Romos Aukštosios mados savaitė: dizainerio Camillo Bona himnas Romai

Baltojo travertino skaistumas, saulės zuikučių spindesys, Tibro srovės sukeliamas miražas. Mes visi ne kartą esame vaikščioję gražiausiomis Romos senamiesčio gatvėmis, žavėjomės baltąja architektūros spalva, Viduržemio jūros klimato pušaitėmis, bet niekada to miražo nepamatėme.
Camillo Bona kolekcijos modeliai
Camillo Bona kolekcijos modeliai / 15min montažas

Didysis Romos grožis dizainerio Camillo Bona akimis Romos aukštosios mados savaitėje tvykstelėjo nauja šviesa lyg vilties blyksnis.

Ne kartą esu rašiusi apie tai, kad ne tik politikai kuria politiką. Aukštosios mados savaitėje už gražiausio pasaulio miesto išsaugojimą ne kartą kovojo meno žmonės. Mados dizaineriai, kuriantys kraujo lašais aptaškytas sukneles įspėja parlamentarus – kovosime už Romą iki paskutinio kraujo lašo.

Romos Aukštosios mados stilistas Camillo Bona – vienas švelniausių ir subtiliausių pasaulio vyrų, kuriuos man teko kada nors pažinti. Praėjusį savaitgalį Romos Aukštosios mados savaitės metu Camillo Bona prie Romos prisilietė kaip tikras jautrus menininkas. Tačiau su munchišku (Edvardas Munchas – norvegų dailininkas, garsiausias savo paveikslu „Šauksmas“ – red. past.) „šauksmu“: „gelbėkime La Dolce Vita miestą“.

Stampaestera.org nuotr./Camillo Bona kolekcija
Stampaestera.org nuotr./Camillo Bona kolekcija
Stampaestera.org nuotr./Camillo Bona kolekcija
Stampaestera.org nuotr./Camillo Bona kolekcija

Menininkas savo kolekciją įpynė į subtilų muzikinį foną, kurį „pasiskolino“ iš legendinio Italijos kinematografo – kino juostų Federico Fellini „La Dolce Vita“, Roberto Benigni „La vita e bella“, William Vyler „Vacanze Romane“ ir kitų. Visos juostos filmuotos Romoje.

Stampaestera.org nuotr./Camillo Bona kolekcija
Stampaestera.org nuotr./Camillo Bona kolekcija
Stampaestera.org nuotr./Camillo Bona kolekcija
Stampaestera.org nuotr./Camillo Bona kolekcija

Podiumo gale kabančiame ekrane – XX a. 6-ojo dešimtmečio Amžinojo miesto vaizdai. Sepijos efektas: juodai balti Veneto ir Condotti, Corso ir Margutta gatvės barai ir restoranai, renesansinė ir barokinė Roma, prabangūs viešbučiai Antikos fone, autobusai ir vespos centrinės Romos gatvėse, mados butikų vitrinos.

Tai – klestinčios Romos vaizdai. Jų fone ant mados takelio pražingsniavo Camillo Bona moterys vilkinčios elegancija kvapą gniaužiančiais krepo, atlaso, marginto šilko ir organzos audiniais, išaustais tik vienam klientės drabužiui. Ištapytais tik vienam vieninteliam modeliui. Papuoštam trapiais lyg drugelio sparnai gipiūrais.

Stampaestera.org nuotr./Camillo Bona kolekcija
Stampaestera.org nuotr./Camillo Bona kolekcija
Stampaestera.org nuotr./Camillo Bona kolekcija
Stampaestera.org nuotr./Camillo Bona kolekcija
Stampaestera.org nuotr./Camillo Bona kolekcija
Stampaestera.org nuotr./Camillo Bona kolekcija

Jie simbolizavo ne tik dievišką Romos miesto grožį ir jo moterų „donna di classe“ – (it. aristokratiška, elegantiška moteris) pasaulį žavinčią eleganciją. Bet ir dizainerio skausmą dėl miesto tragedijos , kurią jis išgyvena šiandien. Chaoso, netvarkos, politikų apsileidimo Romą.

Tą patį vakarą vykusioje dizainerio – romantiko Renato Balestra kolekcijos pristatyme dalyvavusi Romos miesto merė Virginia Raggi pasiteisino į Camillo Bona kolekcijos pristatymą negalėjusi atvykti.

Tačiau mada – tai tikėjimas, tai viltis ir Romą dievinančių žmonių pagalbos šauksmas. Roma ne kartą buvo sudeginta, patyrė marą, žemės drebėjimus, bet išliko.

Camillo Bona pranešė žinią: Roma išliks, net jei ją valdys abejingi politikai. Tai pranešė balta skaidri lyg miražas kolekcijos spalva ir ekrane nauja šiandienos Roma – išreikšta ryškiausios paletės spalvomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis