„Deep Scientific“ ieško sprendimų: nuo morkos iki kosmoso

Saulėtekio mokslo technologijų parke Vilniuje įsikūrusi įmonė „Deep Scientific“, vienijanti Lietuvos, Švedijos ir Indijos mokslininkus, kuria pažangias platformas, skirtas aplinkos taršos tyrimams, augalų maistingumo analizei ir netgi CO2 konvertavimui į naudingas žaliavas.
Dr. Aušra Baradokė
Dr. Aušra Baradokė / Asmeninio arch. nuotr.

Dr. Aušra Baradokė, „Deep Scientific“ įkūrėja ir vadovė pasakojo, kad įmonėje kuriami sensoriai ir konverteriai, integruoti mažose platformose, skirti įvairiausiems aplinkos tyrimams ir CO2 konvertavimui – nuo žemės ūkio iki kosmoso.

Bet apie kosmosą vėliau, iš pradžių apie žemės ūkį.

Maistingumo tyrimų idėja gimė lankant Indijos ūkius

„Deep Scientific“ bendradarbiauja su biotechnologijų įmone „Nando“, kurioje kuriami natūralūs biostimuliantai ne tik maitina augalus, gerina dirvožemio kokybę, bet ir skatina pažangų ūkininkavimą. Įmonės kartu vykdo projektą, kurio metu tiria biostimuliantų poveikį sezoninių daržovių, tokių kaip morkos, pomidorai, augimui ir maistingumui.

„Maistingumo tyrimų idėja gimė, kai mūsų komanda keliavo po Indiją, kur lankėsi organiniuose ūkiuose. Ten auginami ne tik agurkai, morkos ir pomidorai, bet ir kokosai, papajos, juodieji pipirai. Indija yra išskirtinė maisto įvairove, tačiau jai būdinga ir nemaža aplinkos tarša. Todėl ji tapo tarsi laboratorija po atviru dangumi, ypač turint galvoje, kad „Deep Scientific“ fokusas yra aplinka, aplinkos tyrimai ir sprendimai“, – pasakojo dr. A. Baradokė.

Asmeninio arch. nuotr./Dr. Aušra Baradokė
Asmeninio arch. nuotr./Dr. Aušra Baradokė

Pasak jos, įmonėje sukurta augalų maistingumo analizės platforma yra maža, greita ir patogi naudoti. Maistingumo matavimas užtrunka 30 sekundžių, ši technologija leidžia įvertinti įvairių vitaminų, mineralų ir kitų maistinių medžiagų kiekį daržovėse ar kitose žemės ūkio kultūrose.

„Jau tyrėme įvairias sezonines daržoves, prieskonines žoleles ir pastebėjome reikšmingus skirtumus tarp įprastų ir ekologiškų produktų. Maistingumas skiriasi net iki trijų kartų. Taip pat laukiame galutinių eksperimento su „Nando“ produktais rezultatų, bet jau dabar pastebime, kaip biostimuliantai teigiamai veikia su jais auginamus pomidorus“, – sakė mokslininkė.

Dr. A. Baradokė taip pat informavo, kad kompanijoje „Deep Scientific“ Vilniaus universiteto studentė Paulina Morkytė paruošė baigiamąjį darbą tema „Elektrocheminiai jutikliai morkų maistinių medžiagų vertinimui žemės ūkio biotechnologijų pažangai“. Darbo vadovė buvo pati Aušra.

Susidomėjo Europos kosmoso agentūra

„Deep Scientific“ sprendimai yra svarbūs ne tik žemės ūkiui, bet ir visai mus supančiai aplinkai. Įmonė siūlo kompleksinius sprendimus aplinkos valymui, oro ir vandens kokybės gerinimui bei dirvožemio atkūrimui. „Mūsų užduotis dvejopa – pirma, nustatyti teršalus ir jų mastą, o antra – juos perdirbti ir iš to netgi gauti naudos“, – apibendrino dr. A. Baradokė.

Inovatyvūs sprendimai ne tik pagerina gyvenimo kokybę Žemėje, bet ir atveria naujas galimybes kosminėse misijose.

Vienas iš įmonės inovatyvių sprendimų – CO2 konvertavimas į angliavandenilines medžiagas, tokias kaip alkoholis. Šiomis miniatiūrizuotomis platformomis susidomėjo ir Europos kosmoso agentūra. Dr. A. Baradokė subūrė komandą, kuri sieks raketų kilimo metu atliekamą vandenį perdirbti į etanolį. Šis etanolis gali būti naudojamas ne tik kaip rankų dezinfekantas ir medžiagų ekstrahavimo priemonė, bet ir kaip kuras mažiems aparatams kosmose.

„Deep Scientific“ tikslas – sujungti mokslinius tyrimus ir pramonę, spręsti realaus pasaulio iššūkius ir prisidėti prie tvarios bei sveikos ateities kūrimo. Mūsų ir parnerių inovatyvūs sprendimai ne tik pagerina gyvenimo kokybę Žemėje, bet ir atveria naujas galimybes kosminėse misijose, užtikrinant efektyvų resursų panaudojimą ir inovatyvius sprendimus – nuo morkos iki kosmoso“, – reziumavo mokslininkė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis