Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Europoje pinga kiauliena, bet Lietuvoje tik šoninė kainuoja šiek tiek mažiau

Dėl didžiulės kiaulienos pasiūlos Europoje ji pinga. Vokietijoje kiauliena dabar yra pigiausia nuo 2011 metų. Lietuvoje, nors kiaulienos pasiūla dėl kiaulių maro išaugo, kainos nekrenta.
Mėsos turguje
Mėsos turguje / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Lietuvos prekybos centrai, nepaisant kiaulių maro, uždariusio Lietuvai eksporto rinkas, tikina, kad kiauliena Lietuvoje nepinga.

Tik šoninė šiek tiek pigesnė – metų pradžioje kiaulienos šoninė be kaulo „Maximoje“ kainavo 12,49 Lt už kilogramą, o nuo kovo mėnesio ji kainuoja 11,99 Lt už kilogramą. Kiaulienos šoninė nežymiai pigo ir RIMI, tačiau prekybos centro atstovė žiniasklaidai Giedrė Bielskytė negalėjo teigti, kad kiaulienos kaina smarkiai keitėsi.

„Sekame Europos kainų pokyčius, tačiau kol kas tiekėjai kainų nekeičia, tad ir mūsų tinkle kiaulienos kainos nesikeitė (pigo tik kiaulienos šoninė). Didžiausia dalis kiaulienos mūsų tinkle yra lietuviška, tad besikeičiančios mėsos kainos Europoje tiesioginės įtakos kainoms mūsų tinkle neturi“, – sakė ji.

Maras neatbaidė

Dėl kiaulių maro nesumažėjo nei kiaulienos kainos, nei jos paklausa.

Vien „Maximoje“ per dieną nuperkama 20 tonų kiaulienos.

„Paprastai šios mėsos „Maxima“ parduotuvėse nuperkama maždaug 20 tonų per dieną. „Maxima“ pardavimai rodo, kad kiaulienos pardavimai per pirmus šių metų aštuonis mėnesius augo 5 procentais“, – sakė bendrovės atstovė Renata Saulytė.

Ji 15min.lt informavo, kad šiek tiek išaugo vištienos pardavimai – tą galėjo lemti tiek sveikesnis gyvenimo būdas, tiek afrikinis kiaulių maras.

G.Bielskytė minėjo, kad pirkėjų susidomėjimas dėl maro kiauliena šiek tiek sumenko: „Tačiau šis sumažėjimas nėra labai žymus, kad tai vadintume tendencija. Apskritai, mūsų tinkle šiais metais kiaulienos parduodame daugiau nei pernai.“

„Iki“ Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis minėjo, kad „Iki“, kaip ir kiti prekybos centrai, prekiauja daugiausia lietuviška kiauliena.

„Kiaulienos kaina iš esmės nesikeitė, taip pat nelabai keitėsi ir kiaulienos paklausa. Lietuviai mėgsta kiaulieną, tad jos paklausa išliko pakankamai aukšta, lyginant su kitais mėsos gaminiais. Mūsų reguliarioje prekyboje turime tik lietuvišką kiaulieną. Atvežtinę parduodame nebent tik per akcijas ar specialius išpardavimus. Tai būna dažniausiai vokiška ar daniška kiauliena. Pirmenybę mūsų pirkėjai teikia lietuviškai kiaulienai, kaip ir didžiajai daliai lietuviškos produkcijos“, – 15min.lt sakė jis.

Kiauliena Europoje sparčiai pinga

Vokietijos kiaulių augintojus vienijančios organizacijos „Interessengemeinschaft der Schweinehalter Deutschlands“ (ISN) duomenimis, per pastarąją savaitę vidutinė didmeninė kiaulienos kaina šalyje krito 6,5 procento. Tai didžiausias nuosmukis nuo 2011-ųjų sausio, kai Vokietijoje buvo įsiplieskęs „dioksino skandalas“, informaciją pateikia BNS.

Rusija rugpjūčio 7 dieną paskelbė visišką embargą daugumai maisto produktų, importuojamų iš Europos Sąjungos (ES), JAV bei kitų Vakarų šalių, reaguodama į jų sankcijas dėl Maskvos politikos Ukrainos atžvilgiu.

Kiauliena Ispanijos didmeninėje rinkoje per savaitę atpigo 4,2 proc., Nyderlanduose – 7,9 proc., Prancūzijoje – 3,7 proc., Danijoje. – 1,8 procento.

„Sezoninis pasiūlos padidėjimas ir Rusijos embargas išprovokavo staigų kiaulienos kainų kritimą. Rinkos dalyviai tokią situaciją prilygina katastrofai“, – teigiama ISN pranešime.

Vokietija yra didžiausia Europoje kiaulienos gamintoja. Po jos seka Ispanija, Danija, Nyderlandai, Prancūzija.

Kiauliena Ispanijos didmeninėje rinkoje per pastarąją savaitę atpigo 4,2 proc. (didžiausias kainos kritimas nuo 2009-ųjų), Nyderlanduose – 7,9 proc., Prancūzijoje – 3,7 proc., Danijoje. – 1,8 procento.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos