J.Sviderskis: 8 mln. eurų paramos paskirstymo modelis pieno gamintojams yra blogas

Žemės ūkio ministerijai (ŽŪM) ketinant 8 mln. eurų paramą už laikomas karves paskirstyti tik labiausiai nukentėjusiems pieno gamintojams, Lietuvos žemės ūkio bendrovių asociacijos vadovas Jonas Sviderskis tokį sprendimą laiko blogu didiesiems moderniems ūkiams.
Jonas Sviderskis
Jonas Sviderskis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Tikrai jis yra blogas sprendimas. Turi šimtą karvių – viena savikaina gali būti, turi penkis šimtus galvijų – kita savikaina. Mes šiandien investuojam, ypač tie didesni ūkiai, į gyvūnų gerovę, investuojam į pašarus užtikrinti pieno kokybę, ypač daug investuojam į aplinkosaugą. Tai viskas kainuoja“, – LRT radijui antradienį sakė J.Sviderskis.

„Tas, kuris yra modernus ūkis, tai jis paliekamas už borto“, – pridūrė jis.

Žemės ūkio ministerija 8 mln. eurų paramą planuoja paskirstyti tiems ūkiams, kurių parduodamo natūralaus pieno pirmojo šių metų ketvirčio vidutinė kaina yra mažesnė nei 35 centai už litrą. Ministerijos skaičiavimu, tokių ūkininkų būtų apie 90 procentų.

Lietuvos žemės ūkio rūmų (ŽŪR) pirmininkas Arūnas Svitojus teigė, kad toks paramos paskirstymo modelis ūkininkus tenkina.

Lietuva sunkumų patiriantiems šalies pieno gamintojams taip pat prašo pagalbos Europos Komisijos (EK) – skirti po 18,6 mln. eurų paramos per ketvirtį, kol kainos normalizuosis. Ministras Kęstutis Navickas sako, kad derybinių argumentų dar turi, tačiau nėra tikras, ar parama bus suteikta.

Praėjusį ketvirtadienį pienininkai surengė protesto akcija prie Seimo. Jie reikalavo didesnės paramos bei ministro atsistatydinimo.

Prezidentūra teigė, jog 8 mln. eurų parama pieno gamintojams nėra adekvati sprendžiant kritusių žaliavinio pieno supirkimo kainų krizę. Premjerė Ingrida Šimonytė sakė, kad problemą išspręsti galima didinant ūkininkų derybines galias jiems kooperuojantis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis