2011 01 30

„Halls Winter Rally“. Tai buvo daugiau nei tik ralis

Sausio 29-oji visam Utenos rajonui tapo didele švente – kiekvieną žiemą šio miesto apylinkėse vyksta begales žiūrovų sutraukiantis žiemos ralis, tačiau šio renginio organizatoriai pirmąjį didesnį 2011 metų Lietuvos autosporto įvykį pelnytai galėtų vadinti įsimintiniausiu ralio renginiu per visą šalies istoriją.
Įkrauk.lt nuotrauka
Įkrauk.lt nuotrauka / Įkrauk.lt reporterio nuotrauka

Sausio 29-oji visam Utenos rajonui tapo didele švente – kiekvieną žiemą šio miesto apylinkėse vyksta begales žiūrovų sutraukiantis žiemos ralis, tačiau šio renginio organizatoriai pirmąjį didesnį 2011 metų Lietuvos autosporto įvykį pelnytai galėtų vadinti įsimintiniausiu ralio renginiu per visą šalies istoriją.

104 ekipažai (beveik pusė jų iš užsienio), keliasdešimt tūkstančių žiūrovų (šį skaičių dar patikslins organizatoriai), 12 greičio ruožų. Pirmieji du skaičiai – rekordiniai Lietuvos ralio istorijoje (žiūrovų taip pat buvo tikimasi sulaukti daugiau nei anksčiau). Net 55 automobiliai, varomi visais keturiais ratais!

Va čia tai buvo renginys! Jau nuo pirmojo greičio ruožo tarp dalyvių užvirė negailestinga, o žiūrovams – ypač įspūdinga kova, trukusi iki pat dvyliktojo etapo finišo. „Nesveiki“ šuoliai per tramplinus, skersai „išimami“ posūkiai, po kiekvieno pravažiuojančio bolido ateinantis jo sukeltas didžiulis sniego gūsis bei ausis užgulančios aistruolių ovacijos po kiekvieno vos kelis metrus nuo jų pralekiančio automobilio. Tai buvo „fun“!

Žinoma, buvo ir minusų. Kai kam galėjo nepatikti vėsus oras (nors iš žiemos geresnio tikėtis turbūt negalima), problemos su automobilių statymu (ypač išvažiavimu iš mašinų statymo vietų), dalis girtų ar nedrausmingų žiūrovų. Bet juk prisikabinti galima prie bet ko, ar ne?

Vis tik svarbiausia šiemetinio žiemos ralio dalis – jo dalyviai. 56 lietuvių ekipažai, 27 „braliukų“ latvių, likusieji – iš kitų aplinkinių valstybių. Kaip jau minėta, bendras ralyje dalyvavusių ekipažų skaičius buvo rekordinis. Tiesa, iš 104 startavusių finišą pasiekė 68, likę pasitraukė nebaigę varžybų dėl įvairiausių priežasčių (pvz. Ramūnas Čapkauskas apsivertė, Vytauto Švedo automobilis turėjo techninių nesklandumų ir t.t.).

Galbūt kiek liūdna tai, kad mūsų tautiečiai „braliukams“ ralyje neprilygsta. Net 4 geriausią laiką parodę ekipažai buvo iš Latvijos, o visame „Top 10“ kaimynų taip pat daugiau nei lietuvių – 6. Tačiau... Yra kur tobulėti! Ypač technikos prasme. Serviso zonoje pabuvojusiems žmonėms turėjo padaryti įspūdį latvių atsigabenta technika, atsarginės dalys, instrumentai ir apskritai visa jų techninė zona. Prisižiūrėjus pastarųjų galimybių, atrodo kiek keista, kai latvių serviso kaimynas Dovilas Čiutelė savajam VAZ ratų suvedimą daro gana nematytu „ghetto style“ su gulsčiuko pagalba.

Įdomu ir keista, kad latviai yra geresni, nei mes ralyje. Tuo pačiu kyla noras juos prisivyti. Požymių yra: pirmoji gamyklinė komanda „Subaru“, startavusi su Benediktu Vanagu priešakyje, planuoja nuversti daug kalnų vien šiemet. Kas žino, gal šis pavyzdys paveiks ir kitus vairuotojus ar stambesnius rėmėjus?

O pranešimo pabaigai – sausio 29-osios „Halls Winter Rally“ galutininis geriausiųjų dalyvių rezultatų dešimtukas (vieta, vairuotojas, šturmanas, automobilis, klasė, laikas (atsilikimas nuo pirmo ekipažo):

1. Andis Neikšans, Peteris Dzirkals; Mitsubishi Lancer Evo X; N4; 01:04:10.2 val.; 2. Maris Neikšans, Ringolds Berzinš; Mitsubishi Lancer Evo; N4; 01:04:31.7 val. (+00:21.5 min.); 3. Jānis Feldmanis, Anrijs Jesse; Mitsubishi Lancer Evo X; N4; 01:05:07.5 val. (+00:57.3 min.); 4. Martins Svilis, Aivis Aizsilnieks; Mitsubishi Lancer Evo VIII; A+; 01:05:12.4 val. (+01:02.2 min.); 5. Dominykas Butvilas, Renatas Vaitkevičius; Mitsubishi Lancer Evo X; N4; 01:05:39.9 (+01:29.7 min.); 6. Rokas Lipeikis, Inga Lipeikytė; Mitsubishi Lancer Evo VIII; Open; 01:05:47.2 val. (+01:37.0 min.); 7. Martynas Samsonas, Mindaugas Varža; Subaru Impreza; Open; 01:05:47.2 val. (+01:37.0 min.); 8. Aivis Egle, Martins Jerums; Mitsubishi Lancer Evo X; N4; 01:05:58.1 val. (+01:47.9 min.); 9. Janis Vorobjovs, Guntars Zicans; Mitsubishi Lancer Evo X; N4; 01:06:04.3 val.; (+01:54.1 min.); 10. Martynas Samuitis, Ramūnas Šaučikovas; Mitsubishi Lancer Evo X; N4; 01:06:29.6 val. (+02:19.4 min.). Tuo pačiu – keliasdešimt įsimintinesnių praėjusio ralio akimirkų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų