Tokių konsultacijų per pastaruosius metus, pasak Kauno klinikų Skubios medicinos klinikos gydytojos, Telemedicinos centro koordinatorės Gailės Damulevičiūtės, atlikta per 2000. Didžioji dalis jų nėra itin rimtų pacientų, tačiau atvejų, kai pavyko išgelbėti pacientą, nes gydymo jam reikėjo tuoj pat ir laikas, per kurį būtų vykę į Kauno klinikas, galimai būtų pabloginęs padėtį – irgi ne vienas. Apie visa tai ir daug žadančią technologijos ateitį – pokalbis 15min studijoje.
– Kaip į mediciną nuotoliu (telemediciną) reaguoja visuomenė? Ar regionų pacientai jaukinasi tą mintį, kad priėmimo skyriuje gali būti pakonsultuoti Kauno klinikų specialistų, bet per nuotolį – įrangos pagalba?
K.S. Galėčiau sakyti, kad visuomenė bendrai pervertina diagnostinių ar instrumentinių tyrimų įtaką diagnozės nustatymui. Nuo senų laikų yra žinoma ir dabar tai nepasikeitę, kad 80 proc. diagnozės paprastai sudaro paciento pasakojimas. Labai dažnai pacientas pats užveda ant kelio gydytoją, ieškant teisingos diagnozės.