Populiarių prekės ženklų traškučių kainos internete 5–6 kartus viršija įprastą lygį.
„Twitter“ tinkle pasirodo vis daugiau nuotraukų iš Japonijos parduotuvių, kuriose matyti beveik tuščios traškučių lentynos.
Verslo dienraštis „Nikkei“ šią situaciją jau pavadino „bulvių krize“ ir įspėjo, kad dėl deficito gali nukentėti ir populiarūs greitojo maitinimo restoranų tinklai.
Japonijos įmonė „Calbee“, kurios 20 proc. akcijų valdo „PepsiCo“, paskelbė, jog nuo balandžio 22 dienos laikinai netieks 15 rūšių traškučių. Įmonė taip pat nutraukė dar 18 produktų tiekimą.
Po nesėkmingo derliaus Hokaide įmonė tikėjosi bulvių atsargas papildyti importu iš JAV, tačiau visos paklausos patenkinti nesugebėjo. Be to, kaip rašo leidinys „Quartz“, Japonijos įmonės nėra patenkintos JAV bulvių kokybe.
„Calbee“ dalis Japonijos bulvių traškučių rinkoje sudaro 73 procentus.
„Calbee“ picos skonio traškučiai, kurie nebebus tiekiami į rinką, „Yahoo“ aukcione parduodami po 1,25 tūkst. jenų (beveik 12 JAV dolerių) už pakelį, nors paprastai parduotuvėse nekainuoja nė 200 jenų.
2016 metų rugpjūtį Hokaido salai teko atlaikyti net keturis taifūnus ir jų skaičius buvo didžiausias per visą prieš daugiau kaip 100 metų pradėtų stebėjimų istoriją.
Paprastai Hokaidui tenka maždaug 80 proc. Japonijos bulvių derliaus. Saloje taip pat auginamos morkos, kukurūzai ir moliūgai.
Tačiau netrukus ateis laikas rinkti bulvių derlių pietinėje Kiūšiū saloje, tad įmonės tikisi gerokai papildyti savo atsargas ir atnaujinti traškučių bei kitų produktų tiekimą.