beža Familia“ savininkė, japonų sveikos gyvensenos žinovė Erika Stankevičiūtė pranešime žiniasklaidai teigia, kad ši šventė simbolizuoja mistišką gamtos virsmą, kuris svarbus daugelio šalių kultūroje. Be to, ji turi gilias tradicijas ir savitas taisykles.

Didelio visuomenės dėmesio sulaukiantys žydintys medžiai japonams, pasak pašnekovės, simbolizuoja gyvenimo ciklą, o žavėjimosi japoniškų vyšnių žiedais paprotys turi savo pavadinimą – Hanami.

Asmeninio arch. nuotr./Erika Stankevičiūtė
Asmeninio arch. nuotr./Erika Stankevičiūtė

Stebėti, bet ne liesti

„Stebėti, o ne liesti sakuras yra viena iš šios šventės tradicijų. Mažai apie tai kalbama, bet japonams tai tarsi gyvenimo trapumo ir laikinumo simbolis, prisiminimas apie išėjusiuosius bei pagarba jiems“, – pasakoja E. Stankevičiūtė.

„Hanami“ – grožėjimosi sakurų žiedais pavasario šventė Japonijoje, menanti ilgas tradicijas, jau nuo VIII amžiaus. Šie medžiai Japonijoje žydi apie 10 dienų, anksčiausiai pradeda žydėti pietinėse Okinavos salose vasario mėnesį ir vėliausiai šiauriniame Hokaide balandį.

Nemažai laiko tekančios saulės šalyje praleidusi pašnekovė pastebi, kad japonai moka į gyvenimą pažvelgti iš šalies ir pabūti savo pačių gyvenimo stebėtojais. Prisilietimas prie žiedų, jų apkabinimas, glaudimas prie veido fotografuojantis jiems yra nesuprantama.

Asmeninio arch. nuotr./Erika Stankevičiūtė Japoniijoje
Asmeninio arch. nuotr./Erika Stankevičiūtė Japoniijoje

„Labai norisi pasidalinti šia žinia, nes jos esmė tradicijos puoselėtojams yra labai reikšminga. Liesti sakurų jokiu būdu nerekomenduojama“, – įsitikinusi japonų klinikos savininkė Erika.

Ji ne sykį stebėjo, kaip tolimosios šalies atstovai su liūdesiu žvelgia į krintančius žiedlapius, o savo jausmus apibūdina lyg greitai prabėgančio gyvenimo suvokimą.

Asmeninio arch. nuotr./Č. Sugiharos parkas sostinėje
Asmeninio arch. nuotr./Č. Sugiharos parkas sostinėje

Prisiminti laikinumą

Hanami, pasak E. Stankevičiūtės, reiškia stebėti žiedų grožį ir kartu prisiminti mūsų laikinumą.

„Kaip ir pavasario žiedai mes irgi pražystame ir nukrentame.Tad, įprastai daug teigiamų emocijų sukeliantis reginys yra raginimas atsigręžti į save, savo tikslus ir svajones. Tai yra dar viena proga prisiminti gyvenimo prasmę“, – dalinasi E. Stankevičiūtė.

„Hanami“ – šimtmečių tradicijų šventė Japonijoje, patys medeliai per paskutinius dešimtmečius paplito po pasaulį. Europos didmiesčiuose ir užmiesčio parkuose tapo populiarūs sakurų medelių sodai. Jie gražiai įsikomponuoja į miestų landšaftą ir džiugina įvairių tautybių žmones. Čia lankytojai stengiasi nufotografuoti žiedus ir save tuo pačiu. Ten rengiami įvairūs meniniai projektai, koncertai ir kitos šventės kurios pritraukia tūkstančius žmonių.

Asmeninio arch. nuotr./Sakurų sode Japonijoje
Asmeninio arch. nuotr./Sakurų sode Japonijoje

Sakurų parkai, alėjos ir sodeliai Lietuvoje

Vilniuje – Vilniaus universiteto botanikos sodo Vingio skyriuje, „Č. Sugiharos“ sakurų parke prie Baltojo tilto ir pie MRU universiteto.

Kaune – Nemuno saloje, prie Č. Sugiharos namų muziejaus J. Tumo – Vaižganto gatvėje.

Klaipėdoje – Danės upės pakrantėje.

Šiauliuose – Dainų parke.

Kretingos rajone – Japoniškame sode.

Alytuje – Sakurų alėja, Žaliojoje gatvėje.

Druskininkuose – Vijūnėlės parke.

Kalvarijoje – Sakurų parke šalia gimnazijos.

Skuode – Sakurų parke.

Pakruojyje – miesto parke, Sakurų sode.

Šilalėje – alėjoje šalia rajono ligoninės.

Raseiniuose – Maironio parke.

Kėdainiuose – Atminties skvere.

Elektrėnuose – Jaunimo sakurų parke.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis